Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sitter her fyllesjuk og føler meg som en dritt...

Først, er gift med en super dame og har to flotte barn. Konemor tar seg av det meste i hverdagen, da jeg har en krevende jobb som ofte krever overtid, mens hun jobber 8-4. Så helgene er mine, da finner jeg på ting med ungene, lager middag og alt annet, mens konemor får gjøre som hun vil!! Hun blir ofte med oss da, men kan også finne på andre ting... Men to helger i året er hellig for oss gutta, en helg i året er vi på fjellet også har vi en ordentlig kule på slutten av sommeren... Og det var i går...

Ble ganske full og kom sent hjem. Tenkte å liste meg opp i sengen uten å vekke henne.. Men hun har en tendens til å "vandre" litt rundt i sengen om jeg ikke ligger der. ( vet ikke om hun ubevisst søker etter meg eller hva) Skulle i allefall liste meg opp i sengen, og klarer da å plassere kneet mitt oppå baksiden av hennes kne med mine 100 kg, det sa knas og hun skrek ut i store smerter.... Gentelman som jeg er skulle jeg bære henne ut i stua for hun kunne ikke gå og greide å smelle hodet hennes inn i dørkamren, bare sånn for sikkerhets skyld.... Først ringte vi sykebil, men de kunne ikke komme å ba oss komme oss til legevakten. Jeg var ikke i nærheten av kjørbar og hun kunne jo selfølgelig ikke kjøre. Kunne heller ikke ta taxi alene så vi måtte ringe å vekke svigers (som bor 5 min unna oss). De kom og der satt jo jeg full som en dupp og prøvde å bidra så godt jeg kunne... Følte de så ganske stygt på meg ja....

Konemor er fortsatt på legevakten, er masse greier inne i kneet som er ødelagt. Og det er min skyld.. Skal selfølgelig pleie henne som er dronning i tiden som kommer, men har lyst til å kjøpe noe ekstra fint til henne som bevis på hvor lei meg jeg er (men man kan kansje ikke kjøpe seg bedre samvittighet). Trenger tips fra dere kvinner om hva jeg skal gjøre, føler meg som en dritt selv om det var jo ett uhell... Også er jeg så redd for hva andre skal tro, har jo tross alt skadet kona mi... Og har tidenes fylleangst i dag, hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: (Unnskyld at jeg ler - men det var litt av en hjemmeulykke...)

Så til det egentlige spørsmålet - en "unnskyld meg" blomsterbukett når hun er vel hjemme igjen hadde sikkert ikke vært det dummeste, selv om hun sikkert vet at du ikke mente å maltraktere henne.

Ellers tror jeg faktisk det beste du kan gjøre er det du selv sier: "behandle henne som en dronning", for det sier seg selv at med et most kne så kommer hun til å være lite mobil med det første. Så handling og en del rengjøring blir nok i allfall dine oppgaver. (Man krabber ikke rundt med moppen når man har et stivt kne...)

Nå vet jeg jo ikke hvor god råd dere har og hva hun/dere liker å gjøre, men kanskje kunne det være hyggelig om du inviterte henne med på en liten tur (bare dere to) en helg når hun er frisk igjen. Du vet: et bra hotell, en litt finere middag på lørdagskvelden, konsert/teater/byvandring/fjelltur/skogstur - alt etter hva dere liker å gjøre.

Spanderer du på svigermor en bukett og forklarer formålet, så kan det jo være at svigers passer barn fra lørdag til søndag en gang ;) .

(Og husk- om en tid så kommer dere til å le av dette, selv om jeg skjønner det ikke er morsomt akkurat nå...)

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Synes faktisk du virker som en flott fyr jeg. er ikke alle menn som hadde fått kjempe dårlig samvittighet osv av et slikt uhell. Endel ville nok unnskyldt seg med nettopp det, at det var et uhell.

Vanskelig for oss som ikke kjenner henne å si hva du skal gjøre. du kjenner henne best. Er det noe spesielt hun ønsker seg? Noe spesielt hun har lyst til at du skal gjøre for henne? Osv, du må nesten bare finne ut av det utifra det du vet om henne.

det var jo kjempe kjipt det som skjedde, god bedring til kona!

Gjest Chiffon
Skrevet

:ler: Først så ødela du kneet hennes og så fullførte du med å dunke hodet hennes?

Blomster, bedre middag, oppvarting, ikke overtid før hun kan gå igjen og masse, masse omsorg.

Skrevet

Tidenes hjemmeulykke :skratte: Unnskyld at jeg ler, men jeg fikk noen rare bilder i hodet. Hadde en mann som klarte å skade meg kraftig en gang selv jeg, og når han skulle hjelpe skjedde det litt flere ulykker. Men uhell skjer selv den beste.

Hadde jeg vært din kone hadde jeg ikke bebreidet deg for dette. Men sett det komiske i situasjonen (det er nå engang slik jeg er).

Men hva du kan gjøre? Jo siden kneet hennes er ødelagt så kommer hun til å trenge både støtte og hjelp. Ta deg fri noen dager fra jobb og plei henne. Du må faktisk stille opp og ikke jobbe så mye om hun blir sittende.

Ellers så synes jeg kanskje at du kan la vær å kjøpe noe nå, men heller stikke avgårde på en romantisk helg når hun er frisk igjen. Få svigers til å ta ungene.

Det beste du gjør nå er å være der, ta over hennes oppgaver og fortelle henne hva du skrev her :)

Lykke til!

Skrevet

Og hold deg edru et års tid....

*rister på huet*

Skrevet

Selv om det er for ille å fryde seg, så ære være slike "morsomme/latterlige" hjemmeuhell. :ler:

Utifra hvor snill du virker i det du skriver, så vil jeg si at du har et veldig godt utgangspunkt for å gjøre det beste ut av situasjonen. Hvis det faktisk er slik at du knuste kneet hennes, vil hun trenge mye støtte og tilrettelegging, som du da gir henne heretter.

Og snakk!! La henne forstå hvor ufattelig lei deg du er for dette, og sørg for at aldri noe slikt skjer igjen! :)

Kom gjerne med en oppdatering.. Hvordan går det med din kone nå?

Gjest Gjest_jarle_*
Skrevet

Heisan!

Takk for mange hyggelig råd og tips, foreløpig føles det ikke som om vi kan le av episoden, men kanskje i 2050 eller noe sånt... Her har det gått i ett i dag, og med formen på bånn og eldstemann som skalha første skoledag i morgen... Så nå har far prøvd å bake kake, men spørs om jeg ikke må innom en ett bakeri i morgen gitt... Husarbeidet skal det gå greit å ta, men tviler på at jeg for lov å røre klesvasken.. Litt formange blemmer der, så i vaskekjelleren har jeg adgang forbudt...

Konemor ligger godt plassert i sengen med en liten bjelle hun kan ringe på sin ydmyke tjener på.... Kneet var ute av ledd, samt at høyst sannsynelig er flere leddbånd/korsbånd revet over, men de kan ikke ta MR før hevelsen er gått endel ned, akkuratt nå er det kjempedigert.... I førsteomgang er hun sykemeldt i 14 dager, men kan nok bli endel lenger....

Hadde heldigvis tatt fri fra jobb i morgen pga eldstemann har første dag på skolen, så får vi ta det derfra. Må nok prøve å ha litt hjemmekontor sent på kvelden noen uker, også har vi heldigvis 4 snille besteforeldre som stiller opp, sånn at konemor får tid til å bare hvile å bli frisk igjen!

Ang gave så tror jeg at jeg satser på at man kan kjøpe seg bedre sammvittighet... Takk for mange gode råd, ang reise så har vi nettopp hatt en hel uke alene på fere når barna var hos bestemor, og da sa hun at det ble en stund til hun ville reise noe sted uten barna... Men har lagt hodet i bløt og vet det er en eller annen svindyr veske hun har snakket om lenge, så får satse på at søsteren hennes vet hvilken det er.. Så får det heller svi litt i lommeboka.... Så om alt går etter planen får hun veske og verdens største blomsterbukkett i morgen:-) Så får vi krysse fingrene for at hun fortsatt er glad i meg....

Uansett, takk for at dere er såpass snille med meg da:-)

Og til den ene, blir nok ikke edru ett år, men er 6 mnd til neste fest med gutta og da er vi heldigvis borte hele helgen... hehe

Skrevet

Haha å nei, å nei! At det går an! Sitter her med tårer i øyene og skrattler.

For det første må du lagre originalposten din, og gjerne svarene du får også, slik at dere kan lese denne om noen måneder når dere klarer å le av det hele. Dette er URKOMISK, men hadde det skjedd meg så ville vel ikke jeg ledd av det med det første heller!

Kjøp deg god samvittighet, du. Så lenge du bridrar alt du kan hjemme også =) lykke til!

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Jaja, sånn kan det gå! :skratte: Nå fikk jeg noen syke bilder i hodet. Synes synd på deg, jeg, for i det første innlegget ditt virka du vanvittig fortvila. Snakk om å ha maks uflaks!

Jeg tror du får trøste deg med at det ikke var med vilje, og at det i tillegg var maks uflaks. Du må virkelig ha truffet kneet bra, for det skal faktisk en del til for å hærpe det så ille.

Uansett så vil nok den veska hjelpe mye på humøret, samt noen blomster også. Og det kan kanskje lønne seg å gi svigers en forklaring i edru tilstand? Uansett, så vil nok dette være en hendelse familien deres kommer til å snakke om i lang tid fremover. :)

Endret av SmallTalk
Gjest Gjest_Jarle_*
Skrevet

For å si det sånn.. Morningen var helt jævelig... Eneste som var fornøyde var barna som fikk ligge i sengen til mor og far å se på film og spise sjokolade...

Svigers er fine folk de, men var nok ikke imponert i natt akkuratt.. Som svigemor sa, hun våknet jo tydeligvis uansett så du kunne satt på lyset...

Blir nok en snakkis ja, men tror det er lenge til jeg kan le av det... Men så lenge ingen tor jeg har "denga kjærringa" så skal jeg vel være fornøyd...

Gjest singel lesbe
Skrevet

hahahaha, nå lo jeg meg til latterkrampe her...

hehe, ser for meg at du skal bære henne ut... uff

Har vært litt uheldig med damene selv, i edru tilstand, riktignok... Det er litt antiklimaks, kan skrive under på det :)

Forøvrig synes jeg at du virker som en kjempesnill mann og jeg håper og tror at kona di setter pris på både hvordan du føler det og hvor mye du tenker på henne og hvor mye omsorg du vil gi henne fremover. Håper skaden hennes er mindre enn det høres ut som!

Gjest singel lesbe
Skrevet
Haha å nei, å nei! At det går an! Sitter her med tårer i øyene og skrattler.

For det første må du lagre originalposten din, og gjerne svarene du får også, slik at dere kan lese denne om noen måneder når dere klarer å le av det hele. Dette er URKOMISK, men hadde det skjedd meg så ville vel ikke jeg ledd av det med det første heller!

Kjøp deg god samvittighet, du. Så lenge du bridrar alt du kan hjemme også =) lykke til!

Enig.

Så flink som du er til å formulere deg også, så kan dere trygt ta vare på din skriftlige gjenfortelling av dette :)

Skrevet

Veske og blomster hørtes ut som en super plan!

Kanskje en bukett med liljer eller annet til snille svigerforeldre også, som et plaster på såret..?

God bedring til kona!

Skrevet

Oj dette var helt fantastisk! :skratte:

Synd det ikke ble filmet, men kan se det for meg uansett. Stakkars kona og stakkars deg også for såvidt.

Skrevet

Huff da, leddbåndskade er kjipe saker, men får håpe de får orden på det igjen. Blomster og veske høres ut som god plan ;). Og jeg støtter den over her som antydet at en liten kvast til svigers også ville være en god ide.

Høres ut som dere har en sammensveiset familie så jeg tipper dere slipper å vente til 2050 før dere kan le av det, men muligens må det ventes til uti 2010.

God bedring til fruen og lykke til med de nærmeste ukers karriere som husfar.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Blomster og noe fra gullsmeden!

Vær ellers en god far og sykepleier så går resten av seg selv.

Er greit å være lei seg, men ikke kryp for mye ;) Du er ennå mannen i forholdet :cool:

Gjest Grafica
Skrevet

Å gud jeg må bare le litt jeg også :fnise: Stakars både deg og henne, men jeg tror nok også at dere kan le av det i ettertid :)

Dyr veske og blomsterbukkett hørtes ut som en glimrende plan synes jeg. Cred bare for at du husker på at hun ønsker seg den veska! Ikke alle mannfolk som ville gjort det.

Oppdater i morgen om reaksjonen hennes da :fnise:

Gjest Analyse
Skrevet
Hei, sitter her fyllesjuk og føler meg som en dritt...

Først, er gift med en super dame og har to flotte barn. Konemor tar seg av det meste i hverdagen, da jeg har en krevende jobb som ofte krever overtid, mens hun jobber 8-4. Så helgene er mine, da finner jeg på ting med ungene, lager middag og alt annet, mens konemor får gjøre som hun vil!! Hun blir ofte med oss da, men kan også finne på andre ting... Men to helger i året er hellig for oss gutta, en helg i året er vi på fjellet også har vi en ordentlig kule på slutten av sommeren... Og det var i går...

Ble ganske full og kom sent hjem. Tenkte å liste meg opp i sengen uten å vekke henne.. Men hun har en tendens til å "vandre" litt rundt i sengen om jeg ikke ligger der. ( vet ikke om hun ubevisst søker etter meg eller hva) Skulle i allefall liste meg opp i sengen, og klarer da å plassere kneet mitt oppå baksiden av hennes kne med mine 100 kg, det sa knas og hun skrek ut i store smerter.... Gentelman som jeg er skulle jeg bære henne ut i stua for hun kunne ikke gå og greide å smelle hodet hennes inn i dørkamren, bare sånn for sikkerhets skyld.... Først ringte vi sykebil, men de kunne ikke komme å ba oss komme oss til legevakten. Jeg var ikke i nærheten av kjørbar og hun kunne jo selfølgelig ikke kjøre. Kunne heller ikke ta taxi alene så vi måtte ringe å vekke svigers (som bor 5 min unna oss). De kom og der satt jo jeg full som en dupp og prøvde å bidra så godt jeg kunne... Følte de så ganske stygt på meg ja....

Konemor er fortsatt på legevakten, er masse greier inne i kneet som er ødelagt. Og det er min skyld.. Skal selfølgelig pleie henne som er dronning i tiden som kommer, men har lyst til å kjøpe noe ekstra fint til henne som bevis på hvor lei meg jeg er (men man kan kansje ikke kjøpe seg bedre samvittighet). Trenger tips fra dere kvinner om hva jeg skal gjøre, føler meg som en dritt selv om det var jo ett uhell... Også er jeg så redd for hva andre skal tro, har jo tross alt skadet kona mi... Og har tidenes fylleangst i dag, hjelp.

Jeg lurer litt på hvordan du havnr bak pc'en og roter deg inn på Kvinneguiden en tidlig formiddag, full av bakrus, med unge i huset og kjerringa på legevakt. Sorry, men jeg tror du er et forumtroll :) Det er litt for usannsynlig at det første ud skulle gjøre er å sette deg bak maskina og lete deg fram til Kvinneguiden ;)

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Har blitt litt skadet jeg og av mannen i søvnig tilstand og lignende, og har påført ham noen gode susere mens jeg har sovet, så vet godt at sære hjemmeulykker kan skje. Det ordner seg. Etter en stund vil dere le av det hele, men det er nok lurt å ligge lavt en stund og la kona være dronning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...