Gå til innhold

Et par barnehagespm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har unge som skal begynne i barnehage denne mnd.

Så et par spm. som jeg håper noen vil svare på. Er ikke så dreven i dette. Første barnehage ungen vår.

1. Må vi kjøpe vinterdress til han nå? evnt. når? vet ikke når de begynner å bruke det

2. Hva slags yttertøy bruker barna i barnehagen nå? Vi har en sånn vår parkdress, er det ok å bruke nå med evnt. fleecedress under?

3. Har kjøpt barnehagesekk til lillemann, men hva legger man oppi den? Regner med at klesskift, bleier osv. ligger permanent i barnehagen. Drar vel ikke det frem og tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så et par spm. som jeg håper noen vil svare på. Er ikke så dreven i dette. Første barnehage ungen vår.

1. Må vi kjøpe vinterdress til han nå? evnt. når? vet ikke når de begynner å bruke det

2. Hva slags yttertøy bruker barna i barnehagen nå? Vi har en sånn vår parkdress, er det ok å bruke nå med evnt. fleecedress under?

3. Har kjøpt barnehagesekk til lillemann, men hva legger man oppi den? Regner med at klesskift, bleier osv. ligger permanent i barnehagen. Drar vel ikke det frem og tilbake?

1. Nei, du venter til det blir kaldt med å kjøpe vinterdress. Så er du sikker på å få riktig størrelse. Han kan strekke seg mye på noen måneder.

2. Ja, parkdress holder i massevis, og du må absolutt ikke ha fleecedress under i august! Noen dager vil dressen bli for varm og, og det holder med vanlig tøy. I dag gikk vi i bhg rundt i shorts og t-skjorte (østlandet). Regntoy er det greit å kjøpe et mykt, fleksibelt regntøy, som er enkelt å bevege seg i, uten for. Kan heller ha ullgenser under til høsten/vintere. Foret bruker fryktelig lang tid på å tørke.

3. Det er vanlig at bleier og skiftetøy ligger fast i bhg, og egentlig trenger de ikke bhgsekk før de begynner å bære den selv, kunne bære sen på tur og sånn. Men siden du nå har den er det greit å ha en ekstra smokk, solkrem/kuldekrem/salve til evt utslett, en bamse til soving, noen ekstra sokker og votter osv, avhengig av årstid.... Dette finner du ut av etter hvert.

Skrevet

Hei og gratulerer med bhg barn!

Vinterdress brukes om vinteren, nå er det fortsatt litt sommer i luften. Når du ville tatt på deg vinterdress for å leke ute en times tid er når barnet oftest begynner med den også.

Fleesdress er ALT for varmt nå... Hva pleier du å ha på deg? Jeg tar på meg og ungen ganske likt, kanskje litt mindre på han siden han løper rundt hele dagen og det blir man som kjent varm av.... Bukse, genser og ved sterk vind en vindjakke, det burde holde. Det er fortsatt varmt. Når det regner trenger de en ufora regndress, gjerne todelt slik at man kan ta av jakken. Regntøy puster ikke så det blir veldig klamt der inne.

ER det slik at ungen krabber er det utrolig praktisk med den parkdressen du har, men husk da at den taes på uten på de klærne han har og at lag på lag blir varmt! Noen har det med å tro at jo mer klær barnet har på seg, jo bedre er det.. Det er ikke nødvendig vis sant. Jeg syns ikke det er behagelig å leke hvis jeg har på meg bukse, trøye, genser, fleesdress og parkdress i 15 pluss grader.

I sekken(hvis man vil bruke det) harman med matboks. Bleier, skiftetøy, flaske, tøfler, rompekrem, smokker og annet dill ligger som oftest i bhg. Jeg tar kunn med sekk når det er på tide å fylle opp lagrene etter mange yogurt sølede, vanndamsittende og innimellom utbæsjede antrekk. Regntøy er også ofte med frem og tilbake da det ofte trenger en skyll på kvelden før neste dags date med jørmedammen ;)

Lykke til!

Skrevet

Vent med kjøp av vinterdress til det nærmer seg vinter... Barn vokser plutselig veldig fort

Den siste uken har vi hatt på barna regntøy og støvler, Joggesko og jakke, shorts, sandaler og t-skjorte... Så været har varier en del de siste dagene..

Barnehage sekken bruker jeg til å ta med hjem møkkete klær (putter de først i pose) og for å ta med nytt skift til bake... Barna har egen kurv/skuff hvor de trenger en del skift... Tomatsuppe, kaviar, melk, maling, modelleire, sand og gjørme setter fort sine spor....Greit å kunne skifte en gang i blant :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...