Gå til innhold

Taco krydder, tips..

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne Elisabeth
Skrevet

Taco krydder er godt, og jeg vet an flere bruker det til annet enn taco. Jeg trenger litt tips eller gjerne oppskrifter på hva dere bruker dette krydderet til. Noe som vil dele med meg??

Skrevet

Jeg bruker å lage tacokjøttboller og spise det sammen med pomfri og brunsaus med salat. Skikkelig godt. Bruker også å lage kjøttdeig stekt i tacokrydder med makaroni og rød paprika og gulrot. :)

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg krydrer gjerne pizzafyllet med tacokrydder når jeg lager hjemmelaget pizza.

Skrevet

Det er godt å blande i kjøttdeig når man skal lage burger. :) Kan bli litt salt om man tar hele, men det finner man ut av.

Det er også veldig godt å lage kyllingsalat, og så lage dressing av rømme blandet med tacokrydder. NAM!

Gjest antigartner
Skrevet
Det er også veldig godt å lage kyllingsalat, og så lage dressing av rømme blandet med tacokrydder. NAM!

Dette kan også brukes som dip til potetgull :)

Skrevet

Mexicansk suppe!

1 pk kjøttdeig

1 løk

1 glass salsa

1 pose taco krydder

2 bks hakkede tomater

Mais

Hvitløk

Salt\pepper

evt buljong

evt litt sukker

Stek kjøttdeig. Ha løken oppi.

Tilsett resten , smak til og la det koke 10-15 min

Serveres med revet ost,tortillachips og rømme.(jeg pleier å ta ost oppå suppen i skålen, knuser chipsen oppå, til slutt rømmen) Kan også ha godt brød til.

Nam!

Gjest Supermimz
Skrevet (endret)

Tacokrydderposen man kan få kjøpt inneholder en del tilsetningstoffer og sukker som jeg reagerer på, så jeg har nylig begynt å bruke et meksikansk krydder i stedet. Det smaker helt likt, men jeg får ikke vondt i magen av det.

Anbefaler også å lage sausen fra grunn av, kjøp feks en boks organisk tomatpure, tilsett hakket løk og hvitløk, hvitløkskrydder og div annet krydder du liker. kok det hele en stund for å bli kvitt tomatsmaken. Du kan også lage din egen saus av ferske tomater, kjøp plommetomatene som er nydelige på smak. Jeg kjenner virkelig forskjell altså, jeg har i det siste laget den beste tacoen jeg kan huske.. :)

OG forresten om dere liker rømme til, så vil en mager kesam gjøre susen. Smaker like godt men med mindre kalorier! :)

Endret av Supermimz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...