Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hver gang jeg er på teater så opplever jeg det samme, folk som sitter og prater med hverandre under store deler av forestillingen. Hvorfor gjør de det? Syns de det er helt ok? Tror de ingen hører dem? Eller er det vi som vil se og høre forestillingen i fred som er sære? Siden dette fenomenet er så utbredt så regner jeg med det fins mange her på kg også som liker å prate under en forestilling. Så da lurer jeg på, irriterer dere dere like mye over folk som vil ha ro? Eller folk som snur seg og glor sint på dere, eller hysjer? Merker dere det i det hele tatt? Synes dere evt det er greit å prate så lenge det er om forestillingen? Sånn som damene ved siden av meg i operaen: "åå, dette nummeret er så fint. Ja, han er jo så flink, bla bla." Jeg vil også høre hvor flink han er, for pokker.
Mermaid Blues Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Lurer jeg også på. Ufattelig irriterende! Og ikke minst veldig respektløst overfor folk rundt som har betalt for å høre skuespillerne og ikke folk rundt seg - og for skuespillerne som prøver å gjøre jobben sin.
Fresi Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Hver gang jeg er på teater så opplever jeg det samme, folk som sitter og prater med hverandre under store deler av forestillingen. Hvorfor gjør de det? Syns de det er helt ok? Tror de ingen hører dem? Eller er det vi som vil se og høre forestillingen i fred som er sære? Siden dette fenomenet er så utbredt så regner jeg med det fins mange her på kg også som liker å prate under en forestilling. Så da lurer jeg på, irriterer dere dere like mye over folk som vil ha ro? Eller folk som snur seg og glor sint på dere, eller hysjer? Merker dere det i det hele tatt? Synes dere evt det er greit å prate så lenge det er om forestillingen? Sånn som damene ved siden av meg i operaen: "åå, dette nummeret er så fint. Ja, han er jo så flink, bla bla." Jeg vil også høre hvor flink han er, for pokker. Jeg irriterer meg, jeg snur meg, jeg glor så sint jeg kan. Skulle ønske jeg torte å hysje, men det gjør jeg som regel ikke. Det er nesten verre på kino, for der tror ganske mange at de er inni en lydtett boble hvor de kan knaske og knitre og prate og hyle og rope og SMS-e og telefonere uten at noen hører og ser dem. Da har det hendt at jeg har hysjet faktisk.
Gjest Rekaaa Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Jeg er så ufattelig enig! Spesielt irriterende er det med de som driver med mobilen under forestillingen, tror de at det bare er de som ser lyset når det er mørkt i salen? For det er nemlig ikke sånn!!!!!
MissStiles Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Helt enig! Det er irriterende! Det er alltid noen som prater under forestillinger på enten kino eller teater. Også er det irriterende når folk tar opp mobilen og begynner å sende en haug med meldinger. Da lurer jeg alltid på om de kjeder seg. Jeg har ei venninne som gjør det. Jeg blir gal hver gang vi er på kino. Bare sitter og venter på at hun skal ta opp mobilen sin.
Gjest Gjest_Bill_* Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Jeg hysjer uten hemninger... Og får grisedårlig samvittighet etterpå! Er redd for at de skal komme og ta meg etter forestillingen
Guitaress Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Jeg hysjer uten hemninger... Og får grisedårlig samvittighet etterpå! Er redd for at de skal komme og ta meg etter forestillingen Samme her :D ! Det værste er virkelig mobiler... det er jo helt vilt!!
juliane Skrevet 18. august 2009 #8 Skrevet 18. august 2009 Jeg kan nok komme til å kommentere til sidemannen en gang eller to i løpet av en film, men da er det jo selvfølgelig snakk om hvisking direkte inn i øret. Irriterer meg også grenseløst over folk som ødelegger kulturopplevelser for andre. Husker en gang jeg var på en Harry Potter-film på dagtid. Kinosalen var full av ungdomsskoleelever, og de som satt foran meg snakket selvfølgelig høylytt. Sånn høylytt som bare 14-åringer klarer uten å skjønne at man plager andre. :rolleyes; Etter å ha hysjet noen ganger uten noen videre reaksjon sparket jeg forsiktig i setet foran til høyre for meg, og det fikk dem til å være stille i fem minutter. Så var det selvfølgelig i gang igjen, med uforminsket styrke. Da var det tydeligvis nok for ei jente som satt et par plasser bortenfor meg igjen; hun reiste seg opp og tok rennefart for å sparke til det samme setet. Det smalt i hele salen, bråkmakeren hoppet en halvmeter i setet og var knyst stille resten av filmen.
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 18. august 2009 #9 Skrevet 18. august 2009 (endret) Helt enig! Det er irriterende! Det er alltid noen som prater under forestillinger på enten kino eller teater. Også er det irriterende når folk tar opp mobilen og begynner å sende en haug med meldinger. Jeg satt engang ved siden av to jenter på kino som begynte å prate høylytt på russisk til hverandre og så begynte den ene å snakke i mobilen sin. Det nyttet ikke å si fra der fordi hun skjønte ikke norsk. :-p Så er det dette med de uendelig tekstmeldingssendingene med opplyst skjerm enten ved siden av eller raden foran. ER det virkelig nødvendig? Egoismen har ingen grenser. Endret 18. august 2009 av Fropessor Snurre
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #10 Skrevet 18. august 2009 Jeg ville sagt fra. Har opplevd det på konsert. Man kunne høre summingen fra folkemengden samtidig som Maria Mena sang veldig rolige, følsomme sanger. Respektløst.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #11 Skrevet 19. august 2009 Ja, ja, det er vel bare å si fra der og da? Jeg var med en venninne på konsert og vi sang med, men jeg passet på å ikke synge for høyt, noe hun tydeligvis ikke tenkte på. Etter en stund sa jeg: Kanskje de rundt oss også vil høre artisten... Da dempet hun seg litt. Men hun tenkte altså ikke på at det var så mange rundt oss, hun bare koste seg så veldig.
Gjest strykebrett Skrevet 19. august 2009 #12 Skrevet 19. august 2009 Litt ot, men jeg opplevde faktisk en gang en mann som prøvde å starte en samtale med meg midt i en rockekonsert. For det første er det jo alt for høyt til å prate, og for det andre er jeg jo overhodet ikke interessert i å prate om været når jeg er på konsert. Enkelte folk eier ikke antenner. Forøvrig er jeg helt enig med ts, hvis man ikke greier å sitte stille og holde kjeft i de to timene en film/teaterstykke varer får man gå til anskaffelse av hjemmekino.
Kraistin Skrevet 20. august 2009 #14 Skrevet 20. august 2009 Blir alltid like overrasska over hvor respektløse enkelte er. Jeg husker da jeg var på nattpremiere til en Harry Potter-film, og filmen nettopp hadde begynt. og det var selvfølgelig noen fjortisjenter foran som skravla i vei. Til slutt ropte en annen "Hold kjeft a!" til dem. Hadde det vært meg hadde jeg blitt nok så flau og holdt kjeft resten av filmen. Men nei da. De bare ropte "Kjæften din sjøl!" tilbake... Har i det hele tatt litt problemer med å forstå hvorfor enkelte er villige til å betale i dyre dommer for å gå på kino når de tydeligvis ikke er interessert i filmen! Og ikke bare prat og mobiltelefoner - ser man film i den største salen er det håpløst med stille scener, du har et surroundanlegg bestående av knitrende godteposer og slafselyder :S
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 20. august 2009 #15 Skrevet 20. august 2009 Men nei da. De bare ropte "Kjæften din sjøl!" tilbake... Det var sikkert populært... Synes det er altfor mange som ikke tenker på at det finnes andre mennesker som faktisk har lyst til å se filmen. du har et surroundanlegg bestående av knitrende godteposer og slafselyder :S Og etter filmen ser det gjerne ut som et popcornteppe iblandet snop trøkket ned i det opprinnelig teppet, og eventuelt også en og annen veltet halvfull brusflaske. Jippi.
hjertesukka Skrevet 20. august 2009 #16 Skrevet 20. august 2009 (endret) Når jeg blir statsminister, skal jeg fremme et forslag om at alle må legge fra seg mobiltelefonene ved inngangen og få dem igjen når de går ut. En gang kom jeg ved siden av to damer på kino, der den ene tydeligvis var veldig hørsel- og/eller synsvekket. Hun fikk iallefall gjenfortalt alt som skjedde (hver eneste stavelse) høyt og tydelig av sin ledsager. Hadde liksom ikke hjerte til å si "hold kjeft" der og da, men like fullt enormt irriterende og plagsomt. Skjønte de overhode ikke at de ødela opplevelsen for andre? Ellers vil jeg si at det er en viss forskjell på kino- og teaterpublikum, uten til forkleinelse for noen. Endret 20. august 2009 av hjertesukka
Kamikatze Skrevet 20. august 2009 #17 Skrevet 20. august 2009 [...] En gang kom jeg ved siden av to damer på kino, der den ene tydeligvis var veldig hørsel- og/eller synsvekket. Hun fikk iallefall gjenfortalt alt som skjedde (hver eneste stavelse) høyt og tydelig av sin ledsager. Hadde liksom ikke hjerte til å si "hold kjeft" der og da, men like fullt enormt irriterende og plagsomt. Skjønte de overhode ikke at de ødela opplevelsen for andre? [...] Og de fleste teatere og kinoer har enten høreslynge som dekker hele lokalet, eller en gruppe seter med høreslynge. Så alt de behøver å gjøre, er å skru bryteren på høreapparatet over på "høreslynge".
hjertesukka Skrevet 20. august 2009 #18 Skrevet 20. august 2009 Og de fleste teatere og kinoer har enten høreslynge som dekker hele lokalet, eller en gruppe seter med høreslynge. Så alt de behøver å gjøre, er å skru bryteren på høreapparatet over på "høreslynge". Nemlig! Men du vet at noen må oppdage kruttet på nytt.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #19 Skrevet 20. august 2009 Og de fleste teatere og kinoer har enten høreslynge som dekker hele lokalet, eller en gruppe seter med høreslynge. Så alt de behøver å gjøre, er å skru bryteren på høreapparatet over på "høreslynge". He he. Det er jammen en del ting jeg ikke vet om her i verden! Men hører godt, så har ikke syndet
Gjest strykebrett Skrevet 20. august 2009 #20 Skrevet 20. august 2009 Jeg har faktisk helt sluttet å gå på kino på grunn av forstyrrelser fra folk rundt meg. Jeg ser heller filmer på den lille TVen jeg har hjemme tre måneder i etterkant enn å gå på kino. Tror det er mange som foretrekker å se filmer hjemme nå for tiden, så det er kanskje ikke så rart at kinoene sliter med lave besøkstall. Jeg bidrar ikke på den fronten i alle fall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå