Gå til innhold

Elektrisk oppvarming

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang skal jeg flytte inn i en leilighet hvor det ikke er montert varmeovner. Nå trenger jeg noe, men hva bør jeg velge? Oljefylt radiator, vifteovn eller panelovn? Det er et soverom, kjøkken med åpen løsning mot stua og et lite bad i tillegg til gang og boder.

Skrevet
For første gang skal jeg flytte inn i en leilighet hvor det ikke er montert varmeovner. Nå trenger jeg noe, men hva bør jeg velge? Oljefylt radiator, vifteovn eller panelovn? Det er et soverom, kjøkken med åpen løsning mot stua og et lite bad i tillegg til gang og boder.

Oljefylte radiatorer og vifteovn forbinder jeg ikke med trygg oppvarming. Har hørt om flere historier der oljefylte radiatorer tar fyr, og min brors vifteovn holdt på å begynne å brenne en gang. Derfor har jeg bare panelovner hjemme hos meg selv.

Skrevet

Panelovner er jo trygge. Jeg er også skeptisk til oljeradiatorer, så når min skal byttes ut, kommer jeg til å kjøpe vannfyllte. Litt mindre effekt, kanskje, og de blir raskere kalde når slår de av, men vann brenner ikke!

Skrevet

Vi har valgt Adax Neo panelovner - fås i mange kule farger og kan stilles til nattsenking, samt andre tidsjusteringer i helga enn i uka. Det sparer man masse strøm på!

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg prøve å få til panelovner der det er mulig. Hva kan vi bruke på badet? På et av rommene er det lite veggplass, hva er best av vifteovn og radiator der?

Er også interessert i å få vite hva som varmer mest med lavest mulig energiforbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...