Gå til innhold

Alene på pub/cafe/restaurant...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Hva tenker du når du ser en person sitte alene på en cafe/restaurant/pub med f.eks. en pils eller et glass vin og leser bok?

Jeg bor trangt og går ofte på den lokale puben og spiser middag, og blir gjerne sittende en stund og lese bok og drikke noen pils eller glass vin. En kompis av meg mener det får meg til å se ut som en einstøing å sitte der alene, men personlig så bryr jeg meg ikke. Jeg er jo ute med venner både to og tre kvelder i uka også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det tenker jeg ikke over :) Er jo merkelig hvis en plutselig er en enstøing hvis en ikke alltid henger med folk da :fnise:

Jeg synes det er kjempegodt å være for meg selv litt av og til jeg :)

Endret av ¤Linda¤
Skrevet

Jeg tenker bare at den personen er selvstendig og trives i eget selskap.

Gjest Lurer - TS
Skrevet

Ikke sant? Jeg deler leilighet med tre andre, og det er alltid folk rundt meg hjemme og det er liksom ikke alltid så stas å sitte i senga på rommet mitt når jeg vil være alene, får litt følelsen av å være tilbake på pikerommet hos mamma og pappa... Da er det triveligere å sitte alene i et hjørne på den lokale puben og lese bok over en pils eller en kaffekopp!

Skrevet

Jeg synes det er kjempedeilig å gå på kafé alene og ta meg en kopp kaffe og lunsj og nyte en god bok i fred og ro. Ser mange som gjør det samme, og syns ikke det er rart. Men liker best å gjøre det på dagtid..

Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt.

Skrevet
Det tenker jeg ikke over :) Er jo merkelig hvis en plutselig er en enstøing hvis en ikke alltid henger med folk da :fnise:

Jeg synes det er kjempegodt å være for meg selv litt av og til jeg :)

Ikke sant? Jeg deler leilighet med tre andre, og det er alltid folk rundt meg hjemme og det er liksom ikke alltid så stas å sitte i senga på rommet mitt når jeg vil være alene, får litt følelsen av å være tilbake på pikerommet hos mamma og pappa... Da er det triveligere å sitte alene i et hjørne på den lokale puben og lese bok over en pils eller en kaffekopp!

Jeg synes det er kjempedeilig å gå på kafé alene og ta meg en kopp kaffe og lunsj og nyte en god bok i fred og ro. Ser mange som gjør det samme, og syns ikke det er rart. Men liker best å gjøre det på dagtid..

Stiller meg bak disse. Jeg har også masse folk rundt meg til daglig. Og da er det nydelig å ha en oase for seg selv med en kaffe og en avis av og til.

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

om jeg ser en gammel mann som sitter alene på restaurante. da tenker jeg at, huff.. håper ikke han har mistet kona og ikke har noen å ha med ut på middag.

men det er nok bare samvittigheten som spiller inn. kan være han syns det er greit å spise alene.

eller en løen gammel skjelven kar som drikker i baren for seg selv, da tenker man kanskje at han har et alkoholproblem, selv om de slettes ikke trenger å ha det.. men er jo tanker man selv lager i hodet..

men om jeg derimot ser en jente som sitter å leser på en cafe/restaurant/pub, så tenker jeg at jeg kunne ønske jeg også hadde den tålmodigheten, syns faktisk det ser skikkelig koselig ut! :)

Skrevet

Jeg trodde det var rart før, men en god stund hadde jeg en ekstrajobb en kveld i uka og ikke tid til å dra hjem for å spise middag, så jeg begynte å gå på en café i nærheten av dagjobben og spiste der hver uke. Jeg oppdaget da at det var kjempedeilig å få litt tid for seg selv! Jeg fikk "landet" litt etter dagjobben før jeg skulle på kveldsjobben. Enten bare slappet jeg av der og kanskje leste et magasin e.l. eller så forberedte jeg meg mentalt for kveldsjobben. Det var flere andre som satt alene, jeg tenkte bare at de sikkert også syntes at det var deilig å sitte litt og slappe av for seg selv, men likevel ute i verden... Dessuten tenkte jeg da, fordi jeg var single, at jeg kanskje hadde turd å gå bort til en søt gutt som satt alene, men ikke hvis han satt sammen med noen. Jeg kjenner en som i perioder har vært sykmeldt og synes det er kjedelig å være inne hele dagen, han har da gått på café på ettermiddagen og tatt seg en kaffe mens han ventet til noen av vennene hans er ferdige på jobb/skole og kan møte ham. Jeg synes det er kjempebra at han kommer seg litt ut, man blir litt råtten av å bare være inne. :-P

Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt. Tenker at jeg kanskje burde gjøre det samme av og til.

Skrevet

Tenker ikke noe spesielt jeg heller! Synes det er fint å gå på restaurant/cafe alene, jeg også. :)

Skrevet

Det ville ha kommet an på hvordan personen så ut til å ha det..

Skrevet

Jeg tenker ikke over det.

Skrevet

Er sjelden jeg gjør det i Norge, men når jeg er ute å reiser sitter jeg ofte alene på cafe og restaurant med en bok. Sover som regel på sovesaler, og da er det ikke noe særlig å sitte der for å slappe av. Her hjemme i Norge blir det som regel til at jeg slenger meg på sofaen, fremfor å gå ut. Men kunne godt ha gått ut og gjort det samme her og.

Blir litt som den ene gjesten her over sier, det kommer litt an på situasjonen. Kan bli litt lei meg av å se eldre mennesker som sitter helt alene og spiser. Får en følelse av at de gjør det fordi de ikke har noen å dra ut med. Men for alt jeg vet så kan det jo være fordi de også vil ha litt tid for seg selv.

Skrevet

Det minner meg om at jeg sjelden gjør det nå. Gjorde det jevnlig da jeg var en del og fartet nedover i Europa en periode. Det føltes liksom enda mer naturlig der, siden folk går mer ut og spiser og generelt ser ut til å bruke mer penger på å spise og være ute. Der gikk jeg også på kino alene på dagtid i blant, når jeg f.eks. hadde fri mellom forelesninger, og jeg traff da på mange andre som også gikk alene.

Men jeg syns altså ikke det er noe rart. Grunnen til at jeg ikke gjør det mer selv, er nok at jeg ofte glemmer muligheten, fordi jeg her jeg bor nå forbinder kaféliv med å treffe venner.

Skrevet

Hvis jeg ser en eldre dame/mann sitte alene så tenker jeg at jeg håper personen koser seg alene og ikke er ensom, men hvis det er en ung eller voksen person så tenker jeg ikke noe over det. Kanskje jeg tenker at personen trives i eget selskap eller er litt tøff/modig som sitter alene og virker 100% komfortabel med det når det fremdeles virker som det er litt tabu å gå ut alene :)

Men altså, bare positive tanker om det fra min side - tenker ikke at personen er venneløs eller sær eller enstøing på noen måte, heller det motsatte :jepp:

Skrevet

At pers koser seg. Lager livet slik den selv ønsker å ikke lar seg jage av hva man bør gjøre. Eller kanskje de venter på et tog, eller venn.

Tar en pause fra stress...

Selvstendighet er viktig for å trives med seg selv.

Kino alene er helt ok. Middag på BigHorn, eller tur på byen. MÅ ikke hengen med noen, selv om jeg har mange å henge med. Det er noen ganger frivillig, andre ganger ikke.

Skrevet

Det er så vanlig at det legger jeg egentlig ikke merke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...