Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det ikke akkurat første gang dette skjer, men begynner å gå meg på nervene i og med at jeg har 187 kr igjen på konto. I arbeidskontrakten mener jeg det står at vi skal ha lønn 10, eller første virkedag etter det. Vi har fått ny dato, skal være inne til 15 hver måned. Han overførte pengene i går, men er ikke kommet inn noe, er styggelig redd det ikke kommer noe før på mandag (pga virkedager i banken ).

Er som sagt hendt flere ganger før at ikke vi har fått lønn på tida, og må gå hele helja på småpenger. Kjedelig hvis man har planer osv.

Er det en slags lov vi arbeidere kan henvise til hvis vi skal ta opp dette med arb.giver?

Hilsen irritert arbeider..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den forrige arbeidsplassen min var avtalen at vi skulle få lønn den siste i måneden, men jeg oppdaget fort at lønna sjelden var inne når den skulle. Den kom stort sett to-tre dager for sent, og jeg tok det opp med arbeidsgiver utallige ganger. Problemet var at han overførte for sent, var lønningsdagen en virkedag overførte han samme dag, og var det en lørdag/søndag/helligdag overførte han siste dag før denne helligdagen.

Jeg husker særdeles godt en gang rett før en langhelg, tror det var pinsen, og jeg skulle på hyttetur i helga. Etter å ha betalt studielån i mai var jeg relativt blakk og trang penger og hadde regnet med å få lønn på fredagen, da lønningsdagen var søndag den helgen. "Selvsagt" kom ikke pengene og da jeg kontaktet sjefen fikk jeg beskjed om at han hadde jo overført pengene, så det var ikke mer han fikk gjort med den saken. Det var jo ikke hans skyld at banken brukte så lang tid på å flytte pengene... Jeg ble hjemme, var jo lite vits i å dra på tur med 50 kr i lommeboka og 200 på konto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...