Gjest Rettpåsak Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Ikke at det er et stort problem akkurat, men ser etter noe som kan gjøre at jeg finner frem til riktig nøkkel raskere siden nøklene er nesten identiske. Noen forslag?
Rødvinspiken Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Kopier dem. Der du kopierer nøkler kan du få forskjellige farger og mønstre på nøklene. En farge/et spesielt mønster til hver nøkkel. Vil nok bli et veldig fargerikt nøkkelknippe da
Gjest Rettpåsak Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Ser først og fremst etter klistermerker..
Gjest Pet Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Ta en liten etikett og lime på nøkkelen og skrive f eks K for kjeller, P for postkasse osv?
Pupsilure Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Jeg har tatt neglelakk i forskjellige farger på dem Holder bra.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Man får kjøpt plastringer i ulike farger til å ha rundt "hodet" på nøkkelen. Da må du riktignok huske at f.eks. rød er til leiligheten, blå er til boden osv., men har du ikke så mange så går vel det greit.
hufsa! Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Heia,ja ser folk sliter med tunge nøkkelknipper og roter med de.Da skulle du bodd her jeg bor.Nøkkelen kan stå i tenninga dønet rundt på bilen så den vet jeg hvor jeg har.Huset står alltid åpent og jobbnøkklen har jeg i lommeboka.Kjemoegreit ;-)) Men ikke så enkelt i en storby.
Gjest Nausicaa Skrevet 18. august 2009 #8 Skrevet 18. august 2009 De har sånne fargede "gummihetter" å ha på nøklene hos nøkkelslipere, skomakere etc. De har også noen gøye på Ting. Jeg kjøpte på ebay, men husker ikke hva som er lurt å søke på. Jeg husker lett at lilla er til ytterdøren, rosa er til leiligheten, gul er til jobb etc.
Elbereth Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Jeg har et nøkkelknippe så digert som et ondt år. Min løsning er separate nøkkelringer til hver av mine tre jobbsteder og hjemme samlet sammen på en stor ring. På de nøklene som er like har jeg festet små plastklistrelapper med f.eks. Garderobe, Inngang, Kontor, Lager. Lappene lager jeg med sånn Dymomaskin.
Ginny Weasley Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Jeg har fått laget nøkler i forskjellig farger og synes det fungerer greit. Har også separate nøkkelsett til jobb og privat, ellers hadde nøkkelknippet mitt sett ut som Driftsleder Narvestad sitt:-)
Gjest Rettpåsak Skrevet 20. august 2009 #11 Skrevet 20. august 2009 Har lyst til å ha nøklene samlet på et sted for å gjøre det enklest mulig. 1 til ytterdøra, 1 til huset, 1 til bilen og 2 til vaskeriet. Ser etter slike klistremerker nå. De nøkkelhettene jeg prøvde på Jernia passa ikke helt.
Gjest Rettpåsak Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Har lyst til å ha nøklene samlet på et sted for å gjøre det enklest mulig. 1 til ytterdøra, 1 til huset, 1 til bilen og 2 til vaskeriet. Ser etter slike klistremerker nå. De nøkkelhettene jeg prøvde på Jernia passa ikke helt. Ser fortsatt etter et sted hvor jeg kan få tak i slike klistremerker...
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #13 Skrevet 28. august 2009 Sånne hetter får du hos en låsbutikk/låssmed.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #14 Skrevet 29. august 2009 ....og sånne hetter passer på det meste av nøkler: Legg de i en kopp varmt vann sammen m nøklene en liten stund - svupp så glir de på det meste. Er det fortsatt vrient kan du ha litt oppvaskmiddel på nøkkelen i tillegg
Colargol Skrevet 29. august 2009 #15 Skrevet 29. august 2009 De har sånne fargede "gummihetter" å ha på nøklene hos nøkkelslipere, skomakere etc. De har også noen gøye på Ting. Jeg kjøpte på ebay, men husker ikke hva som er lurt å søke på. Jeg husker lett at lilla er til ytterdøren, rosa er til leiligheten, gul er til jobb etc. Superlett å huske med sånne på ja Jeg bruker gummi-ringer som jeg trer på (koster tre-fire kroner pr.stykk) men her er også to forskjellige hettetyper: Bunn Topp Du finner dem overalt, Claes Ohlson,Biltema osv. og alle steder der de sliper nøkler. I Trondheim vet jeg at flere skomakere også sliper nøkler, og dermed selger de rekvistita også der. Eller du kan kopiere nøkkelen din til en farget en eller en med et bilde på.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #16 Skrevet 30. august 2009 Mine nøkler har en fargeprikk på seg. Den er "støpt" inn i nøkkelen. Veldig lett da å finne riktig nøkkel. Aner ikke hvor man får det henne da nøklene var sånn da jeg overtok leiligheten.
monamonalisa Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Jeg har en liten karabinkrok på nøkkelknippet. Slik hekter jeg på bilnøkkelen når jeg er ute å kjører bil, mens når jeg lar bilen stå, kan nøklene ligge hjemme og jeg kobler de enkelt av. Da slipper jeg å ha med alt alltid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå