Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Bare så det er sagt, jeg elsker kondistrening, som aerobic, høy puls, step, dans osv. Jeg må gjerne bremse meg for ikke å dra hver dag. Jeg har jo tross alt hus og barn å ta meg av også. Men til saken, det som har skjedd de siste månedene er at huden i ansiktet har blitt helt sykt oljete, og plenty småkviser har dukket opp, likeså på brystet. Det er ingen andre forandringer i livet som skulle tilsi disse forandringene. I vinter trente jeg stort sett styrke, og kondis 1-2 g i uka, og huden var plettfri. Men så ble det altså mye kondis igjen, og vips. Så, andre som opplever dette, som får feit, oljete hud av kondistrening?
Kenneth199 Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Får kviser selv på bryst/rygg hvis jeg ikke dusjer og skifter t-skjorte rett etter jeg har svettet. Kan være styrketrening, kondisjonstrening eller en varm dag på jobben. Får en del kviser i nakken og pannen hvis jeg bruker hårvoks. Rundt munnen får jeg hvis jeg inntar store mengder sukker, tror det kommer av hormon ubalanse.
Gjest Invicta Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Jeg tror også kvisene kan komnme av svetting. Jeg må hvertfall dusje snarest mulig etter trening, hvis ikke får jeg kviser i ansiktet og på brystet.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Ok, enda en grunn til å dusje på senteret. Jeg blir ikke særlig svett av styrke, men av kondis er jeg dryppende våt. Det kan ta en halv time før jeg er i dusjen, så det er nok noe der ja. Ved styrke kan jeg t.o.m droppe dusjen...uten at huden påvirkes negativt. Hm, må ta noen grep ja. Men all oljen, hvor pokker kommer den fra??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå