maljo Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Har endelig fått råd til å kjøpe meg ny sofa. Farge brun, spettete i stoffet. Har fra før møbler i bjørk (lys farge) og lys eik spisestue. Lyse vegger og lyst gulv. Har ikke så mye penger å bruke på andre fornyelser, men kunne tenke meg noen tips fra andre når det gjelder "tilbehør" Det er tre og toseter. Er ikke putemenneske. Har dere tips til gardinfarger og andre småting som gjør at stua ser litt ny ut. Blir veldig takknemmelig for råd og tips.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hva med pledd da? Duker/løpere til bordene?
maljo Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 Takk, jeg burde vel forklart meg bedre. Er helt ute når det gjelder ting til å pynte litt opp med også. Har ikke handlet noe sånt på lang tid. Synes jungelen er så vanskelig å finne fram i. Det må vel være noe som er mer in enn andre ting. Håper noen gidder å hjelpe meg.
LykkeLotta Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Takk, jeg burde vel forklart meg bedre. Er helt ute når det gjelder ting til å pynte litt opp med også. Har ikke handlet noe sånt på lang tid. Synes jungelen er så vanskelig å finne fram i. Det må vel være noe som er mer in enn andre ting. Håper noen gidder å hjelpe meg. Naturtoner spritet opp med detaljer i turkis og lilla synes JEG er stilig. Men vanskelig å vite eksakt hva du liker ut fra at du har lyse eikemøbler, en spettete sofa og lyse vegger/gulv! Cluet er kanskje å gjøre ting slik DU vil og ikke hva alle mener, det er jo tross alt du som bor der. Men inspirasjon og tips er selvfølgelig en hjelp på veien!
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Selv har vi også lyse vegger, lyst gulv og brun sofa. Vi har et maleri over sofaen i fargene lilla, mørkerosa, orange, tomatrød og appelsingul. Puter i sofaen er en lilla, en mørkegul, en mørkerød og en brent orange. Gulvteppet er flossteppe i orange med enkelte lilla tråder i. På bordet ligger en gjennomskinnelig duk i sølv og orange. Oppå der et emaljefat i rødt fra 50tallet. Jeg har ikke vært så oppgtatt av hva som er in. Det er min stue, der jeg skal trives, men jeg har hatt en plan om at det skal harmonere og skape et varmt hjørne i den store åpne 1. etasjen vår. Tekstilene er i all hovedsak ull. Tips: Velg deg et fargetema som du liker. Våg å være litt "gal"... Sammen med brunt liker jeg mørkerosa, turkis, orange, men ikke samtidig. Duker Stearinlys (jeg har kjøpt en del på Ikea og nille) Fat (utrolig hva man finner i skuffer og skap) Lysestaker eller bare et sett nye mansjetter Telysglass En blomst Alt dette er detaljer som setter prikken over i-en.... Lykke til.
maljo Skrevet 18. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2009 Takk for tips. Da jeg leste dette, så fikk jeg noen aha opplevelser. Positive! Det er så lett å "henge" seg opp i det sikre og gamle kjente. Nå skal skap og skuffer endevendes og løpere/duker, lys mm kjøpes i nye farger. Sola skinner og humøret er på topp. Motivasjonen for å handle fikk jeg av dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå