Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei all musikken man blir påtvunget når man er i butikker, kjøpesentre o.l.

Skal man vente i telefonen, så får man jammen "servert" musikk der også.

Musikksmaken vår er så forskjellig, så det noen synes er behagelig å høre, kan være helt "pyton" for andre. Men høre på - det skal vi, enten vi vil eller ikke!

Hva er galt med litt stillhet?

Noen ganger (t.d. når man går i butikker) har man behov for å tenke og konsentrere seg. Kan være forstyrrende nok med masse folk rundt seg, uten at man i tillegg blir "voldtatt" med støyende musikk.

Hva synes andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig, så enig.

Jeg får vondt i hodet av muzaken. Uansett hvor bra høytaler-anlegg det er i butikken/heisen/rommet.

Til og med her hjemme trives jeg best i stillhet. Ferdinand skrur på radioen og setter seg å lese. Jeg skrur den av....

Heldigvis er ingen av oss fan av TV'er som står og skurrer.

:briller:

Skrevet

Som regel reagerer jeg ikke på det.

Men av og til når jeg er i klesbutikker er det så dundrende høyt at jeg ikke klarer å kosentrere meg om å handle/kike på klær. Da gidder jeg ikke mer og går heller et annet sted.

Hjemme liker jeg godt å høre på musikk, men stereoen er ødelagt for tiden. (har egentlig vært det ganske lenge). Men min kjære liker ikke så godt musikk så jeg må som regel høre når jeg er hjemme alene uansett.

Skrevet

Det aller verste er juletiden på kjøpesentrene. Da spilles "koselig" julemusikk over høyttaleranlegget på senteret, samtidig som hver og en butikk spiller sine julesanger. Et ordentlig mareritt!!!

Skrevet

Enig med deg, Ugla. Ja til mer stillhet!!!

Gjest dorian
Skrevet

Dere vil i alle fall slippe norsk musikk, siden Tono har priset seg ut av dette markedet :ler:

Skulle egentlig postet en artikkellink her, men avisene gjør det jo mest mulig vanskelig å søke i arkivene deres... :roll:

Jeje.

Godt å slippe musikken, norsk eller ikke.

dorian

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet hvorfor det er sånn.

Vi er redde for stillhet. For mange er stillhet=stagnasjon, ro og ettertanke...

Og aktiv ettertanke er kanskje ikke så attraktivt for butikker som skal selge mest mulig?

Bare lurer...

Skrevet

Somregel legger jeg ikke merke til slik. Men enkelte butikker har det så påkkers høyt, samme hva slags musikk det er, men det er sikkert lov å dempe musikken litt også ... Og det er ikke så ofte jeg går i butikker, klesbutikker o.l., hater det! :roll:

Skrevet

Enig. Jeg liker stillhet. Musikk også - men alt til sin tid. Tenker bedre om det er stille.

Min mor ble en gang så forbannet på et kjøpesenter at hun ba dem skru ned lyden - var en klesbutikk der de ansatte bestod av unge jenter. De gjorde det - men vi kjøpte ingenting. Orket ikke det - tyggegummityggende jentunger som står og sladrer sammen i et hjørne og ikke yter noe service osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er små-avhengig av musikk, og synes det for det meste er helt OK at de spiller musikk i butikkene.

Skrevet
Det aller verste er juletiden på kjøpesentrene. Da spilles "koselig" julemusikk over høyttaleranlegget på senteret' date= samtidig som hver og en butikk spiller sine julesanger. Et ordentlig mareritt!!!

Og julemusikken får vi "servert" allerede i november, det synes jeg er i tidligste laget.

JEG liker også musikk, men vil bestemme når, og hva slag, selv.

De som jobber i butikkene mener det blir så mye koseligere for DEM, men dengang jeg lærte om kundebehandling, lærte jeg at det var først og fremst KUNDEN det skulle tas hensyn til ("kunden har alltid rett"... nå vell...).

Og hva om de som jobber der har forskjellig musikksmak? Ikke sikkert det blir like koselig for alle da heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Forresten: musikk mens man sitter i telefon-kø, er kanskje det verste jeg vet. :x

Den er alltid stygg, for høy, og får dårlig innspilt.

Skrevet

Synes det kan være ok med musikk av og til, men når de spiller elendig musikk i butikkene så kommer jeg meg ut derfra med en gang, uansett.

Skrevet

Enig, jeg blir sliten av all påtvungen stimuli, og særlig når det spilles bråk på et voldsomt nivå. Spesielt klesbutikker for unge er ille...

Skrevet

Jeg liker musikk i butikkene, jeg. Blir i godt humør av musikk.

Stille kan jeg ha det hjemme.

Skrevet

Jeg elsker å høre julemusikk i butikkene i førjulstida..

Syns det er fint med musikk ellers også, så lenge den ikke

er for høy.. Da blir det ubehagelig ..

Skrevet

Bakgrunnsmusikk gjør meg ingenting, så lenge den holder seg i bakgrunnen sammen med summende stemmer ol. Av og til kan det bli litt vel høyt og dermed slitsomt. Men musikk på telefonen har jeg ikke behov for, heller ikke "takk for din tålmodighet"-stemmen etter å ha sittet i telefonkø i 20 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...