Gå til innhold

Hvor mye bør jeg regne med å betale for strøm pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal leie en to-roms leilighet i sokkeletasje og lurer på hvor mye jeg burde regne med å betale for strøm pr mnd.

Leiligheten er på 70 m2 og jeg er veldig flink til å skru av lys der jeg ikke er, bruker vaskemaskin ca 1 gang i uken og oppvaskmaskin ca 2 ganger i uken i tillegg til at jeg ikke har på noe varme.

Hva tror dere? Blir VELDIG takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på 75 kvm, og har samme bruksmønster som deg omtrent. Jeg har varme på om vinteren, da, men ikke så veldig mye, og har automatisk dag- og nattsenking. Varmekablene på badet står litt på hele året. Jeg betaler strøm a-konto, altså samme beløpet hver måned, og så får jeg igjen på slutten av året om jeg har betalt for mye. Jeg betaler 700 kr i måneden, og da får jeg igjen noen hundringser i januar.

Skrevet

Det kommer jo helt ann på isolasjonen i veggene det, hvordan gulvet er lagt, størrelse og alder på vinduer og ventilasjonen. Ulempen med sokkelleilighet er jo at du ikke får noe varme fra undersiden. Noe varme vil du jo trenge til høsten/vinteren. Det kommer jo også ann på nettleien, deler du denne med huseier, eller har du egen måler? Min erfaring er at nettleien nesten oftere er dyrere enn selv strømmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...