Gå til innhold

Vinterbryllup igjen....råd og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vell det ser ut som om dere fleste her planlegger sommerbryllup. Men jeg trenger tips til farger som jeg skal kjøre på dekerasjoner . blomster. innvitasjoner etc.

Jeg ønsker å gjøre dette til et flott vinterbryllup med alle vinteren sine gode inspill.

Har noen feks forslag til dekerasjoner av grankvister og sånn ?

Eller forslag til vinterlige stillige bordkort ?

Hva med blomster , hva slags blomster og hvilken farger.

Tror dere jeg burde sattse på fargene hvitt og isblå til pynting av bord ?

Burde jeg da også gjøre denne fargen på innvitasjoner og lignende.

Er det noen som har noe linker til tegninger på nett som kan brukes i en innvitasjon fesk snøkrystaller . roser , et brudepar . etc . Jeg vil bli veldig glad for linker hvertfall :)

Ok kom med tips og innspirasjon og jeg skal prøve å hjelpe de jeg kan i forumet så godt jeg kan.

Og ps hvis noen har en cape å selge så send meg en mail.

Kos lykkllige lille meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

vinter.. alt som er hvitt.. frostet glass, bjørkekvister osv med "snøspray"

kombineres f.eks med sølv

tenk julepynting, men bytt ut fargene

masse levende lys

fyr på peisen

hvit pels utenpå brudekjolen

kanefart el fra kirken til festen

fotografering ute i snøen

snø/is -lykter

fakkeltog av gjester (kirke til fest dersom det er kort, evt sist bakken opp til festlokalet eller noe slik)

stjerneskudd

fyrverkeri

snøkrystaller som dekorasjon på inbydelser og program osv (tema-mønster)

hmmmm.. det var noe.. kommer tilbake med mer sener

(hilsen en som også drømmer om vinterbryllup..!)

Skrevet

Hei Miracl3!

Vi skal ha vinterbryllup og jeg har lenge lurt på det med vinterfarger, tema, blomster og pynting etc....

Leste litt i blader, på nettet og tenkte på hva jeg og min kjære forbinder med vinteren... Kom frem til at vi er elsker sølv og blått og selvfølgelig hvitt- kritthvitt. Jeg er ganske mørk med isblå øyne så ene av fargen blir isblått... kjempetøft!

Kjøp det noen blader- engelske eller amerikanske, er ganske mye inspirasjon i. KJøp også bladet "wedding flowers", masse fine blomsteroppsatser og buketter!

Vi bruker snøkrystaller som tema og skal ha det på alt fra invitasjoner, bordkort, meny, kirkeprogramm, takkekort til dekorasjon på bordene.... også fargene våre da.

Finn noe du forbinder med vinteren, sett sammen fargene du liker og se om du kan gjøre det til et viintertema.

Jeg syns du er ganske godt igang :)

Jeg var også veldig opptatt av de minste detaljene i begynnelsen men etterhvert begynte ting å synke inn og jeg klarte å bestemme meg for farger og tema uten at det ble for mye dill dall rundt det hele. Se gjerne i dagboken min.... :ler: alt var planlagt til minste detalj, men det er først nå når jeg begynner å se helhet i bryllupet at jeg vet hvordan jeg vil ha det :)

Ta det med ro og kos deg masse med planleggingen. Det verste du kan gjøre er å stresse, ja selv om det er så kort tid til... jeg gifter meg 17 dager etter deg og jeg har ikke gjort mer enn du har ... :)

Håper det var inspirasjon nok til videre planlegging!

Skrevet

Vi kommer til å gå for mørkeblått, hvitt (altså helt hvitt) og grønt i farger vi pynter med. Alle fargene kommer til å gå igjen på innbydelser, bordkort, sanghefter, muligens på kirkeprogrammet, og lys, servietter og slikt.

Nille selger noen flotte store og mørkeblå lys nå, tenkte å ha noen store kubbelys oppi islyktene, og lysene kan jo pyntes med snøspray også de som skal være inne. De hadde også masse servietter i samme farge som lysene, kjempebillige var de, tenkte jeg skulle kjøpe en pakke og kjenne på dem om jeg liker følelsen og gjør jeg det så sparer jeg jo masse på å kjøpe det der.

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å få tak i eføy rundt nyttår uten at det er for dyrt. Har litt lyst til å bare ha eføy liggende på bordet som pynt med lys satt innimellom, og noen vaser med hvite roser og noe blått oppi. Det skal være en del blått å få tak i rundt denne tiden på året også, har snakket med ham vi kjøper blomster til pyntingen av lokalet fra og det skulle ikke være vanskelig å få tak i.

Skrevet

Til Ca.:

Kjøp deg noen eføyplanter nå, pott dem om til litt større potter, og la dem bo på stuen din/i vinduet frem til bryllupet :D

Eføy er en helårsblomst inne, men kanskje både lettere og billigere å få tak i nå?

Skrevet

Hegehi, takk for et supert tips! :D Det hadde jeg ikke tenkt på. De får jo god tid til å bli store siden det er halvannet år til ;)

Men hvordan skal man stelle eføy da, skal de ha mye vann eller lite og hvordan er det med sol og temperaturer?

Og når jeg da skal bruke dem, kan jeg bare klippe av grenene og legge dem utover bordet, kanskje i en liten plaspose med vann i enden som jeg dekker med noe?

Gjest Anonymous
Skrevet

Eføy er lett å få til inne, de vokser ganske fort. De trenger fuktig jord men ikke så mye vann og passe med lys (gjerne sol). Flytt dem ut om sommeren om du kan det - da vokser de enda fortere!

De klarer seg fint en stund uten vann, så du kan bare klippe av grenene og legge dem på bordet uten vann til.

Skrevet

Tusen takk, da skal ho mor ut og shoppe eføy snart. Det er jo så stilige blader på mange av dem. :D

Skrevet

Har forresten en av mine fra bryllupet i fjor enda, nå er den kjempestor! De andre ble delt ut til familie og venner (det er grenser for hvor mange eføyplanter man har plass til :wink: )

Som gjest skrev, kan du bare klippe av grenene og legge dem rett på bordet (vi dyppet dem i vann først, ble ikke flekker på dukene av det), men det bør gjøres samme dag/like før gjestene kommer)

Skrevet

Takker, da blir det eføy utover bordet i bryllupet vårt. Enda et bevis på at det lønner seg å være tidlig ute, hadde jeg ikke det hadde jeg ikke fått fine eføyplanter til å pynte med ;)

Skrevet

Jeg har vært i vinterbryllup, og da var gjennomgangsfargene hvit og mørk rød. Det syns jeg var deilige farger! Den dyprøde fargen gav glød og varme til hele opplevelsen!! Bruden var hvit, men med dyprød jukseskinnspels. Brudgommen hadde burgunderrød stilig dress og åpen skjorte!

Tips til dekorasjon:

Røde vinterepler, nøtter av ulike slag, røde gerbera-blomster, Islykter med nedfrossede epler, kvister, nøtter o.l. Kornaks, steiner, lys, lys, lys og atter lys. Masse levende lys. På vegger og bord, golv osv. Blir kjempestemning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...