Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Merker dere absolutt alt? hvordan merker dere foreks, ullsokker, sko... noen tips?
Susan Sto Helit Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Jeg merker så godt som alt. Sko merkes med tusj. Skriver barnets navn enten på innsiden av pløsa, eller på refleksen utenpå skoen. Ullsokker stryker jeg på strykelapper på. (Ettersom de gjerne er mørkeblå eller svarte.) Vanlige sokker merkes med tusj dersom de er lyse nok til at svart tusj synes. Hvis ikke brukes enten strykelapper eller ingenting. Kan ta litt svinn på vanlige sokker, men ullsokker synes jeg er dyrere og dermed litt dummere å miste. Støvler skriver jeg inni. Gensere, bukser o.l. stryker jeg på strykelapper i. (Når det er mye på en gang. Ellers ettermerker jeg med stofflapper og taggits.) Matbokser o.l. får klistrelapper. Synes det er greit at vårt tøy er lett å finne for de i barnehagen også. Uansett om det er lite eller stort.
Catus Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Jeg har merket absolutt alt. Vanlige klær, sokker og ullsokker har jeg satt strykelapper på. Dresser, regntøy og jakker som ikke kan strykes har jeg skrevet navn inni med sprittusj. Støvler, sko, matboks, smokker ol har fått klistremerker. Jeg anbefaler disse lappene. Både strykemerkene og klistremerkene er veldig gode, og jeg fikk dem i posten to dager etter jeg bestilte (faktura).
Gjest eller disse Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 markmaster, ca 47 kroner, kjempefine
Susan Sto Helit Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Jeg anbefaler disse lappene. Både strykemerkene og klistremerkene er veldig gode, og jeg fikk dem i posten to dager etter jeg bestilte (faktura). Jeg har brukt disse lappene og er også veldig fornøyd med dem. Har også god erfaring med stofflapper og taggits fra www.safo.no. De er litt lettere å feste i f.eks. ulløy og sånt. Dessuten er det litt enklere å merke ett og ett plagg, siden man ikke trenger strykejern el.l.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Hva med slikt hjemmestrikka tøy, kan man stryke på de også? vet ikke om de tåler det..
livesen Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Jeg har merket absolutt alt. Vanlige klær, sokker og ullsokker har jeg satt strykelapper på. Dresser, regntøy og jakker som ikke kan strykes har jeg skrevet navn inni med sprittusj. Støvler, sko, matboks, smokker ol har fått klistremerker. Jeg anbefaler disse lappene. Både strykemerkene og klistremerkene er veldig gode, og jeg fikk dem i posten to dager etter jeg bestilte (faktura). ja de lappene er bra, og klistrelappene holder iallefall 6 mnd på jakker, cherrox o.l
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Hva med slikt hjemmestrikka tøy, kan man stryke på de også? vet ikke om de tåler det.. Fungerer utmerket.
Snipa Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 markmaster, ca 47 kroner, kjempefine Har brukt markmaster sine stryke- og klistrelapper i årevis, kjempefornøyd. Klistremerkene som vi satte på matbokser for seks år siden sitter ennå - til tross for vask i oppvaskmaskin
Yummy_Mummy Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Har også god erfaring med stofflapper og taggits fra www.safo.no. De er litt lettere å feste i f.eks. ulløy og sånt. Dessuten er det litt enklere å merke ett og ett plagg, siden man ikke trenger strykejern el.l. Sikker på at den adressen er riktig? Samarbeidsforom for funksjonshemmedes organisasjoner? Det hørtes veldig greit ut at ha noe lettvint når det bare er et plagg som skal merkes, men kan ikke finne noe på den siden...
Susan Sto Helit Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 Sikker på at den adressen er riktig? Samarbeidsforom for funksjonshemmedes organisasjoner? Det hørtes veldig greit ut at ha noe lettvint når det bare er et plagg som skal merkes, men kan ikke finne noe på den siden... www.sabo.no Skrivefeil i adressen. Beklager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå