Gå til innhold

Usikker på BH-størrelse

Anbefalte innlegg

Gjest betzyyy
Skrevet

Hei hei. Jeg lurer litt på dette med bhstørrelsen min, tenkte kanskje noen visste her.

Omkretsen under bystene mine er 76 cm, og omkrets på det største området av bystene er ca 92-93. Kalkulatorer sier jeg skal bruke en 75C, men det går ikke.

Den er alt for stor rundt, og da blir med et koppene også for store. 70C derimot er den størrelsen jeg bruker - men det er noen småting. Jeg må ha bh-en på innerste hakk fra dag en, noe jeg ikke burde være nødt til i og med at den utvider seg litt. samtidig sliter jeg litt med at puppene mine "hopper ut", det blir ikke en sånn skikkelig dobbelpupp, men brystvortene mine er rett og slett på vei ut, (dette er veldig plagsomt for det er jo ikke alltid jeg merker det med en gang, og det synes jo ganske godt under en stram topp).

Veldig usikker jeg, burde jeg prøve meg på en 70D? Men det stemmer jo ikke med målene i det hele tatt?

Kort oppsummert: 75C er for stort overalt, 75B er for stor rundt men for små kopper, 70C er det nærmeste men denne må jeg ha på innerste hakk og brystvortene prøver å komme seg ut. HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv 65 D eller E, det kan hende en av dem passer bedre...

Skrevet

Er vel egentlig ikke verre enn å ta seg en tur til en butikk som selger undertøy og så prøve forskjellige str?

Skrevet (endret)

du skal alltid ha bh'n på det ytterste hakket fordi de utvider seg. Så jeg ville gått for en 65, og da opp en cup størrelse.

Altså 65 D som alt er foreslått her.

Endret av Cullen
Skrevet
Er vel egentlig ikke verre enn å ta seg en tur til en butikk som selger undertøy og så prøve forskjellige str?

Nettopp!

Omkretsen skal være ordentlig stram, og cupen skal dekke hele puppen. Det de fleste gjør feil med BHer er at de har for løs omkrest og for liten cup. Dra til en spesialforretning, de kan hjelpe deg :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

For min del så høres det ut som om du burde prøve en BH i 65E. :)

Gjest betzyyy
Skrevet

Jeg har som dere har foreslått tenkt meg en tur til en undertøysforretning for å få hjelp og å kjøpe noen ordentlige bh-er og gi meg med disse fra HM og Cubus ;)

Jeg får vel som dere sier prøve meg på en 65D-E :)

Det jeg synes er så rart i det hele er at jeg ikke har så spesielt store pupper, eller er så spesielt tynn rundt "under-brystet". Men men, det er vel sånn jeg er bygd tenker jeg - en D blir jo automatisk ikke så utrolig stor med 65 i omkrets :)

Takk for all hjelp:)

Gjest SmallTalk
Skrevet
Jeg har som dere har foreslått tenkt meg en tur til en undertøysforretning for å få hjelp og å kjøpe noen ordentlige bh-er og gi meg med disse fra HM og Cubus ;)

Jeg får vel som dere sier prøve meg på en 65D-E :)

Det jeg synes er så rart i det hele er at jeg ikke har så spesielt store pupper, eller er så spesielt tynn rundt "under-brystet". Men men, det er vel sånn jeg er bygd tenker jeg - en D blir jo automatisk ikke så utrolig stor med 65 i omkrets :)

Takk for all hjelp:)

Grunnen til at jeg foreslår 65E er at du sier at puppene dine "detter" ut av en 70C. Ergo så burde du sikkert hatt 70D. Men 70 er for stort rundt, og da må du ned på 65. Og en størrelse ned i omkrets = er størrelse opp i cup. Ergo 65E. :)

Og det er faktisk ikke noe større enn en 75C. Jeg bruker 65E, og det er faktisk ikke så himla stort.

Skrevet

Og om du ikke er så himla glad i å kjøpe dyre bh'er (som jeg ble etterhvert) så har cubus nå begynt og selge bh'er helt opp i E cup :biggrin:

Skrevet

Det som er litt "artig" er at dersom man regner om størrelsen til tommer så får man rett størrelse i UK/US-størrelse, 75 cm er 29,53" som da tilsvarer str 30 som igjen tilsvarer 65 her i Norge!

Det stemmer godt for meg, jeg bruker 75F og er vel nærmere 34" under brystet, og jeg har blitt målt på LaLina for å få rett størrelse ;)

Skrevet
Det som er litt "artig" er at dersom man regner om størrelsen til tommer så får man rett størrelse i UK/US-størrelse, 75 cm er 29,53" som da tilsvarer str 30 som igjen tilsvarer 65 her i Norge!

Det stemmer godt for meg, jeg bruker 75F og er vel nærmere 34" under brystet, og jeg har blitt målt på LaLina for å få rett størrelse ;)

så det er sånn det fungerer. En butikkansatt på Lindex skulle nemlig hjelpe meg med å finne riktig BH-størrelse og kom frem til at 85b var en fin størrelse for meg. Jeg har store pupper og er smal rundt ryggen og alt bare hang og slang. Det var da jeg oppdaget undertøysforretninger...

Gjest SmallTalk
Skrevet
Og om du ikke er så himla glad i å kjøpe dyre bh'er (som jeg ble etterhvert) så har cubus nå begynt og selge bh'er helt opp i E cup :biggrin:

Men de går trolig ikke ned til 65 cm.

Skrevet

Jeg har BH'er i litt ulike størrelser fordi puppene blir større rett før og mye mindre etter mensen... Jeg brukte 75C lenge før jeg plutselig fant ut at jeg skulle ha 70D. Nå bruker jeg 70DD og det er så deilig å endelig ha BH'er som sitter og gir god støtte! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...