Gjest Mia min Mia Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 En gang eller to - eller tre, har vi vel alle opplevd å bli pinlig berørt over noe en av våre foreldre har presert å gjøre eller si. Spesielt i tenårene rødmer vi av skam bare av å bli sett sammen med far eller mor. Selv opplevde jeg at pappa syklet med knall rosa isoporhjelm forbi ungdomsskolen jeg gikk på. Det fikk jeg selvfølgelig høre i lang tid etterpå. Pinlig. Hva husker du godt?
frøkna Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 jeg husker veldig godt da faren min skulle være med på å ha tilsyn på ungdomsskole ballet mitt, og kom i konflikt med en av elevene. Jeg var ikke i "dansesalen" når det skjedde men folk sa at det var slåsskamp mellom en lærer og elev, men da klarte selfølgelig elever fra min klasse å forklare at han ikke var lærer men faren min...
Gjest Hankjønn Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 jeg husker veldig godt da faren min skulle være med på å ha tilsyn på ungdomsskole ballet mitt, og kom i konflikt med en av elevene. Jeg var ikke i "dansesalen" når det skjedde men folk sa at det var slåsskamp mellom en lærer og elev, men da klarte selfølgelig elever fra min klasse å forklare at han ikke var lærer men faren min... Hvem var det som fikk bank, da? Det er jo det som avgjør pinligheten.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg var veldig mye flau over moren min som barn. Kommer ikke på noen konkrete episoder akkurat nå, men med sine psykiske problemer gjorde hun mye rart. Jeg var kjent som hun med den rare moren. Hun gikk i rare klær, snakket fort og i perioder usammenhengende, kunne kjefte på klassekameratene mine, så alltid sur og noen ganger redd ut. Hun oppførte seg generelt påfallende. Det var ikke uten grunn at jeg var skeptisk til å ta med nye folk hjem. Ikke visste jeg alltid om hun hadde klær på seg heller, så jeg pleide å ta en ekstra sjekk før jeg slapp venner inn i huset. Faren min gjorde aldri noe som gjorde meg flau.
sofie777 Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Har en mor jeg har vært flau over mange ganger i livet, særlig over en ting hun fremdeles gjør. Hun går nemlig på toalettet med døren åpen. Jeg spurte henne om hvorfor en gang og da sa hun at hun begynte med det når vi var liten (er over 30) for å holde kontroll med oss. Jeg forstår den da, for da bodde vi i en leilighet på et plan og det var greit å ha oversikt, men hvorfor hun har fortsatt etter at mine foreldre flyttet til 2-etasjers rekkehus der doen er nede og eventuelle barn oppe, det forstår jeg ikke. Hun gjør dette når familien er til stede og når relativt "faste gjester" er tilstede, så dette er kjempeflaut.
hjertesukka Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Min mor hadde en tendens til å snakke et forferdelig barnslig språk til voksne folk vi møtte på gata. Bekjente og naboer. Feks: "næmen, næmen, er det ikke...?" Og oppførte seg faktisk som om det var barn hun snakket til noen ganger. Aner ikke hvorfor, men det var så flaut at jeg hadde lyst å synke i jorden. Dette er mange år siden, men jeg husker det godt enda.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Har en mor jeg har vært flau over mange ganger i livet, særlig over en ting hun fremdeles gjør. Hun går nemlig på toalettet med døren åpen. Jeg spurte henne om hvorfor en gang og da sa hun at hun begynte med det når vi var liten (er over 30) for å holde kontroll med oss. Jeg forstår den da, for da bodde vi i en leilighet på et plan og det var greit å ha oversikt, men hvorfor hun har fortsatt etter at mine foreldre flyttet til 2-etasjers rekkehus der doen er nede og eventuelle barn oppe, det forstår jeg ikke. Hun gjør dette når familien er til stede og når relativt "faste gjester" er tilstede, så dette er kjempeflaut. Min mor gjør det samme. Ekkelt! Tror jeg var ganske så ung da jeg begynte å lukke døren for henne, men hun har bare fortsatt med dette. Jeg er en sterk tilhenger av å lukke og låse, men hun nekter å ta et hint. Aner ikke hvorfor.
Gjest Supermimz Skrevet 18. august 2009 #8 Skrevet 18. august 2009 (endret) Morsom post. Hysterisk med mødrene som går på do med døra åpen..Flott at de fortsatt passer på. Endret 3. september 2009 av Supermimz
The Kitten Skrevet 18. august 2009 #9 Skrevet 18. august 2009 Min far hadde en hjemmelaget dans som het rodansen. Den viste han til alle mine nye venner da jeg var 12-13 år gammel.
Gjest Purple Haze Skrevet 18. august 2009 #10 Skrevet 18. august 2009 Faren min pleide åpne døra i bare underbuksa når det ringte på. Veldig festlig i tenåra, da venner/ evntuelle kjærester kom på besøk Det hender faktisk han gjør det enda. Nå har jeg akseptert at det nok ikke kommer til å endre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå