Gå til innhold

Skogheims TV program om småbarneperioden. Ukesmeny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg skal poste her eller under mat, men prøver meg her!

I Skogheims var det i et at programmene en familie som hadde en fem ukers middagsmeny. Noe sånt treger jeg........

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det prøvde vi og - men det ble håpløst da jeg jobber forskjellige vakter.. Noen ganger er jeg hjemme halv 2 - andre dager er jeg hjemme litt etter 5... Orker ikke å ordne til all verdens de dagene jeg kommer hjem sent...

Vi har fortsatt meny listen hengende på kjøleskapet og bruker den som inspirasjon til å sette opp uke menyer.

Vi setter opp meny for neste uke fredag kveld, skriver samtidig handleliste og handler inn i løpet av helgen.

Skrevet

Et annet supertips er å gjøre middagen klar kvelden i forveien. Utrolig mye enklere å skrelle noen grønnsaker og svinge i hop ei ildfast form etter leggetid enn når man står der, sliten etter jobb, og med sju sultne skrikerunger (seg selv inkludert)

Skrevet

satte meg med med kokeboken "365 retter på en halvtime" og endte opp med 30 retter! Har skrevet 6 ukesmenyer, begynner på mandag. Kjører gjennom en gang, og så familieråd. Alle har veto på en rett de kan fjerne fra listen!

Skrevet

Jeg har også laget meg en 5 ukers plan. Brukte kokeboken mat på 15 minutter (er litt mer utålmodig enn deg ts) i tillegg til å ta med ting vi har brukt ofte før. Har prøvd å fordele ganske jevnt hver uke med kjøtt og fisk, pasta og potet.

Skrevet

Start med å lage en ukesmeny.

Når jeg hadde det så tok jeg hensyn til aktiviteter med ungene så noen dager var det veldig lettvint. Altså så setter du opp en ukesmeny og tar hensyn til når du kommer sent hjem eller det er andre ting som skjer. Ser ikke noe problem med det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kan du ikke lage ukesmeny i fem uker og spare på dem, så slipper du å sitte der og tenke "Herregud så fantasiløs jeg er!" ;)

Skrevet
satte meg med med kokeboken "365 retter på en halvtime" og endte opp med 30 retter! Har skrevet 6 ukesmenyer, begynner på mandag. Kjører gjennom en gang, og så familieråd. Alle har veto på en rett de kan fjerne fra listen!

Ts her;

Har laget 6 ukersmeny som jeg kommer til å bruke omigjen og omigjen.... noen dager blir det sikker kræsj og da justerer vi. Tomatsuppe med egg kan lages de dagene.....Eller ostesmørbrød.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...