Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hannaha
Skrevet

jeg nå.

Har akkurat flyttet, og har bestilt pakke fra Ellos, har endra adresse, men tenkte ikke over at jeg også skulle ha endra utleveringsted, så pakken som blei sendt i dag, blir nå sendt til ica butikken hvor jeg bodde før, 4,5 tima unna. Jeg har ringt ellos, men di kunne ikke hjelpe, og jeg har ringt posten, men di kunne ikke hjelpe, pga dette er visst mypack, og det er tollpost.. nå vet eg ikke hva jeg skal gjøre for å få pakken min :( Er jo kjipt å ikke kunne hente den, og bli belastet for å ikke ha henta pakken :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som kan hente den ut for deg?

Skrevet

Huff da :(

Høres ut som det eneste du kan gjøre er å ta turen og hente pakken selv. Det er irriterende, men det ville i så fall vært et engangstilfelle.

Kjenner du noen der som har mulighet til å hente for deg? Er det lov å hente slike pakker for andre? Har ikke så god peiling på slikt jeg, men ble nyskjerrig :fnise:

Skrevet

Hvis pakken ikke blir hentet innen en viss tid blir den vel returnert til Ellos? Det burde jo være mulig å gjøre en avtale med dem om at når de får pakken i retur sender de den til den nye adressen din? Du må jo selvsagt betale frakt på nytt, men da får du jo varene dine:-)

Gjest Hannaha
Skrevet

Jeg leste en plass at du ikke kan hente sånne pakker for andre uten fullmakt og kopi av mottakers id.

Kanskje det er ein mulighet å ringe butikken eg får pakken sendt til, å be di vidresende den, vet ikke om det går da, pga då å jo dei følge med på ka tid pakken kommer og det koster nok dei litt penger å sende den videre.. hm hva tror dere?

Burde jeg isåfall vente til jeg får hentelappen, slik at eg jeg vet at den er komt til di?

Gjest Invicta
Skrevet

Jeg har fått tilsendt pakker til mitt gamle hjemsted før, da ringte jeg butikken (post-i-butikk), og fikk de til å sende den videre til der jeg bor nå. Var ikke noe problem det... Og det var en H&M pakke, Ellos kan vel ikke være noe annerledes?

Skrevet
Jeg har fått tilsendt pakker til mitt gamle hjemsted før, da ringte jeg butikken (post-i-butikk), og fikk de til å sende den videre til der jeg bor nå. Var ikke noe problem det... Og det var en H&M pakke, Ellos kan vel ikke være noe annerledes?

Det var sikkert med Posten. Tollpost er litt kjipere på sånt da de bare leverer pakkene, og ikke har noe direkte tilknytning til Post-i-butikk.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Går det ikke an å ta kontakt med Tollpost da..?

Skrevet

Begynn med å ringe butikken og så får du ta det fra der.

Det er ikke helt sikkert at det er umulig at de hjelper deg.

Ikke krisemaksimer før du har sjekket i hvert fall.

Skrevet

Er det postoppkrav eller er den forhåndsbetalt?

Dersom det er postoppkrav kan hvem som helst hente den ut for deg. Hvis den er forhåndsbetalt må den som skal hente pakken din for deg ha den meldingen som du får tilsendt på SMS, dersom du har valgt det. På den måten kan jo noen du kjenner hente pakken for deg?

Posten kan ha pakker i opp til 2 uker før du må betale for uavhentet pakke. Da har du jo tross alt 2 uker på deg til å ta turen inn til stedet der du bor.

En annen løsning er også å ringe posten å spørre om de kan sende pakken videre til deg etter de har mottat den. Da må du selvfølgelig betale noe ekstra, men du slipper å ta turen innom. Det er ikke alltid at postkontor godtar det, men noen gjør det så det er verdt å prøve. Da får de all informasjon de trenger via telefon.

Skrevet
jeg nå.

Har akkurat flyttet, og har bestilt pakke fra Ellos, har endra adresse, men tenkte ikke over at jeg også skulle ha endra utleveringsted, så pakken som blei sendt i dag, blir nå sendt til ica butikken hvor jeg bodde før, 4,5 tima unna. Jeg har ringt ellos, men di kunne ikke hjelpe, og jeg har ringt posten, men di kunne ikke hjelpe, pga dette er visst mypack, og det er tollpost.. nå vet eg ikke hva jeg skal gjøre for å få pakken min :( Er jo kjipt å ikke kunne hente den, og bli belastet for å ikke ha henta pakken :(

du har vel sendt adresseendringskort til posten? da sender de den til din nye adresse+

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...