jeeanettee Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hei Jeg er ei jente på 20 år som er i fast forhold og har vært i det i 1 år nå. Har vært mye plaget med soppinfeksjoner det siste året. De siste dagene har det klødd noe så inn i H****** i, ja der du vet og vagina. Spesielt når jeg går, klør så mye at jeg jakter etter et hjørne jeg kan stille meg bak og klø hvor enn jeg går. Idag har jeg muligens fått påvist halsbetennelse. Fikk høre fra noen idag at siden både analåpningen, vagina og halsen er "angrepet" med noe kan det ha en sammenheng, noen som vet? Jeg har en idiot til fastlege (unnskyld meg) så han gidder jeg ikke og prate med dette om. Regner med ikke du heller hadde vært interessert i det når han bruker 5 minutter på deg når det er MYE som plager deg. Kan noen hjelpe meg med tips, råd? Krølla klør.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Hva slags behandling har du fått for soppinfeksjonene? Ettersom det virker som du får gjentatte infeksjoner bør du be legen om et skikkelig soppmiddel, eller om at det blir tatt dyrkningsprøver for å se om soppen er resistent mot den vanlige behandlingen. Jeg vet ikke hva noen har sagt om sammenheng mellom halsbetennelse og soppinfeksjoner - men den mest åpenbare er dersom man går på antibiotika selvsagt. I tillegg er det vel noen teorier om at man har sopp flere steder i kroppen, candida-allergi etc. Men en halsbetennelse er ikke beslektet med sopp da, om det er det det er. Samtidig blir man jo lettere utsatt for ulike infeksjoner dersom kroppens immunforsvar blir svekket, f eks gjennom stress, andre infeksjoner osv. Men ville ikke sett etter noe mer sammenheng her i første omgang. Det er relativt vanlig å få halsbetennelse, og relativt vanlig å få soppinfeksjoner, og ikke særlig enestående å få begge deler samtidig. Det jeg synes du bør gjøre er å bytte fastlege eller bestille deg time hos en privatpraktiserende gynekolog.
jeeanettee Skrevet 14. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2009 Jeg har gått på canecten gjentatte ganger. Tenkte mer på om det var noen sammenheng siden alle slimhinnene er angrepet, ikke om sopp og halsbetennelse kan ha noen sammenheng. Men jeg forstår selvfølgelig at jeg må komme meg til lege i fremtiden, flytter om 2 uker så har planer om og prøve og få med en akutt time hos min nye fastlege der. Men hva tror du om analkløen jeg har da? Kan det også være sopp det også? Setter stor pris på svar. Krølla klør
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Det kan være at du har fått barnemark. Det klør vist noe så inderlig. En trenger ikke være barn for å få det. Søk rett og slett på barnemark og du får mye informasjon. Ellers støtter jeg deg i å bytte lege, men jeg mener du ikke trenger å vente til du har flyttet. Ring legekontoret, forklar problemet og spør om der er en annen lege som kan ta i mot deg. Lykke til!
jeeanettee Skrevet 14. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2009 Okei, takk for svar. Jeg har hatt barnemark før, og det var ikke særlig godt. Men skal følge rådet ditt og søke på nettet. Min lege er solopraktiserende (eget legekontor og jobber alene) Hvordan gjør jeg det da hvis jeg vil ha time hos lege før jeg flytter ? Takk for hjelpen. Krølla klør
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Det kan godt være sopp både foran og bak, for å si det sånn. Canesten hjelper ikke alltid, og du burde prøvd noe annet etter hvert når ikke canestenen gir varige resultater. Kan godt forstå at du er misfornøyd med legen hvis han ikke engang har gitt råd om dette! Pevaryl som også er reseptfritt er bedre synes jeg, dessuten kan legen skrive ut diflucan og evt foreta grundigere tester dersom ikke dette hjelper. Lykke til
jeeanettee Skrevet 14. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2009 Ok, takk for at du tar deg tid til og hjelpe meg med dette. Det ble nevnt tidligere at jegt har samboer, kan han ha blitt smittet av dette? Jeg satser på at jeg prøver ut det reseptfrie legemiddelet til og begynne med. Ja, fastlegen min er ikke den beste her i byen for og si det mildt. Takk for det Krølla klør
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 En kan komme inn til annen lege for "annen vurdering" om en føler ikke en får hjelp hos sin fastlege. Trenger ikke engang spørre din egen lege om å gjøre dette. Jeg gjorde det selv, før jeg byttet lege. Legen min fikk resultatet etterpå. (viste seg at han hadde gjort feil) Mener det står noe om det på NAV sine sider også om dette.
Gjest Gjest_Studine_* Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Det kan være en kjønnssykdom, hvis du har hatt både vaginal-, anal- og oralsex. Men siden du skriver at du er i fast forhold, håper jeg for din skyld at det ikke er tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå