Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har prøvd i 6 måneder nå, men ingenting skjer... Da jeg trodde syklusen var stabilisert etter pille slutt så stoppet alt opp. Jeg hadde hatt 4 perioder med mens og en 30 dagers syklus. Så kom ikke mens som normalt, jeg håpte at jeg var gravid, men nei. I 16 dager uten mens fikke jeg et råd av ei venninne om å drikke masse kaffe, spise mango eller appelsiner og sjokolade. Jeg drakk kaffe og dagen etter kom mensen. Jeg fortalte dette til akupunktøren som jeg går til og hun sa at disse matvarene og kaffen ga hete i kroppen og blødninger. Hun sa det ikke var bra. Det kan jeg skjønne for mensen varte bare 2 dager. Neste periode testet jeg positivt på EL test og fikk mens 2 uker etter. Men nå har puppene begynt å gjøre vondt rundt EL, veldig slitsomt når man skal ha sex og puppene er vonde og overfølsomme.

Siden siste mens har jeg nå tatt dong quai og damiana. Mannen min har tatt Bio selen og sink med e-vit og damiana. Nå lukter ikke sæden hans hvertfall. :gjeiper: Vi har :sengekos: nesten hver dag så håper det funker. Når EL er over skal jeg ta Wild yam. Noen som har merket effekt av disse urtene? Flere som prøver det samme? Spennende å høre.

Lykke til alle sammen!

Endret av mizlis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt Wild Yam denne perioden, men har ikke IKM før om tre dager, så er litt tidlig å si hvordan det har fungert dessverre. :)

Dette vet du sikkert, men det er viktig at du ikke starter med WY før du er helt sikker på at EL er over, og at du ikke bruker de mer enn en uke.

Lykke til! :goodbye:

Skrevet

Ja jeg har lest det på nett. Det blir spennende å se om det funker! Håper det.

Denne ventingen kan man bli sprø av. Lykke til da!

Skrevet

Hei!

Jeg prøvde Dong quai/Damiana/WY-mixen i noen måneder uten at det funket for meg, men jeg har lest at mange sverger til den og den har virket for mange.

Jeg hadde så noen pp`er uten "tilskudd" før jeg prøvde Vitex (som du kan lese mere om på dette forumet) og ble gravid kort tid etter. Men jeg kan ikke være helt sikker på at Vitexen "har skylda" eller om det bare var vår tur.

Forskjellige vitaminer og urter virker forskjellig på oss og noen har heldigere virkning enn andre. Du får bare prøve deg fram mens dere prøver, men jeg tror det er lurt å prøve de forskjellige tingene i flere måneder sånn at de får tid til virke. Og kanskje ta en pause i mellom de forskjellige sortene... Dessuten; "Tro kan flytte fjell"! ;)

Men det viktigste av alt er vel å ta Folat, uten at det hjelper på å bli gravid.

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Gratulerer med baby på vei!

Takk for svar. Er ikke vitex vitaminer? jeg skal lese om det som du anbefalte. Disse midlene er jo verdt et forsøk, og jeg håper dong quai kan hjelpe på menssmerter om jeg ikke blir gravid. Jeg har fått mer energi og det skal visst være bra for annet enn fruktbarhet og. Det er vel bare å fortsette å håpe og tro at det vil gå fint til slutt. Håper det blir vår tur snart. Lykke til alle sammen! :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...