Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hei Ser det er en egen tråd for de som er i gang med IVF. Det hadde vært fint om vi kunne få til en liknende tråd for oss som er i gang med en adopsjonsprosess. Hvem er vi? Hvor langt er vi kommet i prosessen? Hvilke land osv? Selv har vi nettopp vært i samtale med barnevernet i kommunen, og vi venter på at sosialrapporten om oss skal skrives. Noen som har lyst til å slenge seg med med erfaringer etc.? Klem:-)
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Har du vært inne på onskebarn.no? der er det et eget forum for de som er i en adopsjonsprosess, du får sikkert mer respons der....
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Jeg har vært inne og lest på forumet på ønskebarn, men er ikke medlem, så får ikke skrevet noe der. Dessuten føler jeg meg liksom litt mer "hjemme" her Synd at ikke det er fler i samme situasjon her som jeg kunne delt erfaringer rundt adopsjon med, men vi som er her har jo likevel noe til felles som prøvere/ufrivillig barnløse.... Vet ikke om noen er interessert i dette, men for meg er det stort: I dag fikk vi brevet om at vi er godkjente som adoptivforeldre!! Jeg er så glad Nå er det bare å starte innsamling av de siste dokumentene, og så håper vi å få sendt alt til utlandet like over jul en gang. Godt å få delt gleden med noen - foreløpig er nemlig dette vår lille hemmelighet for andre enn nærmeste familie. Gooooooood helg!
Gjest strykebrett Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Gratuerer!! Jeg har ingen erfaringer eller slikt dessverre, ville bare ønske lykke til
Pupsilure Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Så spennende Gratulerer. Hvilket land skal dere adoptere fra?
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Vi adopterer fra Sør - Afrika :rødme:
bizzy Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Gratulerer så masse med godkjennelsen Lykke til videre!
Gjest *tuppa* Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Gratulerer med godkjenningen Spennende tid dere går i møte
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Så søte dere er Det er deilig å være godkjent. Ventetiden videre er lang, men nå er vi i hvertfall et stooooort skritt videre mot målet
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Kan jeg spørre om hvor mye dere regner i kostnader? Og vet dere om det er forskjell på kostnad i forhold til hvilket land en adopterer fra? Gratulerer med godkjenning i hvertfall!
Gjest Miam Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 Så spennende! Og gratulerer med det papiret som ble godkjent
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 26. november 2009 #12 Skrevet 26. november 2009 Kan jeg spørre om hvor mye dere regner i kostnader? Og vet dere om det er forskjell på kostnad i forhold til hvilket land en adopterer fra? Gratulerer med godkjenning i hvertfall! Så klart du kan spørre om det Det koster ca 100 000 + det det koster når man skal reise for å hente barnet. En del av beløpet betales tidlig i prosessen, mens resten betales når man får vite hvilket barn man får adoptere. Det kan høres mye ut, men husk at man som regel har noen år man kan spare på mens man venter. Noe av beløpet får man også tilbake via NAV. Du finner de nøyaktige tallene inne på de ulike adopsjonsforeningenes nettsider. Det koster det samme fra alle land.
Nita Skrevet 26. november 2009 #13 Skrevet 26. november 2009 Nå er ikke jeg hverken i en alder eller situasjon som gjør det aktuelt med adopsjon, men jeg ville gjerne komme med noen kommentarer allikevel Først og fremst gratulerer til deg TS for godkjenningen, kan bare forestille meg hvor spennende dette har vært. Har du tenkt på at noen jo må begynne en slik tråd om adopsjon, og at det like gjerne kan være deg Du kan jo f.eks. skrive litt av og til om prosessen dere hittil har vært i gjennom, og om det som skjer nå fremover. Når flere brukere oppdager tråden, kan det jo være noen med erfaringer fra samme områder skriver noe også. Uansett ønsker jeg dere lykke til på veien til å bli foreldre, og gleder meg med dere til den spennende tiden dere har foran dere
Gjest Gjest_sookie_* Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 Gratulerer med godkjenningen Vi er igang med ivf, men i den siste tiden har vi begynt å tenke på adopsjon også. Er selv adoptert så har iallefall den erfaringen Men selve prossessen er helt ny for oss, har vært inne på verdens barn, inor adopt og adopsjonsforum og fant masse informasjon der. Men har flere spørsmål alikevel. Tok det lang tid fra dere kontaktet foreningen til intervjuet og godkjenningen? Kjempe bra intiativ TS og kommer til å følge med her.
Gjest Helene (TS) Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Gratulerer med godkjenningen Tok det lang tid fra dere kontaktet foreningen til intervjuet og godkjenningen? Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Jeg tror vi har vært heldige, for det har bare tatt ca 4 måneder for oss fra vi tok kontakt med adopsjonsforeningen og barnevernet til vi ble godkjent av Bufetat. Det var ikke ventetid hos barnevernet i vår kommune da vi søkte
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #16 Skrevet 7. desember 2009 Så spennende!! Vi var veldig godt igang med adopsjonsprosessenetter div ivf-forsøk etc.. ventet på et barn fra KIna og hadde ventet i 3 år da jeg plutselig ble gravid. Det var ikke noen ønskesituasjon, og krevde veldig mye omstilling, så bare et lite tips: Når dere har kommet så langt at dere kan vente tildeling (det er velganske uforutsigbart i Sør Afrika), vil jeg anbefale dere å sørge for å ikke bli gravide. For vår del har vi absolutt klart omstillingen nå, og gleder oss selvfølgelig til barnet som skal komme (og det var heldigvis lenge til vi ville fått tildeling, noe vi visste helt sikkert pga tildelingssystemet i Kina), men det var virkelig ikke lett. Min erfaring var at vi engasjerte oss veldig i adopsjonen og identifiserte oss veldig med det, hadde venner i miljøet etc., og plutselig var vi ikke der lenger...vanskelig å forklare, men det er iallefall min erfaring. Kanskje ikke akkurat det du lurte på, men jeg ville bare si det allikevel.... Lykke til videre med prosessen. Den er kjempespennende, og vi skal garantert ha nummer to fra Kina!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå