Gå til innhold

Hvordan vil hun reagere.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter bare denne tråden for å finne ut litt hvorda jeg skal takle en situasjon.

Jeg er en gutt på 25 år, som etter 2 år med mye jobbing med meg selv endelig er fornøyd med meg selv (leillighet, bil, jobb, hobbyer, selvinnsikt, selvtillit, etc). Tidligere opplevd mye negativt i oppveksten, etc. Ettersom jeg at jeg har måttet kvitte meg med alt det negative i mitt liv, har det betydd at jeg har kuttet kontakt med familie (iallefall for en tid fremover) og alle tidligere "venner".

Nå som det går bra for meg og at jeg trives med meg selv, så har dete gjort at jeg har truffet en jente som jeg liker godt. Vi har datet en stund. Hun er en fantatisk person som har et stort sosialt nettverk med gode venner og familie, totalt motsatt av meg.

Jeg er redd hva hun vil si når hun finner ut/jeg forteller henne om min bakgrunn, om hun vil se negativt på dette og ikke ha noe med meg å gjøre mer. Følelsen av å ikke ha nok å tilby henne.

Noen som har noen synespunkter eller vinklinger å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg møtte en i din situasjon! Jeg selv har mange venner og stort nettverk, stor familie.

Han var enebarn, og hadde ikke venner.

Det ble veldig mye: Hadde det ikke vært for deg... hadde jeg ikke møtt deg så hadde ikke jeg vært her, blablabla..

Det jeg vil frem til at siden han bare hadde meg så slet han meg ut med flere telefonsamtaler hver dag fra 2 til 15 telefoner. Opptil timer i slengen. Fikk meldinger om at det var 18 timer siden han hadde hørt fra meg osv.

Jeg skygget unna, følte meg kvalt.

Det er slitsomt med en som ikke har et liv selv, men hele livet da dreier seg bare omkring MEG!

Jeg anbefaler deg å ta det rolig å ikke være for klengete, men samtidig jobbe litt for å få deg et nettverk. Om hun vil introdusere deg for hennes venner bør du være åpen og glad for det. Lykke til!

Ikke alle har dårlig erfaring med dette :)

Skrevet (endret)

Enig med tidligere innlegg. Det er utrolig viktig å ha et nettverk selv. Trenger ikke være så stort, bare så man har andre å omgås og prate med.

Som tidligere nevnt, så er det stor fare for at man blir oppslukt av partneren når man ikke har noen andre, og det kan få det hele forholdet til å rakne.

Bare se her:

En persons liv som dreier seg hovedsakelig om forholdet vil som regel ha et liv som ser ut som dette:

FORHOLD

og om det forholdet skulle forsvinne: ______________ blir det bare et stort tomrom. Noe som kan gjøre enhver redd for å miste partneren.

Dersom man prøver å tenke litt annerledes, over hva man har i livet, f.eks:

VENNER; JOBB; HOBBYER; FORHOLD; ALENE-TID; TRENING; evt. FAMILIE

Om forholdet da skulle gå over, står man fortsatt igjen med:

VENNER; JOBB; HOBBYER; ALENE-TID; TRENING; evt FAMILIE

Man kan gjøre listen så stor man vil. Hele poenget er at man ser hva annet man har i livet, eller jobber for å få (f.eks venner), og vet at man fortsatt sitter igjen med mye dersom man skulle miste partneren. Det kan iallefall gjøre enklere for en å ikke være livredd for at partneren skulle gå, fordi man har så mye annet å falle tilbake på.

Ikke så lett å forklare sånn i hastverk, men håper det ble forståelig :goodbye:

Endret av Nefer
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Starter bare denne tråden for å finne ut litt hvorda jeg skal takle en situasjon.

Jeg er en gutt på 25 år, som etter 2 år med mye jobbing med meg selv endelig er fornøyd med meg selv (leillighet, bil, jobb, hobbyer, selvinnsikt, selvtillit, etc). Tidligere opplevd mye negativt i oppveksten, etc. Ettersom jeg at jeg har måttet kvitte meg med alt det negative i mitt liv, har det betydd at jeg har kuttet kontakt med familie (iallefall for en tid fremover) og alle tidligere "venner".

Nå som det går bra for meg og at jeg trives med meg selv, så har dete gjort at jeg har truffet en jente som jeg liker godt. Vi har datet en stund. Hun er en fantatisk person som har et stort sosialt nettverk med gode venner og familie, totalt motsatt av meg.

Jeg er redd hva hun vil si når hun finner ut/jeg forteller henne om min bakgrunn, om hun vil se negativt på dette og ikke ha noe med meg å gjøre mer. Følelsen av å ikke ha nok å tilby henne.

Jeg synes du skal fortelle henne det. Er hun glad i DEG, så betyr dette ikke annet enn at hun lettere kan forstå deg.

Jeg ser noen her er opptatt av at du ikke skal kvele forholdet, men ser ikke i teksten din at du på noen som helst måte gir uttrykk for at det er slik det er.

I alle forhold, uansett hvilken bakgrunn du har, bør man ikke "kvele" hverandre, men jeg skjønner poenget deres.

Men selv om du har funnet henne, så prøv så godt du kan å etablere et nettverk rundt deg selv som ikke inbefatter henne og hennes venner. Går dette galt, står du i såfall alene.

Det er imponerende at de har klart å ta snudd ditt liv og klart deg så bra. Det vitner om stor personlig styrke.

Men vær åpen mot henne. Lykke til videre!!

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Jeg og møtte en som hadde en spesiell fortid. VELDIG mye forskjellig, både triste og negative ting.

Men som ikke hadde noe å si for vår framtid sammen!

For han hadde forandret seg. Den jeg kjenner er en kjernekar som har lært av sine feil og setter pris på det meste nå :)

Det er nåtiden som teller og jeg bryr meg bare om det.

Så hun du har møtt vil vel også tenke det sånn hvis hu virkelig bryr seg om deg for den du er idag!

Bare ikke vær en annen en den du er og vær åpen om fortiden din når hun lurer på noe hvis du forteller henne =)

Skrevet

Hvorfor er det så nødvending å fortelle om fortiden da? Og hvorfor fortelle om ting en egentlig ikke ønsker å si noe om?

Skrevet

Jeg har det sånn at når jeg er i et bra forhold så sklir også alt annet i livet på skinner. Gode forhold er selve grunnpilaren i mitt liv og jeg trives rett og slett ikke alene. Derfor kommer min parter alltid i første rekke. Men selvsagt med rom for friheter...

Derfor er det vanskelig for meg å skape et liv liksom sånn på egenhånd.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du har jobb og leilighet. Mer enn det trenger du ikke da ingenting annet betyr noe når det kommer til stykket. Slapp av, fortsett å tjene penger og du ligger godt an.

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Føkkings flood control...

Endret av brutal_mann
Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg er en dame som setter åpenhet og ærlighet foran alt.

Dette tror jeg folk rundt meg merker, for mine venner og tidligere kjærester, har åpnet seg veldig for meg. Jeg har fått vite ting om folk som muligens ingen andre vet om.

Jeg setter utrolig pris på dette, og føler meg heldig som har slike venner som tørr å stole 100% på meg.

Jeg tror du rett og slett må se denne jenta an...

Er hun åpen og lett å prate med, ville jeg - etterhvert, fortalt henne alt.

Liker hun deg som du er, betyr det ingenting... :)

Er hun derimot litt stille og beskjeden, kan det muligens bety at hun ikke ville taklet "sannheten" om deg.

Jeg synes iallefall at stort sett er der en sammenheng på hvor mye folk tåler - og hvor åpne de er.

De som åpner seg til meg, takler også fint at jeg prater om hva som helst med dem. Både godt og vondt. De takler også å få kritikk, eller å høre at buksesmekken er åpen og si takk uten å rødme av skammelse.

Følg magefølelsen din du :)

Ikke skam deg over fortiden din. Husk på at den har gjort deg til den du er i dag! :klemmer:

Skrevet
Er hun derimot litt stille og beskjeden, kan det muligens bety at hun ikke ville taklet "sannheten" om deg.

Jeg synes iallefall at stort sett er der en sammenheng på hvor mye folk tåler - og hvor åpne de er.

De som åpner seg til meg, takler også fint at jeg prater om hva som helst med dem. Både godt og vondt. De takler også å få kritikk, eller å høre at buksesmekken er åpen og si takk uten å rødme av skammelse.

Beklager, men dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Det å akseptere folk som de er med sine feil og mangler, og eventuell uheldig fortid har vel ingenting med hvor utadvendt (stille og beskjeden) man er.

Hilsen ei som er stille og beskjeden, men som likevel tåler ganske mye.

Skrevet

Takker for svar og vinklinger.

brutal_mann: Det er mer enn materielle ting som betyr noe for et forhold mellom en kvinne og mann. Jobb og hus er bare en trygghetsramme rundt. Sosiale relasjoner mellom mennesker er også en viktig brikke.

Gjest alko-kutt
Skrevet

Jeg har en spesiell fortid.

Fortalte alt til min samboer da jeg traff han.

Fortalte det allerede etter andre kveld.

Vi har vært samboer over 2 år. Han må ta hensyn til meg,

og jeg godtar hans liv. Dette var vi enige om før vi ble samboer.

Dette fungere så flott ;)

Ærlighet varer lengst.

Lykke til

Skrevet

Jeg syns det er fint at du har klart å ta et oppgjør med ting som ikke var så bra, og det er en bra egenskap! Det burde ikke være noe problem at du ikke har et stort nettverk og hun har det. Nettverk kan alltids bygges opp!

Skrevet

Hvis du vil fortsette å ha kontakt med henne er det bare å si det, for hvis du aldri sier noe om det/lyver på deg fantastisk barndom og mange venner, vil hun garantert bli skuffa og eventuelt stikke.

Og hvis dama er noe tess vil det gå helt fint for henne at dere har forskjellig bakgrunn og ulik omgangskretser. Det er deg hu skal være sammen med, ikke alle vennene dine og familien. I tillegg er det veldig positivt hvis du kan bli kjent med mennesker i hennes omgangskrets.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...