Gjest Melchizedek Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Om du har hva slags forbier har du ?` Har en stor fobi. Fobi for å fly og en liten forbi for vann
Gal_dame Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 (endret) Edderkopper og andre ekle flygende store insekter. Einaste eg kommer på for øyeblikket. Ikkje akkurat ein fobi, men liker ikkje store mengder folk (ala kjøpesentre o.l), å svømme over tang og tare og sjøgress eller å bli berørt på tuppen av neglene Endret 16. august 2009 av Gal_dame
Gjest huff Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Ormer og slanger!!Bare tanken på de ekle krpdyra får meg til å grøsse :dåne:
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Jenter, men også store forsamlinger
Gjest Chrizzy Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Nei, jeg tror ikke jeg har det egentlig, for hver gang det blir spurt om det så ransaker jeg hodet mitt for å finne noe. Men jeg hater tånegler som skraper under foten min, det er veldig plagsom med all den der negleskrapingen under der
Aftensol Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Har nok det ja.. Og blir litt flau av å tenke over de * lo dotter(fra tørketrommel feks..) * støvdotter * løst hår * vann (sist gang jeg skulle bade i sjøen fikk jeg panikk anfall.. Var så lenge siden jeg hadde badet at jeg trodde det skulle gå greit.. Tok feil der ja!) og de mer vanlige * insekter (spesielt tusenbein!!) * høyder
Gjest spinell Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Jeg har fobi for oppkast. Både å kaste opp selv og at andre kaster opp. Alle synes sikkert dette er ekkelt, men jeg får panikkanfall av det.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Spinell Jøss, så det finnes altså flere med spyfobi, eller emetofobi som det heter. Jeg har det og, og det er så ille at det er til å spy av!!!
MissStiles Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Edderkopper og andre ekle flygende store insekter. Samme her! Æsj!
mia83 Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Edderkopper og andre ekle flygende store insekter. Einaste eg kommer på for øyeblikket. Jeg også.. og høyder.. dvs opp i f.eks Eiffeltårnet går greit, men å klatre i stiger selv...?
Gjest Iah Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 Sprøyter og tannlegen. Vi snakker total panikkangst, kaldsvetting, hysterisk gråt, oppkast og besvimelse. Forferdelig slitsomt og noe jeg håper jeg får kontroll over.
LaBelle Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Jeg har høydeskrekk, flyskrekk, slangeskrekk og klaustrofobi. Og selvfølgelig redd for insekter som så mange andre hehe
Mermaid Blues Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 * Arachnider (Edderkopper og skorpioner, insekter er jeg ikke redd for) * Vann, altså sjø/elv hvor jeg ikke ser bunnen, er ikke redd dusjen eller vann i glass. Basseng og langgrunne strender går også helt fint. * Klovner * Andres blod, jeg tåler å se mitt eget. Klarer heller ikke se blod på TV. * Leger eller annet helsepersonell når de er i uniform. * Tuneller Ellers har vi det bra...
Gjest Gjest_Hallo_* Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Jeg er heldig som ikke har noen fobier. Edderkopper og andre kryp synes jeg er interessante og tar dem opp for å vise sønnen slik at han skal bli vant til dem. Han er blitt opptatt av forskjellene dem har og vil gjerne holde dem selv. Store larver er en av favorittene :-)
Gjest Invicta Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Edderkopper Flyskrekk Høydeskrekk Det er vel de tre mest framtredende.. Har mild klaustrofobi også, som gjør at jeg ikke tar heis med mindre det er nødvendig.
Heart7086 Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 Har vel i hovedsak fobi for kromler(edderkopper altså). De fleste andre insekter går høvelig greit så lenge jeg ikke får humler, blinding og lign. oppi ansiktet. Er også veldig redd for sprøyter, da i betegnelsen som nærmer seg ekstremt redd... Og, selv om jeg har vokst opp ved havet og har vært veldig mye på sjøen i hele mitt liv, er jeg livredd når jeg skal bade i havet og ikke ser bunnen/skal ha hodet under vann. (prøvde bl.a å ta dykkersertifikatet da jeg og elsker havet og livet der, men nei....)
Olive Skrevet 16. august 2009 #17 Skrevet 16. august 2009 Jeg er livredd for sprøyter. Så redd at jeg ikke har tatt en eneste en de siste 15 årene og kommer heller aldri til å gjøre det om det ikke står om liv. Dette fører igjen til at jeg er moderat redd for sykehus/legekontor og helsepersonell i uniform. Er også ganske redd for ormer og slanger. Må alltid riste på dyna før jeg legger meg for å sjekke etter det. Har nok uheldigvis lest litt for mange artikler om folk som smugler inn ulovlige reptiler som rømmer. Min minste fobi er for havet. Blir veldig urolig av å være ombord på båt og liker heller ikke å bade i havet.
Vaarin Skrevet 4. september 2009 #18 Skrevet 4. september 2009 Vet ikke helt om det kan kalles en fobi, men jeg begynner å supe inn luft og brekke meg hvis jeg er våt på hendene, og hår eller hybelkaniner setter seg fast. Hvis jeg skal ta en kjapp-vask av gulv og ikke gidder å bruke vaskehansker, f.eks. Om det så bare er ett eneste hårstrå oppi vaskebøtta så slår det aldri feil at det håret er klistret til hånden min når jeg tar den opp. Sluket på badet òg... Grøss!
Kiyo Skrevet 4. september 2009 #19 Skrevet 4. september 2009 - Klovner og mimer - Tannlege ekkelt ekkelt ekkelt
Ella_Grey Skrevet 4. september 2009 #20 Skrevet 4. september 2009 veps og sånne små mekaniske nissefigurer som pleier å stå i butikkvinduer før jul. ....ja, egentlig har jeg fobi mot de fleste dukker som kan minne om den hersens dukken i poltergeist (tror det var en klovnedukke). Var ti da jeg så filmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå