Gå til innhold

Blir gaaal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter nå, en hokatt på 1 år ca og hennes 9 uker gamle kattunge.

Holder på å bli sprø her, hun går rundt å mjauer hele tiden. Mjauet begynner litt med murring og flyter over i ren mjauing. Hun høres nesten litt bekymret/stresset ut.

Og det er så og si konsant!

Hun driver å følger etter ungen sin rundt her og mjauer sånn.

Prøve å slippe henne ut, men ganske fort står hun i vinduet og vil inn igjen!

Noen som vet hva dette kan komme av? Holder virkelig på klikke noen ganger :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Løpetid

Det har jeg ikke tenkt på :klaske:

Skrevet

Hva er grunnen til at du ikke har sterilisert? Det finnes ikke gode nok grunner til å la være...

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet

Kjenner jeg blir provosert av å lese dette, men men. kos deg

Skrevet

Provosert av hva da? Vi skal sterilisere henne, men hun har nettopp fått en kattunge så tenkte det var greit å vente litt.

Vi plager henne ikke på noen måte, så skjønner ikke hva dere blir provosert av.. :tristbla:

Skrevet

Fikk hun bare én unge?

Men ja, som sagt over så er det nok løpetid. Kattemor kan fint kastreres nå, veterinærer anbefaler å kastrere katter som har født (om de skal kastreres) fom ungene er 8 uker.

Men dere må selvfølgelig vente til løpetiden er over da.

Skrevet (endret)
Fikk hun bare én unge?

Men ja, som sagt over så er det nok løpetid. Kattemor kan fint kastreres nå, veterinærer anbefaler å kastrere katter som har født (om de skal kastreres) fom ungene er 8 uker.

Men dere må selvfølgelig vente til løpetiden er over da.

Takk for svar :)

Hun fikk to, men den ene var dødfødt :tristbla:

Ja, det var det vi hadde tenkt til å gjøre :) Tenkte bare ikke på at hun hadde løpetid så fort etter at hun hadde født. Men at det heller hadde noe med at hun var usikker og stresset pga ungen ble mer selvstendig og sånne ting.

Men da venter vi til hun er ferdig med løpetiden, så tar vi henne med til veterinæren da :)

Endret av Cuba
Skrevet
Takk for svar :)

Hun fikk to, men den ene var dødfødt :tristbla:

Ja, det var det vi hadde tenkt til å gjøre :) Tenkte bare ikke på at hun hadde løpetid så fort etter at hun hadde født. Men at det heller hadde noe med at hun var usikker og stresset pga ungen ble mer selvstendig og sånne ting.

Men da venter vi til hun er ferdig med løpetiden, så tar vi henne med til veterinæren da :)

De er veldig kjapt på ann igjen ;)

Skrevet
De er veldig kjapt på ann igjen ;)

Hehe! Ja, det må jeg si :P

Passe på litt så det ikke kommer ubudne gjester på besøk da! :fnise:

Skrevet
Tenkte bare ikke på at hun hadde løpetid så fort etter at hun hadde født.

Katter får en løpetid ca en uke etter at de har født, slik at de evt har ett nytt kull, dersom det går galt med det første. Og etter det kommer den med jevne mellomrom.

I utgangspunktet bare hold henne inne, og overse det. Dersom det trekker ut, og hun skulle bli så stressa at hun ikke steller ungen og seg selv kan du få resept på p-piller, for å avbryte løpetiden, så hun blir klar for kastrering.

Skrevet
Katter får en løpetid ca en uke etter at de har født, slik at de evt har ett nytt kull, dersom det går galt med det første. Og etter det kommer den med jevne mellomrom.

I utgangspunktet bare hold henne inne, og overse det. Dersom det trekker ut, og hun skulle bli så stressa at hun ikke steller ungen og seg selv kan du få resept på p-piller, for å avbryte løpetiden, så hun blir klar for kastrering.

Oki, tusen takk for bra svar :)

Gjest matskap
Skrevet
Det har jeg ikke tenkt på :klaske:

HAHA! Jeg hadde det samme problemet for noen år tilbake. KAtten løftet halen, murret og mjauet, gned seg til gulvet. Jeg trodde hun hadde blitt syk eller noe.

Så "blond" som jeg er/var, ringte jeg til dyrelegen og forklarte hva som var på gang.

Jah..det var nok ikke en sykdom. Bare løpetid. Yes..

Men irriterende? JAA!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...