punkyB Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Skal du være med ? Såfall hva slags tid satser du på og hvordan/hvor mye har du trent ? Jeg er fornøyd med en tid under 5 timer og veldig fornøyd hvis den kryper ned mot 4,30. Syklet rett under 5 i fjor men løypa er jo pittelitt lenger i år - og sanns. vil det være litt tyngre føre. Har passert 160 mil og har vel syklet ca. 3 ganger i uka. Litt lite motivert om dagen og ser fram til det er overstått. Håper været blir bra !! Så hvis det er andre som skal være med hyggelig om dere svarer - så kan vi legge inn en liten rapport etterpå
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Jeg skal sykle Fredagsbirken, første året mitt. Har syklet og syklet i år, og er rett og slett drittlei for øyeblikket! Har ikke styring på hvor langt jeg har syklet, men skal ha 2 turer til før jeg tar treningsfri. Jeg har satt opp 5 timer som min seedingtid, men jeg håper å kunne krype ned mot 4. Har aldri syklet hele løypa før, så jeg er redd jeg kan brenne meg ut i bakkene fordi jeg ikke vet hva som kommer. Mest sannsynlig gjør jeg vel den motsatte feilen og sparer for mye på kreftene, men hvem vet.. Jeg meldte meg på Birken fordi jeg trengte et insentiv til å trene kondisjon, og det har forsåvidt fungert ypperlig, nå er jeg bare litt snurt for at jeg må sykle :gjeiper: Jeg har hatt noen stygge fall denne sesongen og har blitt litt pysete, jeg håper det blir godt vær!
punkyB Skrevet 16. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2009 Hvis du har pulsklokke så er det jo greit å bruke den. Jeg tror man skal presse litt hele veien men bør jo ikke for lenge over terskel. Er litt muligheter til å ta seg inn igjen underveis - samtidig er det jo bakker hele veien og de siste over Sjusjøen til Storåsen er seige. Viktig at du prøver å finne noen rygger å henge på - da sparer du litt krefter.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Hvis du har pulsklokke så er det jo greit å bruke den. Jeg tror man skal presse litt hele veien men bør jo ikke for lenge over terskel. Er litt muligheter til å ta seg inn igjen underveis - samtidig er det jo bakker hele veien og de siste over Sjusjøen til Storåsen er seige. Viktig at du prøver å finne noen rygger å henge på - da sparer du litt krefter. Jeg tror jeg har en grei plan for syklinga, og jeg kjenner heldigvis bakkene fra Sjusjøen og ned til Lillehammer godt. Har forstått det slik som du sier at bakkene opp mot Sjusjøen for de fleste er tyngst, og så lenge jeg unngår å stivne til for mye i nedoverbakkene skal det nok gå greit. Jeg må nemlig være god og varm i muskulaturen for å takle oppoverbakkene godt, derfor blir det nok en rolig start på meg ut fra Rena, med planer om å avansere etter hvert som kroppen kommer skikkelig igang. Blir vel tid til en 20 min oppvarming før rittet starter i tillegg. Pulsklokke er så klart på plass, bruker den i all slags trening
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Åhhh....som jeg gruer meg. Vel, vel...........krummer nakken og kommer nok gjennom - og det er målet. Skal bare fokusere på å gjennomføre og holde pulsen nede. Det er litt vanskelig. Ellers så er jeg helt ukjent med løypa - tar det hele som en dagstur. Dette er en prøve
Gjest lucy d-.-b Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Åhhh....som jeg gruer meg. Vel, vel...........krummer nakken og kommer nok gjennom - og det er målet. Skal bare fokusere på å gjennomføre og holde pulsen nede. Det er litt vanskelig. Ellers så er jeg helt ukjent med løypa - tar det hele som en dagstur. Dette er en prøve Lykke til Uansett hva målet med turen er syns jeg det er flott at folk melder seg på!
punkyB Skrevet 18. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2009 Normalt å grue seg - men som de fleste andre ting så går det bra ! :-) Har du lest denne beskrivelsen av løypa ? http://www.birkebeiner.no/Birkebeinerritte...e-rittet/Loype/ Ellers så er det et flott ritt med fin løype - masse folk langs løypa som hjelper en fram.
punkyB Skrevet 29. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2009 Hvordan gikk det med dere ? Ble dessverre ikke noe ritt på meg da jeg sitter hjemme og er forkjølet. Kanskje like greit når jeg så det slitet det må ha vært.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Jepp, det var slit.. Men UTROLIG morsomt!!! :) Vi trenger ikke snakke om tiden, jeg tror ikke noen var spesielt fornøyd med den, men gjørme er GØY syns jeg og selv om det var tungt, vått og skittent var det så god stemning (i alle fall på fredagen) og jeg fikk virkelig testet kroppen og langkjøring og hvordan jeg jobber. Ingen astma, ingen kramper, nesten ikke pauser! Nå bare håper jeg at FinnDittBilde.no har klart å ta et blinkskudd av meg
punkyB Skrevet 30. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. august 2009 Jepp, det var slit.. Men UTROLIG morsomt!!! :) Vi trenger ikke snakke om tiden, jeg tror ikke noen var spesielt fornøyd med den, men gjørme er GØY syns jeg og selv om det var tungt, vått og skittent var det så god stemning (i alle fall på fredagen) og jeg fikk virkelig testet kroppen og langkjøring og hvordan jeg jobber. Ingen astma, ingen kramper, nesten ikke pauser! Nå bare håper jeg at FinnDittBilde.no har klart å ta et blinkskudd av meg Gratulerer med vel overstått lucy d-b ! Merketidene i kvinneklassen er jo ca. 40 min høyere i år - og den 'vanlige' syklist tror jeg brukte mer enn det også. De som setter merketiden sykler jo ofte tidlig med litt bedre forhold - og de er jo ofte teknisk bedre også. Er jo litt ekstra godt etterpå når man har vært igjennom et skikkelig slit hvor man også blir våt og skitten.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Gratulerer med vel overstått lucy d-b ! Merketidene i kvinneklassen er jo ca. 40 min høyere i år - og den 'vanlige' syklist tror jeg brukte mer enn det også. De som setter merketiden sykler jo ofte tidlig med litt bedre forhold - og de er jo ofte teknisk bedre også. Er jo litt ekstra godt etterpå når man har vært igjennom et skikkelig slit hvor man også blir våt og skitten. Ja, det er helt klart at det ikke er tilsvarende "forsinkelser" på de forskjellige nivåene, jeg kom ca midt på resultatlisten på fredagen, er veldig fornøyd med det, for jeg har ikke syklet ekstremt mye den siste tiden.. Ble rett og slett utrolig lei! Jeg er nok laget for litt mer variert trening Kan gjerne tenke meg å sykle turen igjen da! Og mest sannsynlig på fredagen også, det var relativt god plass i løypa og ikke minst god stemning! Om det blir neste år er mer tvilsomt Jeg er utrolig imponert over hvor god form folk er i da, syns det var så gøy å sykle blant mennesker som gir alt de har og er sterke og sunne. Det var utrolig inspirerende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå