Gå til innhold

Oslo Fashion Week... litt trist, egentlig.

Sheherasade

Anbefalte innlegg

Jeg og ei venninne dro på Oslo Fashion Week igår og i dag. Gledet meg. Hadde ikke vært på det før, og så frem til kule plagg og bra, norsk design.

Vel... for det første var det i går nesten fullt, og i dag ikke en gang halvfullt i salen. Selv med gratis inngang! Og plaggene var... vel, det var i en litt annen divisjon enn det man ser på store internasjonale moteshow, for å si det sånn. Selvsagt hadde vi ikke akkurat forventet topp haute couture, men vi hadde nok forventet LITT mer. Noen av designerne brukte materialer som ikke så særlig eksklusive ut, og ganske mange plagg så amatøraktige ut. De mannlige modellene var tydeligvis ikke akkurat vant til å gå på catwalken. Tja...

Dette er ikke for å prakke ned på motedesignerne, men ment mer som et hjertesukk over hvor langt Norge har igjen før vi kan måle oss med motemiljøer i andre land. Både med hensyn til interesse for mote blant befolkningen og kvalitet på designerne og motemiljøet.

Men... på den annen side... nå fikk vi i hvert fall sett moteshow gratis...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, jeg ante ikke at hvem som helst kan komme inn gratis på Oslo Fashion Week... gjelder det noen flere visninger tro? :)

Skulle gjerne ønske vi hadde kommet litt lenger i Norge jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg ante ikke at hvem som helst kan komme inn gratis på Oslo Fashion Week... gjelder det noen flere visninger tro? :)

Skulle gjerne ønske vi hadde kommet litt lenger i Norge jeg også.

På de åpne visningene er det gratis å komme inn. De som har reservert plass og VIP-er får sette seg først og resten må vente. Men etter en stund får de som står ta plasser som ikke er reservert med navn. Og tro meg, det var mer enn nok stoler å ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*

Nå har ikke jeg vært på noen av moteshowene - så mine inntrykk er kun fra bilder i media. Det inntrykket jeg sitter igjen med er IKKE bra av det jeg har sett. Det virker om å gjøre å lage så stygge og spesielle klær som mulig - og det er vel omtrent bare Mariann Thomassen (?) som ville gått med det.

Dessuten får jeg fnatt av å se de samme norske kvinnene fotografert ifm enhver tilstelning i hovedstaden ... er Norge virkelig så lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært på noen av moteshowene - så mine inntrykk er kun fra bilder i media. Det inntrykket jeg sitter igjen med er IKKE bra av det jeg har sett. Det virker om å gjøre å lage så stygge og spesielle klær som mulig - og det er vel omtrent bare Mariann Thomassen (?) som ville gått med det.

Dessuten får jeg fnatt av å se de samme norske kvinnene fotografert ifm enhver tilstelning i hovedstaden ... er Norge virkelig så lite?

Er nok det, ja... :Nikke:

På det ene moteshowet i går så jeg også tre tidligere deltagere av Top Model Norge gikk som modeller. Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Så det ligger en del bilder fra OFW her.

Her var det jo litt mer ok da, slik det ser ut. Kanskje jeg har bare har vært på de dårligste visningene???

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke visninger var det du var på da? Burde nok prøve å finne seg en designer man har litt sansen for, ikke bare gå på tilfeldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Leila Hafzi i går http://images.google.no/images?hl=no&u...mp;aq=f&oq=

Hadde fått invitasjon, men måtte allikevel vente i kø med alle andre. Jeg ble irritert! Fikk tilslutt kommet inn, og satt meg.

I dag har jeg invitasjon til Tina H http://images.google.no/images?hl=no&q...mp;aq=f&oq=

men etter behandlingen i går gidder jeg ikke. Egoet mitt er ikke stort, men andre liker å hersje med folk slik da....om jeg ikke hadde hatt invitasjon ville jeg jo stått i kø og holdt kjeft.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dette litt veldig spesille klær, eller er det bare jeg som ikke har peiling?

Nåja, jeg har nok ikke så altfor stor greie på designere og mote igrunn. ;)

Jeg synes mote godt kan være spesielt, men det bør likevel være proft utført. Men jeg har sett et moteshow med Tina H tidligere, og da var det mye nydelig og mer "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina H var mye mer ekstrem før, hun har nok skjønt at janteloven regjerer sterkt i Norge, og at for å få solg så må hun roe litt ned, men hun skiller seg jo fortsatt litt ut. Jeg skal på visning i dag og gleder meg masse.

Men jeg orker ikke gå med mindre jeg har invitasjon, så derfor dro jeg ikke å så på Leila Hafzi, men synes hun har utrolig nydelige kjoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina H var mye mer ekstrem før, hun har nok skjønt at janteloven regjerer sterkt i Norge, og at for å få solg så må hun roe litt ned,

Det er vel ikke akkurat janteloven som bestemmer moten for designerne har i landet... Heller kommersielle krefter. Synes janteloven blir dratt opp titt og ofte som unnskylding/forklaring for det meste - uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

stakk ikke innom Tina H sin visning, ikke etter alt styret dagen før. Avsluttningsfesten var oxo 250 bortkastede kroner. Ikke stikk på slik om du ikke VIP, for da står man bare å stirrer i veggen ute ved inngangen. På innsiden, men ikke oppe i 2. egt...Døll ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...