Gå til innhold

Bruker du sykkelhjelm?

Bruker du sykkelhjelm?  

1 stemme

1. 1. Bruker du sykkelhjelm?

• Ja
      8
    • Nei
      20

Anbefalte innlegg

Gjest Zirine
Skrevet

Mitt svar blir nei, jeg bruker ikke sykkelhjelm. Det trykker håret mitt flatt, og for min del er image viktigere enn comfort og sykkelsikkerhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne hatt en sykkel først da. En superduper som gikk fort i nedoverbakkene og hjalp meg i oppoverbakkene :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Aldri, faktisk.

Det er fordi jeg er sterkt angrepet av både forfengelighet og latskap.

Gjest Zirine
Skrevet

Ok. Men hvis du hadde HATT en sykkel da? Hvis jeg f.eks hadde GITT deg en sykkel .... skulle du brukt hjelm da?

Skrevet

Nei, har faktisk aldrig eid en sykkelhjelm.

Skrevet

Ikke siden 4.klassen, og det er mange år siden det...(tenk...)

Skrevet

Har ikke sykkel, så svaret sier seg selv.

Men jeg hadde ikke brukt hjelm uansett.

Vokste opp på sykkel uten hjelm og overlevde fint.

Men tassen må bruke hjelm. Der er hu mor streng... :lol:

Skrevet

Nei, nei og atter nei.

Jeg vil da ikke se ut som en sportsidiot!

Men så er jeg ganske tykkskallet - så det går vel bra om jeg skulle finne på å velte.

(sønnen min måtte bruke sykkelhjelm - he he!) :briller:

Solbriller derimot - det bruker jeg, også når jeg er i butikken og handler mat - så jeg ser vel ut som jeg stadig har blåveis - men det har jeg ikke...

er bare litt lat, orker ikke ta de av.

Skrevet

Nei - jeg bruker ikke hjelm.

Vet det er kjempedumt, og da jeg ble presset ut av veien tidlig i sommer, tenkte jeg, i det jeg falt, at jeg burda hatt hjelm.

Men jeg har vel blitt for tjukk i hue til å gjøre noe med det....

Fikk forresten noen klare meldinger fra mine håpefulle i den anledningen.

Gjest Zirine
Skrevet

Jeg er sjokkert. INGEN av dere bruker HJELM??? Snakk om likegyldige damer!!

Skrevet

Nope.

Men det er fordi jeg kun sykler på ergometersykkel innendørs :ler:

Skrevet

Jeg bruker sykkelhjelm - men jeg sykler kun som trening - så da driter jeg i hvordan jeg ser ut.

Skulle jeg bruke sykkelen for å dra ut på byen om kvelden hadde jeg ikke brukt hjelm - men da hadde jeg syklet bare på fortau .

Sykler man uten hjelm langs veien enten er man idiot - eller blir det ganske fort når man tryner / blir påkjørt ......

Skrevet

Jo, jeg gjør faktisk det. Brukte hjelm da jeg kjørte på rollerblades også - i trafikken. Og når jeg er sammen med barn. Godt forbilde må man være.

Jeg hater hjelm. Det skjer meg jo ikke noe likevel. Annet enn dårlig saelvtillit fordi jeg får stygt hjelmhår av det...

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt sykkel (ekle tyv som tok den gamle...) hadde jeg brukt hjelm. Har tryna en gang for mye på sykkel til å la være - bare flaks at ikke hodet traff asfalten den gangen...

Når jeg får barn skal jeg i alle fall bruke hjelm, blir for dumt å argumentere for at barn skal bruke hjelm når foreldrene ikke gjør det.

Og håret mitt er naturlig flatt, så selv om jeg er forfengelig, spiller det ingen rolle fra eller til...

Gjest Poirot
Skrevet

Nei, men jeg har en som ligger på hylla.

Bør definitivt bli flinkere, har for mange venner som har stup tover styret og krasjet med biler som ikke bryr seg om vikreplikt...

Skrevet

Sykkelhjelm? Da blir jo sveisen ø'lagt, da jo!

:o :o

Gjest Anonymous
Skrevet

den gangen jeg drev å sykla var jeg sååå flink.. droppa bare hjelm en dag.. den dagen jeg ble påkjørt..

nå sykler jeg ikke lengere.. men det hadde jeg jo ikke kunnet gjøre lengere selv om jeg hadde brukt hjelm den gangen.. men jeg hadde nok sluppet å ta semesteret om igjen.. trodde legen..

så jeg anbefaler hjelm!

Skrevet

Jeg bruker hjelm.

Nekta som barn, og begynte da jeg passerte 18.

Sykler bare som tur/ trening og blir så svett og anpusten at litt skeivt og flatt hår ikke spiller noen rolle. (det blir ikke helt flatt, går litt opp der det er lufting i hjelmen. Ser i grunnen ganske teit ut.)

Har tilogmed fått overtalt min kjære til å begynne med hjelm. For min skyld. :P

Skrevet

Nei, men jeg har ikke sykkel heller.

Brukte ikke sykkelhjelm før den ble stjålet heller. Burde forøvrig bli påbudt med det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...