Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Er det noen som har peiling på tredemøller her som kan se om dette er en ok tredemølle for nybegynnere?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Jeg er ikke en erfaren tredemøllebruker, men jeg har gjort noen tabber, og kan jeg komme med et par av mine erfaringer... 1. Ikke kjøp en tredemølle der det ikke går an å justere hellingsgraden... av denne typen. De er beintunge å gå på, og blir demotiverende i lengden! Det er derimot fint om hellingsgraden kan justeres, enten manuelt eller motorisert. 2. Hvis du ikke skal bare gå på båndet, men ønsker å løpe litt også, pass på at løpebåndet er langt nok... tenkt skrittlengden din, pluss litt lenger. Min erfaring er at båndet bør være 120 cm, eller lenger. 3, Motoriserte løpebaner er mye lettere å bruke enn de som drives med kroppstyngde som blir mye mer ujevn! Det er dessuten vanskelig å bruke armene når du går/løper hvis du har en manuell tredemølle, da mister du framdriften og båndet stopper.
Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Oops, her kommer selvfølgelig linken http://www.aktivshop.no/epages/Aktiv_Friti...Products/TM9400 Jeg skal ha motorisert uansett. Også er jeg avhengig av at den ikke koster for mye.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Den ser veldig grei ut. Det eneste jeg ser som du kan bli litt misfornøyd med, er at den er veldig smal...
Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Den er 68 cm i bredden. hva er standard på treningssenter?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Den er 68 cm i bredden. hva er standard på treningssenter? Maskinen er kanskje 68 bred, men løpebanen på den tredemøllen du la ut, er 40 cm bred... det er det samme som min gamle hadde, og det er veldig smalt! Standarden på treningssenteret er kanskje 60 cm løpebane? Den jeg har nå, er 92 bred totalt, og løpebåndet er ca 60 cm bredt.
Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Vet du om noen andre butikker der man kan få kjøpt tredemøller som ikke koster skjorta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå