Gå til innhold

Bryllup på Gran Canaria!

Anbefalte innlegg

Gjest Søtnosen
Skrevet

Hei. Vi er et par som snart skal gifte oss på Gran Canaria.

:Nikke: Og vi lurer på om det er flere som har gjort det her? Eventuelt på de andre kanariøyene, eller i Spania? Hvordan var sjømannskirken på Gran Canaria til selve seremonien? Passet den? Altså var den "romantisk nok" til det formålet? Hva med klærne? Det er jo ganske varmt der nede, så vi forestiller oss at det ikke er så lurt med slike klær som mannen tradisjonelt gifter seg i her i Norge.

Håper på svar fra noen... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har bodd i Puerto Rico, Gran Canaria i nesten to år.

Sjømannskirken er kjempefin!

Varmen avhenger av årstid.I januar kan det bli ganske kjølig!!

Mannen din må gjerne bruke dress på vinterhalvåret!

Er det noe mere du lurer på er det bare å skrive.

Hva med å leie en båt for dagen?

Mannskapet kan fikse mat til dere eller dere kan legge til i Mogan.

(en nyyyydelig fiske-landsby)

Klem fra La Guapa :D

Gjest Søtnosen
Skrevet

Vi skal gifte oss første uken i Desember, hvordan er temeraturen der da?

Jeg skal ha en hvit lang kjole, uten armer, og bittelitt gjennomsiktig. :D

Vi er ikke sikre på om han skal ha dress, eller bare skjorte og slips. Kan man gifte seg i bare det??

Skrevet

Vi giftet oss i sjømannskirken på Gran Canaria i fjor.

Kirken er ikke hva vi forbinner med kirke her hjemme.

Sjømannskirken ser ut som et vanlig hus.

Vielsen foregår i kjelleren,et lite rom med stoler..

Brudemasjen spilles fra stereoanlegg.

Etter vielsen taes bilder ute på verandaen,med vakker utsikt mot havet.

Deretter følger det kaffe og vafler i 1 etasje.

Presten som viet oss var kjempekoselig.

Det er vanlig å bli tatt bilde av sammen med presten,og man sender nedover et bilde når man kommer hjem.

Selv giftet jeg meg i brudekjole der nede,men det var fryktelig varmt!

Etter vielsen reiste vi til Playa del Ingles,hvor brudefølget spiste en bedre middag og kosa oss resten av dagen.

Jeg ville ikke valgt det noe annerledes,om jeg fikk bestemme på nytt.

Det er noe helt spesielt og gifte seg utenlands.

Lykke til.

Gled dere! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi lurer på om det er noen som har lignende erfaringer fra Mallorca?

Har planer om å gifte oss der neste år.

Skrevet

Hei.

Vi giftet oss på mallorca i sommer. Sjømannskirken ligger i Palmanova en havtime fra Palma. Giftet oss kl 12.00. Det ble litt dårlig tid hos frisøren og litt varmt når vi tok bildene men ellers var det helt perfekt. Kirka ligger helt nede ved strandpromenaden. Ser ut som et butikklokale. Presten var kjempe hyggelig og all musikk blir spilt fra CD. Det finnes masse informasjon om dette på sjømannskirkens hjemmeside www.sjomannskirken.no

Etter på dro vi tilbake til Alcudia der vi bodde og hadde ingen planer for noen timer. folk kunne slappe av eller ta seg et bad hvis de ville.

På kvelden hadde vi ordnet med 5 retters middag på et nydelig sted i gamle Alcudia ( www.esconvent.com )

Vi fikk en uforglemmelig bryllupsdag og kan anbefale dette.

Katrine

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Katrine. Ringte du til sjømannkirken? for jeg har prøv og ringe dit men har ikke fått svar. Ringte du og bestilte frisørtime selv? Fikke du ordnet blomstrer der også? Var frisøren flinke der?

Hilsen Elisabeth (gifte seg i mallorca)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi sendt mail til sjømannskirken. Presten har kontortid noen timer på Mandager. Skrev når vi skulle dit og lurte på om han kunne vie oss i det tidsrommet. Fikk mail tilbake med noen alternative dager/tidspunkter.

Frisøren fant jeg på hjemmesiden til sjømannskirken og ringte selv ned dit. Hun snakker svensk så det var ikke noen problem med den samtalen. :)

Britt(frisøren) ordnet med blomster til meg. Jeg sendt ned en mail med bilde av en bukket som jeg syntes var fin og forklarte hva jeg vill ha andeledes. Den ble ikke akkurat som på bilde men jeg var veldig fornøyd. Ellers finnes det også et forslag på sjømannskirkens hjemmeside. Hun er dansk og leverer bukketen til kirka på dagen. Jeg har ikke påøvd henne...

Katrine

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Da du var hos frisøren ,sminket du def også eller gjore du det selv?

Hilsen Elisabeth

Skrevet

Jeg spurte henne aldri om hun kunne sminke meg, så det gjorde jeg selv. Hadde fått ordnet neglene i Norge før vi dro nedover. Disse lakket jeg kvelden før. Jeg hadde også farget bryn og vipper. Deilig å slippe å tenke på at maskara og lignene skal flyte utover(særlig når man bader). Øyenskygge og lebestift klarte jeg selv på selve dagen.

Katrine

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei i gjen :)

Bestilte du time hos frisøren i år eller i fjor? Det er kansje tidlig og gjøre det i et år i forveien?.

Det er så greit og høre med noen som har vært der og opp levd det. Tusen takk.

Skrevet

Vi baestemte oss for å gifte oss i januar og giftet oss i juli. Tror jeg bestilte frisøren i mars. Det er lurt å bestill litt tidlig for hun er alene i salongen. :P

Katrine

Skrevet

Her er forresten et bilde slikat du kan se bukketten og håret

modules.php?set_albumName=20030714-21-Ferie-Malorca&id=P7180075&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

modules.php?set_albumName=20030714-21-Ferie-Malorca&id=P7180079&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

Katrine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...