snusmumerikken Skrevet 6. august 2003 #1 Skrevet 6. august 2003 Jeg har tenkt til å kjøpe brudekjole i København. Noen som har kjøpt kjolen sin i Danmark, eller har erfaring med fortolling/avgifter ved kjolekjøp i utlandet? Det er jo så mange rare regler på hva du ha med deg over grensene i dag, og en brudekjole er jo ikke akkurat det enkleste å smugle med i kofferten
hegehi Skrevet 7. august 2003 #2 Skrevet 7. august 2003 Er ikke de generelle reglene at man kan handle for 3000 om man er mindre enn et døgn, og 6000 om man er over 24 timer? Og det gjelder vel også for klær? Så om du skal bli mer enn en dag i Danmark, og kjolen koster under 6000, så tror jeg ikke det er noe problem... Uansett kan du sjekke det på www.toll.no, der står også hvilke varer som er tollfrie uansett.
snusmumerikken Skrevet 7. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2003 Takk for tipset. Ser ut som du kan handle klær i utlandet tollfritt.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #4 Skrevet 7. august 2003 Takk for tipset. Ser ut som du kan handle klær i utlandet tollfritt. ja.. innefor de generelle beløpsgrensene da!! tips; dersom du reiser til dannmark sammen med noen kan de også handle for 6000 kr ... i tilfellet du skal ha sko, slør osv, så kan jo de "fortolle" disse varene (dersom de ikke har handelt masse selv, da.. men det må jo evt avtales på forhånd..
Gjest Tex Skrevet 7. august 2003 #5 Skrevet 7. august 2003 Det er 6000 som er den maximale grensen for hva du har lov til å handle. Husk å bestille time for kjoleprøving i København, jeg har tatt den runden for et par uker siden, og du må ha timebestilling omtrent overalt. Kan også tipse deg om ok steder....
snusmumerikken Skrevet 7. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2003 Skal nok klar å finne en drømmekjole i København for den prisen Har allerede peilet ut fem-seks jeg har lyst på hos Lilly, så turen går i allefall dit. Liker den enkle stilen. Men tips mottas med takk for det :enig_animasjon:
Gjest Tex Skrevet 8. august 2003 #7 Skrevet 8. august 2003 Husk å bestille time, da!!!! Den Lilly butikken som ligger midt i gågata er ikke så stor, og du må ha bestilt time for å få prøve noe....
majan Skrevet 9. august 2003 #8 Skrevet 9. august 2003 heisann jeg har kjøpt kjolen min og alt tilbehør hos Lily i gågata i København, de er kjempe koselige der og jeg hadde ikke bestilt time der og jeg fikk hjelp! Jeg tenkte ikke på noe fortolling eller noe sånt............og det gikk da bra. Vi hadde med oss bilen og var vel i København et par døgn, var sånn pakkepris vi bestilite. Ønsker deg lykke til
snusmumerikken Skrevet 9. august 2003 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2003 Høres ut som dette skal gå bra. Det eneste er at jeg skal ta fly, det er derfor jeg håper jeg ikke blir stoppet i tollen. En brudekjole er jo ikke akkurat så diskret å bære med seg :-? Godt å høre at noen har bra erfaringer med Lilly. Jeg elsker kjolene de har Dessuten er de relativt rimelige. Kommer nok til å bestille time uansett, for å være på den sikre siden.
Gjest Tabby Skrevet 9. august 2003 #15 Skrevet 9. august 2003 Det går nok bra Snusmumrikken. Skal du reise sammen med noen kan du vel snike noen ting som evt slør, undertøy, andre greier du kjøper hos de/n du reiser sammen med?
Gjest Tex Skrevet 9. august 2003 #16 Skrevet 9. august 2003 Kommer nok til å bestille time uansett, for å være på den sikre siden. Veldig lurt!! de er veldig hyggelige der, og du får sikkert god service!! --------------------------------------------------------------------------- Ca. ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå