Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i å holde avtaler og i å tilpasse meg andre?

Begynner å bli lei av at andre alltid må endre på planer jeg har lagt og alltid skal ha ting etter sitt eget hode. Når de så møter på samme problemer som meg og der jeg likevel tidligere har måttet tilpasse meg de, så gjør ikke de det overfor meg.

Eller de glemmer å fortelle meg om sine planer, tror at jeg ikke har annet å gjøre enn å vente på de. Nei, jeg lurer på om jeg bare skal begynne å leve mitt liv jeg også og gi blaffen i andre??!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
i å holde avtaler og i å tilpasse meg andre?

Begynner å bli lei av at andre alltid må endre på planer jeg har lagt og alltid skal ha ting etter sitt eget hode. Når de så møter på samme problemer som meg og der jeg likevel tidligere har måttet tilpasse meg de, så gjør ikke de det overfor meg.

Eller de glemmer å fortelle meg om sine planer, tror at jeg ikke har annet å gjøre enn å vente på de. Nei, jeg lurer på om jeg bare skal begynne å leve mitt liv jeg også og gi blaffen i andre??!

Både ja og nei. Jeg mener man bør holde avtaler som man gjør, hvertfall med gode venner og pålitelige kollegaer osv. Om de gjør det samme for deg. Når man opplever at andre endrer planer og forsøker å få deg til å føye deg må man rett og slett lære seg å si fra. På en ordentlig måte men likevel bestemt. Og det er heller ingen vits i å ha kontakt med folk som stadig driter i en, da kan man finne nye bekjentskaper.

my two cents.

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet

Du kan jo heller begynne å stille deg med litt mer rak rygg og være en person som ikke blir trampet på. Når folk driter i deg og forandrer på dine planer så kan du jo feks begynne med å ikke tillate dette og vise at du ikke finner deg i hva som helst.

Dersom folk driter i deg og hele tiden bare tenker på seg selv gjør de dette fordi de vet at du godtar dette og ikke skaper problemer. Slutt å godta at andre behandler deg som dritt. Du behøver likevel ikke å begynne å behandle andre som dritt av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...