Gå til innhold

Komme over eksen - hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tar så lang tid! Det ble slutt for 1,5 år siden. Vi var sammen i 7 år. Vi skulle giftet oss i Paris neste sommer. Lørdag er det 6 uker siden sist jeg så han. Da kysset han meg og ville bli med meg hjem. Jeg sa at han ikke kunne det. Det var han som dumpet meg, jeg var redd for å bli skuffet igjen. Så han tilfeldigvis i byen på mandag. Han passerte noen meter foran meg. Han så ikke meg. Hvis jeg hadde sagt navnet hans hadde han snudd seg. Tror han ville blitt glad for å se meg. Jeg sa ikke navnet hans. Jeg gikk videre. Nå tenker jeg på han nesten hele tiden. Det ble slutt for 1,5 år siden. Lørdag er det 6 uker siden sist jeg så han. Da kysset han meg og ville bli med meg hjem. Jeg sa at han ikke kunne det. Det var han som dumpet meg. Jeg var redd for å bli skuffet igjen. Hvor lang tid kan det ta å komme over en man elsker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinne_29
Skrevet

Jeg føler med deg, det er vondt og vanskelig. Kjærlighetssorg kan ta flere år.

Om han som dumpet deg sender ut "blandede signaler", så er et jo enda verre for deg! Hvorfor ble det slutt, egentlig? ville han "rase fra seg"? eller?

er jo noen som angrer etter en tid og vil tilbake. Men også noen som ikke forstår hvilen skade de gjorde den andre parten og leker med følelsene deres.

Hvor gammle er du?

Skrevet
Jeg føler med deg, det er vondt og vanskelig. Kjærlighetssorg kan ta flere år.

Om han som dumpet deg sender ut "blandede signaler", så er et jo enda verre for deg! Hvorfor ble det slutt, egentlig? ville han "rase fra seg"? eller?

er jo noen som angrer etter en tid og vil tilbake. Men også noen som ikke forstår hvilen skade de gjorde den andre parten og leker med følelsene deres.

Hvor gammle er du?

Takk for svar! Det ble slutt fordi den annen jente var forelsket i han. Han mistet følelsene for meg.

Gjest Gjest_OsloMann
Skrevet
Takk for svar! Det ble slutt fordi den annen jente var forelsket i han. Han mistet følelsene for meg.

Best å ikke spørre meg... ;)

Gjest Gjest_tittentei_*
Skrevet
Best å ikke spørre meg... ;)

Hei Gjest_OsloMann må highjacke tråden litt.

Leste en av dine tråder om den dama du sliter/sleit med som faen. Kan skrive under på at du ikke er den eneste som har vært borti slike sprøe ting som det der. BPD er et helvete å ha med å gjøre.

Jeg tror ikke du er gal men hun har forkludret til ditt gangsyn seriøst. Skulle nesten tro at den dama du skriver om var x dama mi hehe.

Jeg er temenlig sikker på at du forveksler følelsen av å være glad i henne eller forelsket i henne kontra det at du har hjulpet henne å hun spiller offer å du føler deg som en hjelpende hånd å trenget av henne den gangen dere var sammen. Dette går rett i hjerte av hva en manns funksjon er biologisk folk flest har ikke peiling på personlighetsforstyrelser å Europa negliserer dette faktum men det er en stor trusel mot helsa til friske mennsker.

Skrevet

Jeg tror ikke det viktigste er hvor lang tid man bruker på å komme over eksen, men at man klarer å kommer helt over det når det først er slutt..

For min del måtte jeg bryte kontakten HELT før jeg kom meg videre.. Å prates innimellom var veldig lite konstruktivt!!

Det er VELDIG deilig når man først har kommet over det. 1,5 år er lang tid, så jeg håper du snart føler deg ferdig med han. Starte å date litt hjelper også. Man må da ofte feile litt i starten, men man føler at det er et skritt på veien likevel.

Lykke til!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Foreløpige personlige rekord er 5 år. 5 år på å leve normalt, mens sårene er for livet ut. Å elske og tape er det værste en kan oppleve her i livet. Og nei, der er ikke verdt det!

Gjest Gjest_Erin_*
Skrevet

Det er 2 år siden det ble slutt mellom meg og min eks, og jeg har fremdeles ikke kommet helt over det. Det stikker VELDIG når jeg ser han og den nye dama sammen, det fikser jeg rett og slett ikke. Havner vi på samme utested osv er jeg nødt til å dra. Om en mnds tid skal vi i samme burdagsfest (vi var sammen 4 1/2 år og har dermed endel felles venner nå) og han skal ha henne med. Jeg gruer meg MASSE :(

Gjest brutal_mann
Skrevet
Det er 2 år siden det ble slutt mellom meg og min eks, og jeg har fremdeles ikke kommet helt over det. Det stikker VELDIG når jeg ser han og den nye dama sammen, det fikser jeg rett og slett ikke. Havner vi på samme utested osv er jeg nødt til å dra. Om en mnds tid skal vi i samme burdagsfest (vi var sammen 4 1/2 år og har dermed endel felles venner nå) og han skal ha henne med. Jeg gruer meg MASSE :(

Og du gidder å gå fordi?

• 1 år senere...
Skrevet

Uff da, det er så trist å lese her asså. Jeg var sammen med denne gutten i over 1,5 år. Var forelsket i ham 1 år før vi ble sammen. Men jeg måtte gjøde det slutt fordi han er ikke klar til å møte foreldrene mine. I løpet av de årene vi var sammen ble jeg heller ikke introdusert til hans nærmeste at han har kjæreste. Dette tæret på meg, når gutten jeg er så GLADDDD i, så forelsket i behandlet meg som luft. Når vi er ute i byen tør han aldri å holde hendene mine. Sa aldri L ordet.

Jeg følge meg til slutt så utnyttet og måtte bare bryte helt av. Det gjorde så inmari vondt for han er min første seriøse, som jeg ville introdusere for mamma og pappa. Tenker på en framtid med vedkommende, planlegger at han skal forlove med meg. Da jeg spurte han så var han ikke klar. jeg står der som et spørsmålstegn, følte meg så DUMT, så vondt, så blindet av kjærligheten og forelskelsen at jeg ikke så tegnene. men helt innerst inne viste jeg hele tiden, jeg bare fornektet sannheten. Nå har jeg gjort det slutt, men tenker på ham hver dag, til tider angrer jeg så mye at jeg holder på å ta opp mob for å ringe ham, men nei..

Det er en tommelfingerregel at det tar 1/2 av den tiden dere var sammen til å komme over eksen. For meg tror jeg det er 9 mnd, lurer om det er andre so har andre ideer.

Skrevet

For min del har jeg kuttet all kontakt når det har blitt slutt med ekser, og har aldri brukt lang tid på å komme over dem. Har egentlig ingen andre tips enn at det kanskje ville vært best å ha null kontakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...