Gå til innhold

hva er normalt å ha i strøm på 2 stk på sommeren?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Må si jeg ble litt overrasket av strømregningen jeg fikk av huseier på mail i sted. 950 kr fra 1 mai til 1 juli. Jeg er generelt sett lite hjemme pga mye jobbing og jeg er synes jeg bruker lite strøm når jeg først er det.

Jeg bor med en venninne som ikke er hjemme så alt for mye heller, men jeg har skjønt at hun dusjer 3 til 4 ganger for dagen og det er virkelig ikke normalt. jeg har sagt det til henne før.

Men er ikke 950 kr i strøm på 2 mnd mye på sommerstid? Med tanke på at vi lager omtrent ikke mat hjemme. venninnen min er en del hos eksen sin som bor i gaten ovenfor, men likevel går hjem til oss og dusjer så mange ganger for dagen. Jeg har skjønt at det er noe issues der uten å gå nærmere inn på det..

jeg sendte henne en lang sms i sted ang strømmen og skrev bla på en skikkelig måte at hun må seriøst slutte å dusje så mye eller betale mer enn meg for dette er ikke særlig rettferdig..

Noen som har noen tanker om dette? Er jeg urimelig som er litt irritert pga dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det var så fryktelig mye, jeg. Men varmtvann trekker såklart mye, så jeg er enig i at romkameraten din enten bør kutte ned på dusjingen, eller betale en høyere andel av strømmen. Jeg har forøvrig en venninne som må dusje etter hver gang hun har vært på do, og hun kan bare gå på do hjemme... Glad jeg ikke deler strømmåler med henne, gitt.

Skrevet

TS, har dere egen strømmåler? Du må også huske på at nettleie er noe man må betale. Hadde strømmen vår vært på 950 kr for to måneder hadde vi jublet. Det er ikke ille.

Voldsomt så mye dusjing på enkete da! Det grenser da til det sykelige å dusje hver gang man er på do.

Skrevet

takker for svar..

jeg vil bare nevne at det er ikke det at 950 kr er veldig mye, men jeg ser med skrekk og gru frem til vinteren!

meg og venninnen min har bodd sammen i 5 mnd og fikk på forrige strømregning 4000 kr på for 2 mnd.. sukk

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan dere bor også, både størrelse og type bolig. Jeg bor alene på ca 40 kvadrat i en godt isolert blokk, og ca 1000 kr på to måneder for strøm og nettleie er en nokså gjennomsnittlig regning for meg. Da jeg bodde i dobbelt så stor og trekkfull enebolig var regningene mye høyere, selv om jeg da også bare var en.

Skrevet

Jeg bor alene og hadde hoppet i taket av glede hvis jeg bare hadde fått 950,- i strøm på 2 mnd. Forrige regning var rett over 1500 og var den laveste siden i fjor på samme tid. Dusjer en gang for dagen, lager sjelden mat. Leiligheten er dårlig isolert.

Skrevet

Hvorfor får dere strømregning hver 2. måned og ikke hver 3.? Og har dere egen strømmåler?

Skrevet

Jjeg får strømregning hver måned og nettleie for to måneder av gangen.

Jeg er alene og fikk 350 i regn strøm for en måned nå i sommer. Nettleia kommer vel på det samme.

Altså så synes jeg det ikke høres helt urimelig ut.

Skrevet

Jeg trodde alle fikk strømregning kvartalsvis, jeg. Visste ikke at strømleverandørene tilbydde dette.

Skrevet
TS, har dere egen strømmåler? Du må også huske på at nettleie er noe man må betale. Hadde strømmen vår vært på 950 kr for to måneder hadde vi jublet. Det er ikke ille.

Voldsomt så mye dusjing på enkete da! Det grenser da til det sykelige å dusje hver gang man er på do.

ja, vi har egen strømmåler. Det var samboeren min som leste av forrige gang, jeg husker ikke om man leser av hver mnd. Jeg har bodd i kollektiv de siste årene, så har ikke tenkt på strømregning på noen år.

Jeg har fått kopi av strømregningen av huseier på mail og da står det periode, 61 dager. Jeg ga samboer oppgave å finne en strømleverandør for flere mnd siden, da jeg er lite hjemme pga jobbene mine, men hun har fortsatt ikke gjort det og det er flaut ovenfor huseier, spesielt siden det er jeg som står for kontakten.

Men det er greit å vite at dette ikke er mye på sommerstid..ser flere lurte på hvordan vi bor.. vi bor i en liten murblokk og leil er vel 64 kvadrat og den er godt isolert. Vi har også ett balanserende luftsystem i huset uten at jeg vet så mye mer om det..

samboer ringte meg kort tid etter jeg sendte henne sms og hun var lettere hysterisk og sint på meg...hun mente det kunne være bruk av vaskemaskin og ihvertfall ikke henne..men,men, e3r ikke det store beløpet =)

Jeg må finne meg en strømleverandør, noen tips? :)

Gjest Christabelle
Skrevet

Vi får strømregning annenhver måned.

Skrevet

Oj, og jeg som klagde til samboeren min at jeg fikk strømregning/nettleie på 600 kr for to måneder.. De ter vist lite det da..

Skrevet

600 kr på to mnd er latterlig lite... 1000-1500 kr mnd ink.nettleie er vel mer gjennomsnittlig.

Skrevet
Jeg trodde alle fikk strømregning kvartalsvis, jeg. Visste ikke at strømleverandørene tilbydde dette.

Hos meg leses strømmen av automatisk hver måned så jeg betaler for faktisk forbruk. Altså så er det ingenting jeg fysisk gjør for å lese av strømmen. Nettleverandøren sender ut for to måneder av gangen. Strømleverandør er Norgesenergi.

Det går ann å ta en telefon og høre om muligheten til å betale hver måned. Jeg liker best regninger som kommer hver måned og ikke sånne store hver 3. måned.

Skrevet
ja, vi har egen strømmåler. Det var samboeren min som leste av forrige gang, jeg husker ikke om man leser av hver mnd. Jeg har bodd i kollektiv de siste årene, så har ikke tenkt på strømregning på noen år.

Jeg har fått kopi av strømregningen av huseier på mail og da står det periode, 61 dager. Jeg ga samboer oppgave å finne en strømleverandør for flere mnd siden, da jeg er lite hjemme pga jobbene mine, men hun har fortsatt ikke gjort det og det er flaut ovenfor huseier, spesielt siden det er jeg som står for kontakten.

Men det er greit å vite at dette ikke er mye på sommerstid..ser flere lurte på hvordan vi bor.. vi bor i en liten murblokk og leil er vel 64 kvadrat og den er godt isolert. Vi har også ett balanserende luftsystem i huset uten at jeg vet så mye mer om det..

samboer ringte meg kort tid etter jeg sendte henne sms og hun var lettere hysterisk og sint på meg...hun mente det kunne være bruk av vaskemaskin og ihvertfall ikke henne..men,men, e3r ikke det store beløpet =)

Jeg må finne meg en strømleverandør, noen tips? :)

Kan du være på "pliktlevert" strøm?

Når man flytter inn en plass, så er lokale leverandør pliktig til å levere strøm.

Men til en veldig høy pris.

Derfor er det veldig viktig raskt å knytte avtale med den leverandør du ønsker.

Vi er 3 personer som bor i leilighet på over 100 m2 og betalte for de siste 2 måneder ca kr 900,- for 1100 Kwh

Hva har dere brukt?

Ser ikke ut som noen her bryr seg om det? Antall Kwh.

Det er jo akkurat det som kan si meg hva som er dyrt eller ikke i forhold til dette.

Så det er kjernespørsmålet mitt.

Hvor mange Kwh?

Og hvilken pris i forhold til dette for kraft. For nettleie...osv.

Hadde jeg sett regningen, kunne jeg svart deg godt. (Jeg jobber med saker, relatert til slike spørsmål)

Og ja. Dusjer man mye, går det mye strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...