Gjest Når for gammel? Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Hva er aldersgrensen oppover for assistert befruktning? Mannen min sier jeg er for gammel, og at sjansen er stor for vi får handikappet barn. Hvor stor er egt denne sjansen?
Gjest Blush Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Jeg tror de fleste i Norge opererer med en grense på 42 år, da skal man altså ikke være eldre enn 42 på det tidspunktet det søkes om IVF for første gang. Sjansen for å få et barn med kromosomfeil øker ganske mye etter ca 38 år, men det er jo fortsatt størst sjanse for å få et friskt barn. Dessuten får man jo tilbud om fostervannsprøve/duotest om man er i risikogruppen.
Gjest Blush Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 I følge lommelegen dobles sjansen for å få et barn med kromosomfeil når man er ca 38 år, men det er fortsatt bare 1% sjanse. Ved 45 års alder har risikoen økt til rundt 5 %.
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Hva er aldersgrensen oppover for assistert befruktning? Mannen min sier jeg er for gammel, og at sjansen er stor for vi får handikappet barn. Hvor stor er egt denne sjansen? Hei. Fom 1.september 09 kan du ikke være 38 år når du søker om assistert befruktning... i det offentlige. Jeg søkte 28.08.09, jeg er 38 1/2 år og holdt på å bli for sein... Min fastlege mente jeg hadde god tid, men jeg sjekket ut litt selv og fikk det kjempetravelt....
Gjest Blush Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Hei. Fom 1.september 09 kan du ikke være 38 år når du søker om assistert befruktning... i det offentlige. Jeg søkte 28.08.09, jeg er 38 1/2 år og holdt på å bli for sein... Min fastlege mente jeg hadde god tid, men jeg sjekket ut litt selv og fikk det kjempetravelt.... Dette stemmer, jeg var visst helt på villspor :klø:
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Gjelder dette kun kvinnen? Hva hvis mannen er over 38 år?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Gjelder dette kun kvinnen? Hva hvis mannen er over 38 år? Det gjelder kvinnen. Jeg er 27 og mannen er 40 så dette vet jeg:)
LukaFrost Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Hvor finner man informasjon om sånne ting? Ligger infoen tilgjengelig på nett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå