Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Lillemor sovner for kvelden kl. 18.30- 19.00. Med et par smokke- input ila natten, sover hun til 05.00. Da er hun sprell våken og det er morgen. Hvis vi prøver å la henne ligge blir det hyl og skrik. Hun er så våken 1 time- halvannen, og så sover hun i 2-3 timer. (til ca. 09) Våken 2 timer og sover et par timer igjen.(til ca. 13) Etter dette er hun våken til kvelden igjen. Så som dere skjønner sover hun jo masse på formiddagen. Kunne helt klart sovet lengre på morgenen, men den vanen med å stå opp 05 er tydeligvis vond å vende.. Hvordan ville dere prøvd å endre på dette mønsteret?
Gjest Gjest ¤ Marit Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Først og fremst er spm: Hvor gammel er hun? Det har mye å si for råd fra andre!
Gjest Gjest ¤ Marit Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Obs: Leste nok litt for lite. 10 mnd ja. Da ville jeg først og fremst tatt henne opp i senga mi. Er det lystette gardiner der hun sover, hvis ikke så sørg for at rommet er helt mørkt. det hjalp på vår. De er så små og har enda ikke etablert noe normalt søvnmønster slik som vi har gjort. Min var nesten to år og ville ha "mat" kl 0430 i 8 mnd. Hjalp ikke hva jeg enn gjorde.
Gjest TS Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Obs: Leste nok litt for lite. 10 mnd ja. Da ville jeg først og fremst tatt henne opp i senga mi. Er det lystette gardiner der hun sover, hvis ikke så sørg for at rommet er helt mørkt. det hjalp på vår. De er så små og har enda ikke etablert noe normalt søvnmønster slik som vi har gjort. Min var nesten to år og ville ha "mat" kl 0430 i 8 mnd. Hjalp ikke hva jeg enn gjorde. Hun sover ikke videre selv om hun får pupp i senga mi når hun våkner klokken 05. Så å ta henne over i min seng hjelper ihvertfall ikke. Det har ikke vært et stort problem til nå at hun våkner så tidlig, da storebror også er morgenfugl og står opp gjerne 05.30. Men nå har plutselig storebror begynt å sove lenger, og da ser jeg hvor godt det hadde vært å få sove litt til:) Noen andre med råd?
Prinsesse på erten Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Tulla vår våknet en periode i halv seks tiden. Vi ville gjerne at hun skulle sove 1/2 - 1 time lenger. Vi lot henne ligge å sutre og gråte litt. Etter en ukes tid våknet hun senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå