LindaM Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Vi skal pynte festlokale vårt selv Vi har leid stedet fra fredag morgen til søndag kveld. Fredagen blir det full pyntings!! Planene er allerede veldig klare på hvordan visse ting skal være. Blomster, duker, lys osv. Festbordet: Planen er å ha hvite duker med hvit sizoflor eller organza-løper i midten og en blanding av hvite kubbelys/kulelys satt i små grupper. Kommer også til å spre en del telys her og der. Har lyst til å bruke masse roser!! ELSKER roser!! Helst i champagnefarget, men vet ikke om det er vanskelig å få tak i... Jeg kommer til å lage egne serviettringer av perle-ranker. Tror det blir veldig fint! Skal også bruke perler der det passer inn. Kanskje rundt lysene o.l (må ikke bli for rotete heller) Resten av lokale er ikke fullt så planlagt. Det blir en del fruktfat og sjokoladefat med blomster omkring. Velkomsdrink blir vel champagne med jordbær. Noen fler som skal pynte selv? Synes det er så gøy å høre andres ideèr!
Coriander Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Vi skal også pynte selv og har leid fra fredag til søndag slik som dere. Skal ha langbord i E-formasjon men hvite duker og terracottafargede bordløpere i bomul over (mamma syr). Har samlet opp en del gamle Norges glass i ulike størrelser og sånne syltetøysglass hvor lokket sitter fast og henger ned på siden. Tanken er å ha forskjellige blomster i oransje toner og endel timian og rosmarin. Blomstene skal etter planen bare handles inn litt her og der samme dagen, men det kommer jo helt an på hva vi finner. Vi skal ikke ha så mye blomster uansett. Noen av syltetøyglassene (de små) skal ha telys inni. I tillegg har jeg kjøpt masseviss av bittesmå glass telysholdere fra Ikea og små flytelys vaser. Det er veldig mange av disse, så det er lys som er hoveddekorasjonen med noen få blomster innimellom. Finner vi ikke nok blomster, blir det nok bare blomsterhoder i vann i de flytelysglassene. Har også kjøpt endel sånne lysslynger (fairylights). Tenkte å legge en slynge i vinduskarmene samt tundt en pillar som står i det rommet hvor baren er. SKal også pynte ute med syltetøyglass med telys i som vi skal henge fra trærne med ståltråd surret rundt. Bryllupet står på høsten, så vi håper å skape et rom som er varmt og lunt.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Vi skal også pynte selv Det blir hvite duker og kremfargede lys. Lysfatene skal være gullfarget. Rundt lysene surrer vi perler på metallstreng nederst. Kremfargede, store servietter, med bordkort (hjerter klippet ut av kremfarget papp med gullskimmer) hengende med gulltråd fra servietten. På bordet skal vi strø noen små blomster i gull og kobberfarge. Ellers skal vi ha blomsterdekorasjoner (avlange) på bordene. Ellers pynter vi nok med lys og blomster i vaser rundt om i lokalet. Skal også ha lys i lanterner ute, og store vaser/bøtter med greiner og flagg i. Skal også finne på noe lurt å ha på veggen... Anbefaler deg å bruke en farge med litt kontrast i om du skal ha sizoflorløper, ellers blir det bortkastede penger. De kommer ikke til å vises særlig godt... Om du vil ha hvit løper på hvit duk anbefaler jeg deg heller å bruke organza (tror jeg det er) som du "roter" til litt på midten av bordet.
LindaM Skrevet 16. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2009 Høres kjempe flott ut!! Jeg har også kjøpt inn de små telys-holderne fra ikea. Kjempe greie siden de ikke gjør noe ut av seg. Utrolig kul idè med de syltetøyglassene! Gøy å bruke litt uvanlige ting. Har også tenkt på å lage noe form for lykter.. men vet ikke helt om de gjør noe nytte av seg siden bryllupet er i juni. Da er det jo så lyst allikevel.. Hvis det er meldt skikkelig regnvær, så kommer vi til å sette opp telt utenfor huset vi har leid, og i hagen. Da hadde sikkert lykter gjort stemningen utrolig lun og koselig. Gøy å høre andres planer og ideèr!
LindaM Skrevet 16. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2009 Anbefaler deg å bruke en farge med litt kontrast i om du skal ha sizoflorløper, ellers blir det bortkastede penger. De kommer ikke til å vises særlig godt... Om du vil ha hvit løper på hvit duk anbefaler jeg deg heller å bruke organza (tror jeg det er) som du "roter" til litt på midten av bordet.
Gjest Gjest_MH_* Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Til LindaM For å være sikker på at du får de rosene du vil ha, bestill de i god tid. Sjekk prisen også (hvis det har noe å si), de champagefargede rosene er sjelden eller aldri på tilbud. Ønsker deg lykke til med forberedelsene. Denne vinteren kommer til å gå fort.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Heisan vi også har lokale fra fredag formiddag til søndag kveld..så fredagen blir brukt til pynting av lokale..jeg tenkte å ha e bord med en blomster oppsats på hvært bord,pluss vaser fra ikea til kr 5 på hvær side av denne med en rød rose i ...av lys så tenkte jeg på sølvaktidge fat med kubbelys på kjøpt på europris og nille med 3 lys på hvært fat.ellers tekte jeg at jeg skulle kjøpe lysestaker til kr 3 på ikea og ha ca 10 på hvært bordet.....serviettene her store røde med en rose på..fra plantagen så temaet her blir rødt og crem og litt sølv. Tenkte jeg skulle pynte gavebordet med roser og bordet der velkomstdrinken er. Åkansje litt flagg og løv uyom lokalet vi får se hva vi gjør...
Concertina Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Vi pyntet bordene selv. Hadde E-bord, hvite duker, 5 stk fem-armede lysestaker i sølv, to på hovedbordet og en på midten av hver utstikker. Hvite dunilin-servietter som var brette slik (den med fire) på hver tallerken, innimellom lysestakene så hadde vi mosegrønne speilemaljefat med hvite kubbelys og små "baller" med grennellik og hjerteranke (ceropegia woodii) (disse stod i slike enkle telysholdere fra IKEA, så de var ikke så kjempestore). Innimellom alt dette så hadde jeg strødd ut slike glassperler i naturhvitt og blank for å få litt tekstur. Ved siden av hver tallerken lå programmet/sanghefte som var et A4-ark brettet på langs, dette fungerte også som bordkort, ble holdt igjen med et sløyfebånd i mosegrønt. Alt i alt, veldig enkelt, men pent og akkurat slik jeg ville ha det ...fant desverre ikke bilde akkurat nå. Etpar tips - det er ikke nødvendigvis plass til så altfor mye dill, det skal gjerne være plass til 3 forskjellige glass, bestikk, drikke om dere skal ha det på bordet osv. Jeg hadde bestilt altfor mange blomster fordi jeg trodde vi fikk plass til flere dekorasjoner. Skal du ha noen spesielle blomster så må de bestilles, ikke lit på at du finner det i butikken på dagen. Vi bestilte grennellikene, de var dyre (fikk 1. sortering og det er jo ikke det de selger på Mester Grønn til noen tiere pakken), men fine og vi ville ikke funnet de i butikken og hvertfall ikke nok... Men jeg hadde tenkt å ha noen Märthaliljer i vinduene, det var rett og slett ikke å oppdrive noen steder... det eneste jeg fant var slike pakker som ikke hadde sprunget ut, så da ble vinduene tomme... (hos Interflora så kostet roser 30 kr pr stk når man bestiller, jeg bestilte nemlig 4 stk til corsage)
LindaM Skrevet 16. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2009 Til LindaM For å være sikker på at du får de rosene du vil ha, bestill de i god tid. Sjekk prisen også (hvis det har noe å si), de champagefargede rosene er sjelden eller aldri på tilbud. Ønsker deg lykke til med forberedelsene. Denne vinteren kommer til å gå fort. Tusen takk! Det skal jeg gjøre! Har skjønt at de ikke er så vanlige. Titter alltid etter champagnefargede roser hver gang jeg går forbi en blomsterforretning, men de har ikke hatt noe.. Får begynne litt tidlig. Prisen har selvfølgelig noe å si. Så er de for dyre, så velger jeg noe enklere Går kanskje an å blande hvite med champagne?? Eller blir det rart? Bare en idè som kanskje vil gjøre blomsterdelen litt enklere (og billigere) Og ja, vinteren kommer sikkert til å gå i rekordfart!
Concertina Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 (endret) Går kanskje an å blande hvite med champagne?? Eller blir det rart? Bare en idè som kanskje vil gjøre blomsterdelen litt enklere (og billigere) Jeg tror bestilte roser koster det samme åkkesom, var i hvertfall det jeg hadde inntrykk av fra Interflora (gammelrosa roser, som jeg bestilte, har de hatt ofte på butikkene her, men likevel kostet de veldig mye mer ved bestilling). Går jo an å shoppe litt rundt og høre på pris flere steder, du har jo god tid. Hvis du skal blande så tror jeg at jeg ville hatt noen helt hvite og noen helt champagnefargede, tror det blir penere enn om de blander de. Endret 16. august 2009 av Concertina
LindaM Skrevet 16. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2009 Jeg tror bestilte roser koster det samme åkkesom, var i hvertfall det jeg hadde inntrykk av fra Interflora (gammelrosa roser, som jeg bestilte, har de hatt ofte på butikkene her, men likevel kostet de veldig mye mer ved bestilling). Går jo an å shoppe litt rundt og høre på pris flere steder, du har jo god tid. Hvis du skal blande så tror jeg at jeg ville hatt noen helt hvite og noen helt champagnefargede, tror det blir penere enn om de blander de. Ja, det er sikkert mye dyrere når man bestiller rosene. men men, blomster må vi jo ha! Jeg får se an evt prisforskjell på hvite og champagnefargede. Er det ingen forskjell, så dropper jeg de hvite. Du har nok rett i at det er finest å ha de hver for seg hvis det blir begge fargene
junipia Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 vi skal også pynte lokalet selv. vi leier fra fredag til søndag og har rosatoner og hvit som tema. skal ha hvite duker og stoltrekk med rosa bånd rundt. mange søyler i vårt lokale å disse skal få hvitt stoff rundt seg. skal ha lystslynger i taket og masse forskjellige fattigmanns sølvstaker til lyst ellers. å så har vi planer om å ha to trer spraymalt hvite som gjesten skal kune skrive hilsner på små lapper å henge opp i tree. samt masse lys:) ååå som jeg gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå