Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt decleor, og er fornøyd. Men dette er dyrt, og nå er jeg i en situasjon der man ikke kan bruke tusenlapper på kremer lenger.

Så, hva finnes på H&M o.l av kremer som er brukbare?

Ps. ser forresten at decleor har fullt av parabener i seg, trodde ikke d var bra jeg da.. men ser at de aller fleste kremene har dette. Hvertfall de billige. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du greier å finne noe på H&M o.l. som faktisk er bra, dessverre.

Jeg ville heller prøvd helsekost eller noe, de holder seg hvertfall (som regel, ikke alltid, så sjekk!) mineralolje og parabener (som ikke nødv. er så ille da). Du får en del billig fra f.eks iherb.com også.

Er nå forøvrig decleor så dyrt? Bruker det selv, men jeg bruker jo ikke så mye forskjellig. Rens og toner koster rundt 15-20 pund hver på nettet. Hydra floral kremen får jeg for 18 pund på nett (jeg vil holde meg under moms-grensa). Og det er alt jeg trenger. Hvertfall ansiktskrem ville jeg investert litt i. På feelunique får du forøvrig refundert moms hvis du ikke greier å holde deg under grensa...:)

Skrevet
Tror ikke du greier å finne noe på H&M o.l. som faktisk er bra, dessverre.

Jeg ville heller prøvd helsekost eller noe, de holder seg hvertfall (som regel, ikke alltid, så sjekk!) mineralolje og parabener (som ikke nødv. er så ille da). Du får en del billig fra f.eks iherb.com også.

Er nå forøvrig decleor så dyrt? Bruker det selv, men jeg bruker jo ikke så mye forskjellig. Rens og toner koster rundt 15-20 pund hver på nettet. Hydra floral kremen får jeg for 18 pund på nett (jeg vil holde meg under moms-grensa). Og det er alt jeg trenger. Hvertfall ansiktskrem ville jeg investert litt i. På feelunique får du forøvrig refundert moms hvis du ikke greier å holde deg under grensa...:)

Takker for svar:) Kan jeg spørre om noe? Hvordan ser jeg egentlig om det er mineralolje i produktene? Hva står det da? Jeg får kikke litt på nettet etter kremer også da.

Gjest Grafica
Skrevet

Ting du bør skygge LANGT unna i hudpleieprodukter:

Silikoner

Slutar oftast på -cone eller -xane.

Cyclopentasiloxane

Dimethicone

Dimethiconol

Phenyl Trimethicone

Amodimethicone

Cyclomethicone

Dimethicone copolyol

Polysilicone-9

Mineraloljor

Mineral Oil

Mineralolja

Petrolatum

Petroleum

Paraffinum Liquidum

Paraffin

Paraffinum

Vaselin

Ozokerit

Polyisobutene

E 905

Isododecane

Isohexadecane

Isoeicosane

Isoparaffin

Alkoholer

Skilj på uttorkande och feta alkoholer. Fettalkoholer, t.ex. cetyl alcohol och stearyl alcohol är bra för håret. Följande är definitivt uttorkande:

Alcohol denat.

Denaturated alcohol

Isopropyl alcohol

SD alcohol

Etanol

Henter fra Lockig.se

Silikoner og mineraloljer legger seg som et lokk på huden; sperrer urenheter inne, hindrer huden å puste og gjør den rett og slett verre. Alkoholer er uttørkende og ikke noe man ønsker på huden akkurat...

Skrevet
Ting du bør skygge LANGT unna i hudpleieprodukter:

Henter fra Lockig.se

Silikoner og mineraloljer legger seg som et lokk på huden; sperrer urenheter inne, hindrer huden å puste og gjør den rett og slett verre. Alkoholer er uttørkende og ikke noe man ønsker på huden akkurat...

Wow, takk!! Jeg får prøve å styre unna dette, og håpe jeg kan finne en krem som er litt rimelig også. ;)

Gjest Grafica
Skrevet

Aloe Vera ;) Jasöns 98% tube som du får på helsekost. Finnes ikke bedre for huden i min erfaring; og jeg har brukt mange tusen på hdpleie...

Skrevet
Aloe Vera ;) Jasöns 98% tube som du får på helsekost. Finnes ikke bedre for huden i min erfaring; og jeg har brukt mange tusen på hdpleie...

Ja, vet om de produktene! Så de skal være fri for "skumle" stoffer også? Må i såfall prøves :D I dag! Hehe

Skrevet

Akkurat den reagerte jeg på, ble ildrød i ansiktet. Trodde det var selve aloe vera jeg ikke tålte, så har holdt meg unna det siden. Men så kjøpte jeg en grønn tube i daglivarebutikk som er 99,6% aloevera og den er kjempefin (så langt i allefall). Tror det er et svensk merke, ikke er det parabener i den heller.

Skrevet
Akkurat den reagerte jeg på, ble ildrød i ansiktet. Trodde det var selve aloe vera jeg ikke tålte, så har holdt meg unna det siden. Men så kjøpte jeg en grønn tube i daglivarebutikk som er 99,6% aloevera og den er kjempefin (så langt i allefall). Tror det er et svensk merke, ikke er det parabener i den heller.

Jeg reagerte også bittelitt på denne, og jeg ble stram og rar i huden. Bruker nå en aloe vera-gel fra merket ESI, det står 99,9% aloe vera utenpå om jeg husker riktig. Denne kan jeg bruke i ansiktet uten å reagere. Men den gir ikke nok fukt, så bruker den aldri som fuktighetskrem, kun for å hjelpe huden hvis den er blitt solbrent eller skadet på noen måter.

Skrevet
Hydra floral kremen får jeg for 18 pund på nett (jeg vil holde meg under moms-grensa). Og det er alt jeg trenger.

Kan jeg spørre deg hvor du finner den kremen til 18 pund? Skulle gjerne hatt den selv, men finner bare sider hvor prisen overstiger momsgrensen. :(

Skrevet

No 7 produktene du får på Boots-apotekene er gode og forholdsvis rimelige. Jeg anbefaler deg å ta en titt

Skrevet
No 7 produktene du får på Boots-apotekene er gode og forholdsvis rimelige. Jeg anbefaler deg å ta en titt

Takk! skal sjekkes ut ;)

Skrevet
Kan jeg spørre deg hvor du finner den kremen til 18 pund? Skulle gjerne hatt den selv, men finner bare sider hvor prisen overstiger momsgrensen. :(

www.cheapsmells.com :) Første gang bestilte jeg fra feelunique, og rett etter jeg hadde trykket på bestill-knappen fant jeg den billigere hos cheapsmells...(men fikk som sagt refundert moms og avgift fra feelunique). Portoen er lav også...:) de er generelt billigere på decleor enn andre nettbutikker (untatt ebay).

Skrevet
www.cheapsmells.com :) Første gang bestilte jeg fra feelunique, og rett etter jeg hadde trykket på bestill-knappen fant jeg den billigere hos cheapsmells...(men fikk som sagt refundert moms og avgift fra feelunique). Portoen er lav også...:) de er generelt billigere på decleor enn andre nettbutikker (untatt ebay).

Der fant jeg den, ja. Tusen takk for svar! :klemmer:

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Furstina, mod

Skrevet

Weleda! Bra, naturlige produkter til en rimelig pris.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_lisbeth_*
Skrevet

Hva mener du med at du får igjen moms på feelunique? Sliter med den tollgrensen på diverse produkter... :-)

Skrevet
Hva mener du med at du får igjen moms på feelunique? Sliter med den tollgrensen på diverse produkter... :-)

Kopier kvitteringa og send den tilbake og du får pengene igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...