Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Skal sy puter av flere biter (store lapper -> enkel lappeteknikk), men sliter med å finne tekstiler som er litt duse og up to date. Panduro har noe, men er veldig dyre!! Ofte er det sterke farger og urolige mønstre på diverse bomullsstoff... Noen tips til hvor jeg kan handle?
Miss I.W. Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Stoff og Stil har masse å velge i, og det meste er til en overkommelig pris. Utrolig utvalg i butikkene. Anbefales! Jeg bruker alltid å sjekke "restekurvene" i butikker som selger stoff, samt at en billig ferdiggardin kan bli fine puter eller en pen duk.
Scheherazade Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Handler du på nett, kan jeg anbefale Etsy, du får iallfall noen yards til under 200-kronersgrensen. Søker du på fabric, får du opp masse, inkludert ferdige sett med stoff som passer sammen. Jeg har god erfaring her og her. De aller fleste setter opp spesialordre med det du vil, og sender i en world mail-konvolutt til ca 14 dollar.
Gjest Gjest_vilde_* Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Har du sjekket hvor mye artig de har på Ikea? Jeg finner stadig vekk noe nytt jeg kan sy både puter og handleposer av. Og ikke minst, veeeeeeeldig billig! Stoff og stil er nevnt, og det er jo bare å gå innom stoffbutikker i nærområdet. Jeg syr også mye av gamle gardiner, og kjøper gardinlengder på tilbud på feks. Kid osv. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Takk for tips dere! Har sendt avgårde en bestilling på etsy.com. Frakten ble dyrere enn forventet 19 dollar, men verdt et forsøk.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Jeg har kjøpt sengetøy, gardiner og duker på tilbud, spurt i stoffbutikker om de kan spare feilklipp/rester til meg, spurt venner og familie om de har sengetøy/duker/klær de ikke bruker som jeg kan få og klippet i stykker klær barna har vokst ut av... Har brukt noen år på å spare da, men nå har jeg masse stoff og trenger bare tiden til å sette det sammen...
Gjest Tweek Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Virvel Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Jeg leste "Testikler til å sy puter" Du er ikke alene.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Ser ut til at butikkene på etsy kommer og går....
Gjest Spinell Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har gjort stoff-funn på loppemarkeder og i bruktbutikker, også. Både i form av klesplagg, duker og gardiner med fantastiske mønster/farger eller som "rene" stoffbiter.
LetThemEatCake Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 Jag brukar titta på second-hand-butiker jag! Där finns det alltid en massa fina retrotyger. Om det är lappteknik du ska syssla med är det ju perfekt då det finns hur mycket stuvbitar som helst. IKEA har ju en massa stuvbitar på fyndhörnan där man kan plocka hela påsar fulla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå