Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger råd
Skrevet

Jeg trenger råd og tips nå. Kjæresten min fortalte meg for to dager siden at hun har løyet for meg gjennom 9 mnd, altså så lenge vi har vært sammen.

For å gjøre alt kort:

Hun har løyet for meg, hun har sagt at hun har ligget med en annen enn den hun virkelig lå med. (Antall: 1)

Til venninnene har hun sagt at hun har ligget med 2, altså den hun virkelig lå med, pluss denne karen som hun "visstnok lå med". (Antall: 2)

Jeg har slitt med fortiden hennes at hun har ligget med den hun sa at hun lå med pga omstendighetene rundt det, det vet hun godt. Enda hvor mye hun vet at jeg har hatt det vondt (virkelig vondt) så sa hun ikke det før nå. Nå får jeg vite at jeg har hatt det så vondt av noe som ikke er sant.

Jeg føler jeg ikke kan stole på henne like stor grad. Hun har hele tiden sagt at hun elsker meg og at jeg er fantastisk osv.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er glad i henne er det jo bare å tilgi og prøve å glemme. Snakk ut om hvorfor hun løy, kanskje blir ting klarere?

Gjest Trenger råd
Skrevet

Vi har pratet ut. Jeg har fått høre detaljer jeg aldri ville vite for f.eks 2 mnd siden.

Men jeg forstår det ikke, har hun ikke medfølelse?

Kan hun være den typen som hvis hun en gang blir utro, så vil hun klare det kjempebra å late som aldri noe slikt har skjedd? Å lyve for meg?

Skrevet

Men sa hun hvorfor hun hadde løyet? Jeg kjenner ikke kjærsten din og vet ikke hvor lett det er for henne å lyve, eller hvorfor det var vanskelig for deg med denne eksen... Ikke lett å gi noe råd, bortsett fra at du må følge :hjerte: ditt.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg syns ærlig talt du skal la fortid være fortid. Sannsynligvis kan du takke deg selv for at hun har løyet - syns innlegget ditt oser av sjalusi. Og DET er en større trussel i et forhold enn en (liten?) løgn!

Gjest Trenger råd
Skrevet

Faktisk lever jeg bedre med sannheten enn det jeg gjør med løgnen.

PostIt: Hvorfor har hun løyet til venninnene da? Hvorfor løy hun til meg allerede før og da vi holdt på å bli sammen?

Det er ikke snakk om at hun har løyet pga jeg var sjalu, i så fall, hadde hun ikke løyet hadde jeg vært mindre sjalu enn det jeg eventuelt er idag.

Skrevet

Gjennom et forhold på 5 år har jeg funnet ut at kommunikasjon er noe av det viktigste. Snakk sammen. Fortell henne hvordan du føler, men like viktig er å lytte. La henne få snakke ut. Hun er jo kommet på gli nå, så det er viktig at hun får snakke uten å bli avbrutt.

Bare et lite spm.: Har hun løyet for deg i 9 mnd eller har hun vært utro og løyet for deg? Fikk ikke det helt med meg.

Hvis det er utroskap det er snakk om stiller saken seg litt annerledes.

Skrevet

hvem hun forteller hvem hun har ligget med tidligere synes jeg hun skal få bestemme. Hvis det gjelder utroskap - da blir det annerledes. hvis hun driver og piner deg med å fortelle små drypp av ting du ikke vil høre, så er hun kanskje ikke så glad i deg?

Gjest Trenger råd
Skrevet

Hun har (for det jeg vet) ikke vært utro mot meg, hun virker ganske grei på den fronten. Men hva vet jeg? Når hun har løyet for meg alle disse månedene og i tillegg finner opp nye løgner underveis, på direkten og svært troverdige undrer jeg på om hun noen gang kommer til å fortelle meg at hun har vært utro (hvis hun blir det en gang i framtiden).

Gjest Anonymous
Skrevet

Men er det ikke egentlig en tragisk, desperat handling å lyve hvem man har ligget med? Tenk på den personen som hun påstår at hun har ligget med?

Prøve å oppnå en slags status?

Hun skrøt for meg da hun fortalte meg disse løgnene. (da jeg ikke visste at de var løgner)

Skrevet

Hmm..

Er dere svært unge?

Uansett.. Kan du ikke abre være glad for at hun faktisk har litt erfaring fra før av da? Og for meg høres det ut som at det ikke er det faktum at hun har ligget med en eller to før som er det grunnliggende, men det at du er livredd for at hun skal være utro.. Snakk med dama di, lytt til hva hun sier og ikke tolk alt hun sier eller trekk konklusjoner før du er sikker på hvorfor hun har sagt en ting til deg og en ting til en annen.

Det kan være at hun ikke turte å si noe fordi hun var redd for hvordan du ville reagere.

Men for all del.. om du er så redd, slå opp... Dette gagner da verken henne eller deg???

Som en annen sa.. synes dette oser av sjalusi.. Enten får du la fortid være fortid og begynne å kommunisere med dama eller så får du slå opp...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, henne kan du nok ikke stole på!!!!!!!!!

Hun skvalter og valter visst ganske lett på sannhet og løgn!

Så jeg ville aldri ha hatt tillit til en slik person! :-?

Og hvis tilliten er borte,hvordan kan du da elske henne?

Og hvordan kan hun elske deg?

Nei, dette er helt dødfødt! Beklager å si det, men det er slik det er! :roll:

Selve kjernen er mangelen på tillit fra begge parter her!

Skrevet

Jeg hadde gått på dagen.

Du vet aldri hva sånne kan finne på å lyve om.

Skrevet
Jeg syns ærlig talt du skal la fortid være fortid. Sannsynligvis kan du takke deg selv for at hun har løyet - syns innlegget ditt oser av sjalusi. Og DET er en større trussel i et forhold enn en (liten?) løgn!

Han sier han har hatt problemer med det pga omstendighetene rundt det hele, han utdyper det ikke mer enn det. Det kan være mye rart som ligger i "omstendigheter" :wink:

Sjalusi?

Kanskje,

men rettferdig eller urettferdig sjalusi?

Det vet vi ingenting om før vi vet hvilke omstendigheter det er snakk om.

Er det ødeleggende?

Det er det nok i lengden, ja, spesielt ved rettferdig sjalusi.

(sjalusi hvor det er åpenbare grunner til at man burde reagere på ens partners oppførsel)

Gjest dr.ian
Skrevet

Jeg synes du skulle drite i det, og gå videre.

Hva spiller det for noen rolle at hun sa det hun sa da hun sa det? At hun løy skyldes nesten helt sikkert at hun ville ha deg, ergo er det positivt, og en hvit løgn som har ballet på seg.

Så lenge dere har det bra nå er vel det viktigere? Virker som om dette fører til bedre kommunikasjon dere i mellom :blunke:

dorian

Skrevet

Veldig bra svar, Dorian!

Høres ut som om dere er litt unge? På meg virker det som om hun var veldig usikker på seg selv da dere ble sammen. Kanskje løy hun om han hun likevel ikke lå med for å virke kul, kanskje løy hun på seg færre en hun har ligget med for ikke å virke "billig". Dette er ikke noen indikasjon på at hun vil være utro!

De aller fleste har en fortid, jeg synes det beste er å ikke grave for mye i den. Selv vil jeg ikke høre detaljer om min manns sexliv med tidligere partnere.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Fortiden kan du ikke gjøre så mye med, den er en del av utstyrspakken - og du har ingen rett på den. Klarer du ikke den, så bør du heller ikke gå videre.

At hun er monogamt utviklingshemmet, derimot, DET er noe helt annet. jeg forundrer meg litt over at det fortelles til deg at det er en person, og så er det en annen. Skal man innrømme slikt, så bør man vel klare å fortelle sannheten. Med mindre..

..at ikke bare du sliter med hennes fortid, men hun selv også? Tenkt på at når du uttrykker store vansker med den, så kanskje hun får enda større problemer med å legge ting bak seg - og kanskje til og med være ærlig?

Jeg tror dere to bør sette dere ned sammen og finne ut hva dere faktisk ønsker, og om dere ønsker det fra hverandre.

Let bygones be bygones.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom du elsker henne, så forstår jeg ikke problemet... Fortid er fortid, å presse opplysninger fra noen som egentlig ikke vil fortelle noe er et psykopatisk trekk. La henne være i fred, tilgi henne. Trenger ikke glemme, men om man elsker noen så tilgir man, jeg synes ikke dette hørtes ut som noe som burde være ett stort problem....

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjest:

er det psykopatisk å bry seg om et menneske,

å ville forstå seg på det, å være bekymret?

Med mindre han teiper henne til en stol,

eller psykisk manipulerer henne til å fortelle sannheten,

er det ikke et psykopatisk trekk.

Han her som det er snakk om,

er bare bekymret og bryr seg,

han er kanskje redd.

Små hvite løgn innimellom er greit,

men når det begynner bli daglig og det involverer flere mennesker,

da er det på tide å snakke med noen om det. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må si jeg blir litt forvirra her! Men uansett så høres det ut som om denne jenta du er så glad i, ikke er helt god. Hvorfor lyve om noe som i utgangspunktet ikke er der ?? :o Litt spesielt kanskje ?

Går det an å være glad i en person som du ikke kan stole på ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...