Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en bra pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..ser egentlig ingen vesentlig forskjell, fortsett fra forskjellige RAm str, forskjellige skjermkort, og forskjellige CPU og skjermstr. Det kommer vel litt an på hva du skal bruke maskinen til. Hvis det er kun til surfing, mail og generelt bruk så kan du finne deg en enda rimeligere pc med greie specs.

Skrevet (endret)

Hvis du sier hva du er ute etter kan jeg godt hjelpe deg med å finne en som passer og som ikke trenger å byttes ut med en gang. Du burde heller se på komplett.no ettersom du får mere for pengene der enn hos Siba og de. (i ca 9/10 tilfeller).

Bruker du den f. eks til:

- Surfing

- Spilling (nettspill eller kjøpe spill)

- Laster du ned filmer / musikk?

- Skal du lagre mange bilder, redigere bilder?

- Redigering av video?

- Vil du ha noe lite og lett, eller en større skjerm?

- Trenger du DVD spiller?

- Trenger du HDMI utgang (koble til tv) eller HD i det hele tatt?

- Blu ray spiller?

- Må den være lett så du kan ta den med ut / til venner?

- Må den være fin å se på?

Du kan skrive JA eller NEI forann de punktene så skal jeg prøve å finne en laptop til deg hvis du ønsker :)

Endret av Mr.Guy
Skrevet
Hvis du sier hva du er ute etter kan jeg godt hjelpe deg med å finne en som passer og som ikke trenger å byttes ut med en gang. Du burde heller se på komplett.no ettersom du får mere for pengene der enn hos Siba og de. (i ca 9/10 tilfeller).

- Surfing

- Redigering av video?

- Blu ray spiller?

Du kan skrive JA eller NEI forann de punktene så skal jeg prøve å finne en laptop til deg hvis du ønsker :)

Hei Mr. Guy! Høres ut som om du har peiling på data, kan du hjelpe meg å finne en som passer meg også? :)

Jeg skal bruke min til å skrive masse!

Så den bør være lydløs mer eller mindre

og enkel å bære med seg, tenker derfor på en 11,6 kanskje?

Og billig!!! hihi

Også skal jeg surfe litt, søke på nett og henge litt på youtube, men det er ikke noe must, hovedformålet er skriving :)

Tusen takk hvis du vil hjelpe meg litt!

Skrevet (endret)

Så klart! :)

Høres ut som du er ute etter en liten Notebook. Men jeg ville gått for denne hvis jeg skulle kjøpt en til det du beskriver:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484967

Den burde fungere ypperlig til det du skal.

- Den er lett (1.6kg) samtidig som den har ett godt tastatur. "11.6" PCene har (i mine øyne) klønete tastur. De aller fleste blir mann heller aldri vant til, spesielt hvis du også bruker en stasjonær PC inimellom. Nesten samme som med Acer EE, One og de andre 7"er Pcene.

- Om tastaturet er lydløst er ikke lett å si. Det bråker vel ca like mye som alle andre laptop tastatur. Men vifta skal du ikke høre mye til så lenge du ikke pusher pcen. :)

- 250GB burde holde leeeeenge hvis du skal skrive for det meste. Også plass til en god del bilder.

- Skjermkortet (ikke dedikert, men det trenger du ikke) er helt OK. Nå kjøper man ikke notebook for å spille, men litt foto redigering i Photoshop skal ikke være noe problem.

Tror ikke jeg trenger å gå inn på prossessor spesifikasjoner eller hoved kort spesifikasjoner ettersom de færreste skjønner noe av det uansett. Men det er bra for prisen i dette tilfellet!

Har du noen spørsmål er det bare å si ifra. :)

Endret av Mr.Guy
Skrevet
ok, takk for gode råd :) skjønner at 11, 6" kanskje blir litt lite. Var fin den du fant. fant en jeg også, kanskje du kan si hva du synes om den? er den lydløs tror du? også er den en mellomting mellom 11 og 13" pluss at den har DVD? :)http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=126222#

Den er ikke ille den heller. Men den er mere fokusert mot Filmer og bilde og video redigering. Altså blir den hvarmere og viften lager nok mere støy enn den jeg linket til. Men skal du drive mye med bilde og video redigering er det ett bedre valg :)

Skrevet

oki, jeg skjønner, takk for hjelpen! er viktig at den ikke bråker så tror jeg dropper den :) Noen fortalte meg at ADM bråker mer enn Intel, og så at denne hadde ADM...

Skrevet

Det kommer veldig ann på prossessor til prossesor, Hovedkort, CPU vifte osv. Jeg har selv AMD og en veldig kraftig PC, men den bråker ikke mye må jeg si. :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kjøp en Apple maskin! de koster, men er verdt prisen.

De blir levert med et solid Operativsystem og er bygget meget robust. Ikke finn på å kaste vekk penger på noe med Vista på...

Skrevet
Kjøp en Apple maskin! de koster, men er verdt prisen.

De blir levert med et solid Operativsystem og er bygget meget robust. Ikke finn på å kaste vekk penger på noe med Vista på...

Ja, gå for en rådyr maskin hvor du ikke har bruk for 90% av maksinvaren du får med (som du har betalt MASSE for). Og hvor deler som lader og batteri bare koster deg 300% mer enn tilsvarende produkter gjør hos f. eks Acer og HP. :)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Ja, gå for en rådyr maskin hvor du ikke har bruk for 90% av maksinvaren du får med (som du har betalt MASSE for). Og hvor deler som lader og batteri bare koster deg 300% mer enn tilsvarende produkter gjør hos f. eks Acer og HP. :)

<kjøp en råfyr maskin som tåler noe, som varer mer enn 18 måneder, som har fabelaktig batterilevetid, som har et solid og sikkert OS. Kjøp en maskin som bruker bare skikkelige maskinvare deler. Kjøp en maskin som har en meget bra skjerm. Kjøp en maskin som har laderen koblet til på et vis som gjør at du aldri vil snufle i ledningen og ødelegge maskinen.

Apple sine mskiner er kvalitet i alle ledd. Jeg er, dessverre, den alle venner og bekjente kommer til når de skal ha en ny PC. Jeg anbefaler utelukkende Apple. Hvorfor? For da kommer de aldri til meg for å få dritten reinstallert, ryddet opp i eller fikset på andre måter. De som har lyttet til meg er fornøyde, de som har kjøpt billig "Elkjøp"-maskin er aldri fornøyde med maskinen.

Bruk de ekstra pengene, du vil ikke angre.

Gjest brutal_mann
Skrevet

<kjøp en råfyr maskin som tåler noe, som varer mer enn 18 måneder, som har fabelaktig batterilevetid, som har et solid og sikkert OS. Kjøp en maskin som bruker bare skikkelige maskinvare deler. Kjøp en maskin som har en meget bra skjerm. Kjøp en maskin som har laderen koblet til på et vis som gjør at du aldri vil snufle i ledningen og ødelegge maskinen.

Apple sine mskiner er kvalitet i alle ledd. Jeg er, dessverre, den alle venner og bekjente kommer til når de skal ha en ny PC. Jeg anbefaler utelukkende Apple. Hvorfor? For da kommer de aldri til meg for å få dritten reinstallert, ryddet opp i eller fikset på andre måter. De som har lyttet til meg er fornøyde, de som har kjøpt billig "Elkjøp"-maskin er aldri fornøyde med maskinen.

Bruk de ekstra pengene, du vil ikke angre.

Skrevet

Har selv eid 3 produkter fra Apple. 2 Laptoper og en stasjonær. Jeg foretrekker uten tvil å sette sammen en egen PC på komplett.no og er ikke imponert over Apple sine OS. Endte rett og slett opp med Linux. Men det er så klart fine maskiner, men det er VELDIG få som har bruk for de. For det hun trenger passer det med en Notebook. :)

Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

- Surfing

- Redigering av video?

- Blu ray spiller?

:) Hei Mr Guy! Jag skal også skrive masse og.....

- Surfing - ja

- Spilling (nettspill eller kjøpe spill) -nei

- Laster du ned filmer / musikk? - ja

- Skal du lagre mange bilder, redigere bilder? - ja

- Redigering av video? - ja

- Vil du ha noe lite og lett, eller en større skjerm? - en større skjerm

- Trenger du DVD spiller? - ja

- Trenger du HDMI utgang (koble til tv) eller HD i det hele tatt? - ikke så viktig

- Blu ray spiller? - ja

- Må den være lett så du kan ta den med ut / til venner? -ja

- Må den være fin å se på? - ønskelig

Takk for tips

Skrevet (endret)
:) Hei Mr Guy! Jag skal også skrive masse og.....

- Surfing - ja

- Spilling (nettspill eller kjøpe spill) -nei

- Laster du ned filmer / musikk? - ja

- Skal du lagre mange bilder, redigere bilder? - ja

- Redigering av video? - ja

- Vil du ha noe lite og lett, eller en større skjerm? - en større skjerm

- Trenger du DVD spiller? - ja

- Trenger du HDMI utgang (koble til tv) eller HD i det hele tatt? - ikke så viktig

- Blu ray spiller? - ja

- Må den være lett så du kan ta den med ut / til venner? -ja

- Må den være fin å se på? - ønskelig

Takk for tips

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48453...led#ProductTabs

Da ville jeg gått for denne. Den har dog ikke HDMI ut, men har du en HDTV eller annen pc med "PC IN" kan du koble til med vanlig PC kabel. Fungerer ypperlig for meg når jeg ser filmer på TVen fra PCen.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484446

Ellers har du denne med Blue Ray. men den er dyrere. Ikke mange med Blu-ray som er billige i dag, da har de ofte veldig dårlig prossessor og hovedkort og filmene spilles ikke av optimalt på skjermen.

Den er dog mye kraftigere enn den som er tidligere nevnt. Skal du drive med HD filmer og redigering bør du kjøpe en kraftig PC som denne slik at du kan jobbe med mere samtidig og slippe at ting går tregt. Men da blir det fort dyrt. Kan også kobles til en TV, så du kan se filmer og bilder på TVen.

Den er og ikke så lett, 3.5KG. Går jo fint fint å bære. Men ikke akkuratt noe å ha i veska ;)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484446

Endret av Mr.Guy
Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

Takk Mr. Guy!! Liker godt den første du fant, har tittet på den selv par ganger før jeg skrev her.

Kan du si noe om HP Pavillion dv5 - 1210? Falt for den for en stund siden.

Skrevet
Takk Mr. Guy!! Liker godt den første du fant, har tittet på den selv par ganger før jeg skrev her.

Kan du si noe om HP Pavillion dv5 - 1210? Falt for den for en stund siden.

Det er også en veldig flott PC som kan anbefales ja! Tror ikke du hadde angret på noen av de to uansett. Begge er kraftige og skal funke fint til det du er ute etter, og litt til! :)

Skrevet

Hei! Greit om jeg sniker inn noen spørsmål i dette innlegget?:)

Skal også kjøpe meg en bærbar, men er usikker på hvilke pc eller mac. Er jo et hav å velge mellom og blir skikkelig usikker! Er på jakt etter en maskin som skal brukes til:

- skriving og studier

- bilder og video redigering

- spill (ikke bare nett)

- surfing

- nedlasting av musikk og film

- HDMI

- avspilling av dvd

Hadde vært greit med en overkommelig pris. Har tenkt litt på macbook pro, men de koster så mye. Noen som har noen tips?:)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Har selv eid 3 produkter fra Apple. 2 Laptoper og en stasjonær. Jeg foretrekker uten tvil å sette sammen en egen PC på komplett.no og er ikke imponert over Apple sine OS. Endte rett og slett opp med Linux. Men det er så klart fine maskiner, men det er VELDIG få som har bruk for de. For det hun trenger passer det med en Notebook. :)

Mitt argument er ikke hva de har bruk for, men hva som dekker deres behov med minst mulig stress. Og ikke minst minst mulig mas på meg i ettertid. Slik sett anbefaler jeg konsekvent Apple.

Personlig har jeg ingen av delene i hus. Her kjøres kun ymse Linux (KDE rul3z tha W0r1d :cool: ) distribusjoner. Men Apple sin HW er meget bra og meget pen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...