Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Skal arrangere 4 årsdagen til sønnen min, og trenger litt tips på veien. (Dette blir første "ordentlige"bursdagsbesøk med bare unger, tidligere har vi bare invitert familie) For det første; hvordan "velge" hvilke barn som kan komme? Vi bor i en gate uten andre barn, så tenkte å ta utgangspunkt i barna i hans avd. i bhg. De er ca. 20 barn i avdelingen, og sønnen min leker med alle (både gutter og jenter). Han har to bestiser (en gutt og en jente), men er svært sosial og ønsker å invitere alle. Erfaringer med å ha så mange barn i hus? Evt. hvordan velge ut? Jeg tenkte å kanskje feire dagen på selve bursdagen (ukedag) fra 17-19 eller noe, slik at barna i så fall kanskje er litt sliten fra barnehagen? Erfaring med det vs. helg? (Jeg synes selv at det er greit når mine blir invitert på ukedager, for da "mister" vi ikke helgen) Tips til leker? Hvilken har dere god erfaring med, og hvilken skaper bare kaos? Og ellers noen gode råd på veien?
Tink Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 (endret) Jeg har prøv å ha 18 unger i barneselskap, ikke gøy! Jeg syns 8-10 e nok. Alle har det så mye kjekkere. Barna får tid sammen, det er lettere å ha leker. 20 barn som er høye på sukker er ikke gøy. Jeg spurte de ansatte i barnehagen hvem h*n lekte mest med, fikk en liste som jeg gikk ut ifra. Barnete mitt ville ha ALLE pluss noen til Som du selv sier, veldig sosial. Jeg syns kanskje fredag er en bedre dag? Jeg syns at kl 19 blir litt sent på en vanlig ukedag, man skal komme seg hjem, prate litt, stelle barnet... Klokka blir fort masse før poden er i seng. Min erfaring er at de foretrekker å leke med lekene til barnet de er hos. La de ha "frilek". Men kanskje en skattejakt etter godteriposene? Jeg har også pleid å la godteri posene inneholde litt annet enn bare godteri. Feks refleks, klister, blyant.. Pluss litt godteri. Plastglass med lokk til drikken, mindre søl. Pølsebod istedet for servering? Lag pengelapper som de kan betale med. Lykke til! Endret 15. august 2009 av Tink
Jens Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Da gutten min ble 4 år inviterte vi alle guttene i barnehagen hans, og de ble tilsammen 10. Funket veldig fint Jeg laget biltema, hadde cars invitasjoner, cars duk, tallerkner, glass, servietter, og hadde laget denne racebane kaken: http://www.coolest-birthday-cakes.com/nasc...-cakes.html#c10 Vi hadde kun en arrangert lek, og dette var fiske leken. Dette var da også cars godteposer, med diverse godteri i, samt en liten bil. Innimellom hektet vi på en smokk/potet/sokk på kroken, og det var veldig gøy. Vi inviterte en lørdag fra 1400-1600. Dette satte mange foreldre pris på da de da fikk litt "fri":-)
Gjest *Mim* Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Jeg synes også 19 blir litt seint på en hverdag, men som du ser er det ulike synspunkter på det. Ca 10 venner bør holde for en fireåring. To timer er ganske passe, og da trenger du ikke så mange leker, de vil jo gjerne ha tid til frilek. Vurder selv om du vil ha godtposer. Jeg er glad for at jeg aldri har begynt med det, men mange syns jo at det er koselig. Jeg syns det holder å servere mat, kaker og godteri i bursdagen.
Musemor Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Selv synes jeg det er litt stress med bursdagsbesøk på hverdagene, mye fordi jeg vanligvis er ferdig på jobb kl 16. Da min sønn fylte 4 år hadde vi kun de som er like gamle som ham på avdelingen, dvs at de var 7 stk. Synes det var passelig,og de storkoste seg! 20 stk tror jeg blir veldig overveldende for en 4 åring, og ikke minst dere som foreldre Vi laget skattekart og hadde forskjellige oppgaver de måtte løse underveis for å komme til skattekisten. Hadde laget til poser med litt godteri og såpebobler. Såpeboblene var det som var mest populært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå