Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Jeg har brukt decleor, og er fornøyd. Men dette er dyrt, og nå er jeg i en situasjon der man ikke kan bruke tusenlapper på kremer lenger. Så, hva finnes på H&M o.l av kremer som er brukbare? Ps. ser forresten at decleor har fullt av parabener i seg, trodde ikke d var bra jeg da.. men ser at de aller fleste kremene har dette. Hvertfall de billige.
Gjest Coarvi Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Tror ikke du greier å finne noe på H&M o.l. som faktisk er bra, dessverre. Jeg ville heller prøvd helsekost eller noe, de holder seg hvertfall (som regel, ikke alltid, så sjekk!) mineralolje og parabener (som ikke nødv. er så ille da). Du får en del billig fra f.eks iherb.com også. Er nå forøvrig decleor så dyrt? Bruker det selv, men jeg bruker jo ikke så mye forskjellig. Rens og toner koster rundt 15-20 pund hver på nettet. Hydra floral kremen får jeg for 18 pund på nett (jeg vil holde meg under moms-grensa). Og det er alt jeg trenger. Hvertfall ansiktskrem ville jeg investert litt i. På feelunique får du forøvrig refundert moms hvis du ikke greier å holde deg under grensa...
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Tror ikke du greier å finne noe på H&M o.l. som faktisk er bra, dessverre. Jeg ville heller prøvd helsekost eller noe, de holder seg hvertfall (som regel, ikke alltid, så sjekk!) mineralolje og parabener (som ikke nødv. er så ille da). Du får en del billig fra f.eks iherb.com også. Er nå forøvrig decleor så dyrt? Bruker det selv, men jeg bruker jo ikke så mye forskjellig. Rens og toner koster rundt 15-20 pund hver på nettet. Hydra floral kremen får jeg for 18 pund på nett (jeg vil holde meg under moms-grensa). Og det er alt jeg trenger. Hvertfall ansiktskrem ville jeg investert litt i. På feelunique får du forøvrig refundert moms hvis du ikke greier å holde deg under grensa... Takker for svar:) Kan jeg spørre om noe? Hvordan ser jeg egentlig om det er mineralolje i produktene? Hva står det da? Jeg får kikke litt på nettet etter kremer også da.
Gjest Grafica Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Ting du bør skygge LANGT unna i hudpleieprodukter: Silikoner Slutar oftast på -cone eller -xane. Cyclopentasiloxane Dimethicone Dimethiconol Phenyl Trimethicone Amodimethicone Cyclomethicone Dimethicone copolyol Polysilicone-9 Mineraloljor Mineral Oil Mineralolja Petrolatum Petroleum Paraffinum Liquidum Paraffin Paraffinum Vaselin Ozokerit Polyisobutene E 905 Isododecane Isohexadecane Isoeicosane Isoparaffin Alkoholer Skilj på uttorkande och feta alkoholer. Fettalkoholer, t.ex. cetyl alcohol och stearyl alcohol är bra för håret. Följande är definitivt uttorkande: Alcohol denat. Denaturated alcohol Isopropyl alcohol SD alcohol Etanol Henter fra Lockig.se Silikoner og mineraloljer legger seg som et lokk på huden; sperrer urenheter inne, hindrer huden å puste og gjør den rett og slett verre. Alkoholer er uttørkende og ikke noe man ønsker på huden akkurat...
Gjest ts Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Ting du bør skygge LANGT unna i hudpleieprodukter: Henter fra Lockig.se Silikoner og mineraloljer legger seg som et lokk på huden; sperrer urenheter inne, hindrer huden å puste og gjør den rett og slett verre. Alkoholer er uttørkende og ikke noe man ønsker på huden akkurat... Wow, takk!! Jeg får prøve å styre unna dette, og håpe jeg kan finne en krem som er litt rimelig også.
Gjest Grafica Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Aloe Vera Jasöns 98% tube som du får på helsekost. Finnes ikke bedre for huden i min erfaring; og jeg har brukt mange tusen på hdpleie...
Gjest ts Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Aloe Vera Jasöns 98% tube som du får på helsekost. Finnes ikke bedre for huden i min erfaring; og jeg har brukt mange tusen på hdpleie... Ja, vet om de produktene! Så de skal være fri for "skumle" stoffer også? Må i såfall prøves :D I dag! Hehe
Ella_Grey Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Aloe Vera Jasöns 98% tube som du får på helsekost. Finnes ikke bedre for huden i min erfaring; og jeg har brukt mange tusen på hdpleie... Akkurat den reagerte jeg på, ble ildrød i ansiktet. Trodde det var selve aloe vera jeg ikke tålte, så har holdt meg unna det siden. Men så kjøpte jeg en grønn tube i daglivarebutikk som er 99,6% aloevera og den er kjempefin (så langt i allefall). Tror det er et svensk merke, ikke er det parabener i den heller.
Vulpes Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Akkurat den reagerte jeg på, ble ildrød i ansiktet. Trodde det var selve aloe vera jeg ikke tålte, så har holdt meg unna det siden. Men så kjøpte jeg en grønn tube i daglivarebutikk som er 99,6% aloevera og den er kjempefin (så langt i allefall). Tror det er et svensk merke, ikke er det parabener i den heller. Jeg reagerte også bittelitt på denne, og jeg ble stram og rar i huden. Bruker nå en aloe vera-gel fra merket ESI, det står 99,9% aloe vera utenpå om jeg husker riktig. Denne kan jeg bruke i ansiktet uten å reagere. Men den gir ikke nok fukt, så bruker den aldri som fuktighetskrem, kun for å hjelpe huden hvis den er blitt solbrent eller skadet på noen måter.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Hydra floral kremen får jeg for 18 pund på nett (jeg vil holde meg under moms-grensa). Og det er alt jeg trenger. Kan jeg spørre deg hvor du finner den kremen til 18 pund? Skulle gjerne hatt den selv, men finner bare sider hvor prisen overstiger momsgrensen.
Suzy Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 No 7 produktene du får på Boots-apotekene er gode og forholdsvis rimelige. Jeg anbefaler deg å ta en titt
Gjest ts Skrevet 14. august 2009 #12 Skrevet 14. august 2009 No 7 produktene du får på Boots-apotekene er gode og forholdsvis rimelige. Jeg anbefaler deg å ta en titt Takk! skal sjekkes ut
Gjest Coarvi Skrevet 14. august 2009 #13 Skrevet 14. august 2009 Kan jeg spørre deg hvor du finner den kremen til 18 pund? Skulle gjerne hatt den selv, men finner bare sider hvor prisen overstiger momsgrensen. www.cheapsmells.com Første gang bestilte jeg fra feelunique, og rett etter jeg hadde trykket på bestill-knappen fant jeg den billigere hos cheapsmells...(men fikk som sagt refundert moms og avgift fra feelunique). Portoen er lav også... de er generelt billigere på decleor enn andre nettbutikker (untatt ebay).
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #14 Skrevet 14. august 2009 www.cheapsmells.com Første gang bestilte jeg fra feelunique, og rett etter jeg hadde trykket på bestill-knappen fant jeg den billigere hos cheapsmells...(men fikk som sagt refundert moms og avgift fra feelunique). Portoen er lav også... de er generelt billigere på decleor enn andre nettbutikker (untatt ebay). Der fant jeg den, ja. Tusen takk for svar!
Furstina Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 Weleda! Bra, naturlige produkter til en rimelig pris.
Gjest Gjest_lisbeth_* Skrevet 1. september 2009 #17 Skrevet 1. september 2009 Hva mener du med at du får igjen moms på feelunique? Sliter med den tollgrensen på diverse produkter... :-)
hufsa! Skrevet 1. september 2009 #18 Skrevet 1. september 2009 Hva mener du med at du får igjen moms på feelunique? Sliter med den tollgrensen på diverse produkter... :-) Kopier kvitteringa og send den tilbake og du får pengene igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå