Gå til innhold

HAn har ingen respekt for tid

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget
Skrevet

Mannen min har absolutt INGEN respekt ovenfor tider..

SKal vi i selskap/besøk, så kan han finne ut å hoppe i dusjen 5 minutt før vi skal gå, selvom jeg har gitt beskjed for over en time siden at han mp begynne å gjlre seg klar...

Da jeg var hjemme i permisjon og skulle på helsestasjonen og barseltreff avtalte vi ett klokkeslett han skulle komme hjem med bilen, men tror ikke han kom på tiden en eneste gang... og når han er forsinket svarer han ALDRI på telefonen eller meldinger..

Han har arbeidstid til kl 15.30 hver dag, men det er alltid noen som tar tak i han i det han skal ut døra, så han kan bli både en og to timer forsinket uten at jeg får beskjed..

Kjempekjekt når du har et barn på 4 år som skal ha middag..

Nå kjenner jeg at jeg snart klikker, i dag avtalte vi at han skulle komme med bilen FØR kl 13.00 fordi jeg må hente barnet i bhg... han har enda ikke kommet og han svarer ikke på meldinger eller tar telefonen....

Hadde han hvertfall unskyldt seg når han kom hjem og/eller gitt beskjed at han blir forsinket, men ingenting!!!!!!!!!!!!!!!! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det kan være irriterende ja!

Men dette med at 4-åringen ikke kan få middag før far er hjemme, skjønner jeg ikke. Det er da bare for dere å spise middag til rett tid, så får han heller varme opp selv når han kommer, når han ikke engang gir beskjed. Så blir det mindre irritasjon på deg i hverdagen også;)

Skrevet

Det virker som om dette er et typisk mannefenomen. Det er ikke så nyøe med oss damer, for vi venter tålmodig uansett... Menn har ofte problemer med konseptet "snart". Snart er ikke om to timer, men innen 5-10 min. Menn tror at hele verden kan vente på dem mens de holder på med sitt som er så ustyrtelig viktig. Jeg har ingen gode råd.

Gjest nobilian
Skrevet

Skjønner hva du mener og føler med deg.

Min partner er som din, tidspunkter og avtaler er bare veiledende for henne. :gjeiper:

Jeg irriterte meg voldsomt over det tidligere, selv er jeg oppdratt i den tro at det mest uhøflige man kan gjøre er å stjele andres tid, men nå har jeg bare resignert - tror kanske det kunne vært riktig for deg også.

Tror ærlig talt ikke det er mulig å kurere noen for denne "lidelsen", da er det lettere å planlegge annerledes. Si at avtalen er ett når den er to, at kinoen starter halv ni når den starter halv ti..

Skrevet
Men dette med at 4-åringen ikke kan få middag før far er hjemme, skjønner jeg ikke.

Greia er vel at man ønsker å samle familien til middagen.

Gjest nobilian
Skrevet (endret)
Det virker som om dette er et typisk mannefenomen. Det er ikke så nyøe med oss damer, for vi venter tålmodig uansett... Menn har ofte problemer med konseptet "snart". Snart er ikke om to timer, men innen 5-10 min. Menn tror at hele verden kan vente på dem mens de holder på med sitt som er så ustyrtelig viktig. Jeg har ingen gode råd.

Jepp, dette er nok et typisk mann-fenomen.

Har ikke tall på hvor mange filmer og serier jeg har sett der de karikerer menn som absolutt skal skifte sko, klær, frisyre eller sminke seg enda en gang rett før selskapet begynner..

Endret av nobilian
Skrevet

Om vi skulle på besøk et sted, og mannen ikke begynte å gjøre seg klar i tide, så hadde jeg rett og slett bare sagt ifra at hadet, nå kjører vi, så kan du ta bussen når du er ferdig.

Jeg er også en sånn blir som mektig irritert over folk som stjeler andres tid. Det er så til de grader respektløst og egoistisk. Så lenge du ikke lar det få noen konsekvenser for ham, så kommer han bare til å fortsette.

Skrevet

Jepp, dette er nok et typisk mann-fenomen.

Har ikke tall på hvor mange filmer og serier jeg har sett der de karikerer menn som absolutt skal skifte sko, klær, frisyre eller sminke seg enda en gang rett før selskapet begynner..

Haha, jeg synes nesten sånt er litt morsomt jeg, for jeg kjenner faktisk ingen damer som er sånn. Derimot vet jeg om flere menn som har denne uvanen :fnise:

(Ikke dermed sagt at det er sånn for alle, jeg vet at mine erfaringer ikke nødvendigvis er sannheten ;) )

Gjest nobilian
Skrevet
Haha, jeg synes nesten sånt er litt morsomt jeg, for jeg kjenner faktisk ingen damer som er sånn. Derimot vet jeg om flere menn som har denne uvanen :fnise:

(Ikke dermed sagt at det er sånn for alle, jeg vet at mine erfaringer ikke nødvendigvis er sannheten ;) )

Vel, jeg skjønner ihvertfall hvor manusforfatterne har idéen fra.

Jeg sitter i bilen med ungene ferdig stroppet fast fem minutter før vi må kjøre for å være tidsnok. Der sitter jeg fortsatt ti minutter etter...

Skrevet
Skjønner at det kan være irriterende ja!

Men dette med at 4-åringen ikke kan få middag før far er hjemme, skjønner jeg ikke. Det er da bare for dere å spise middag til rett tid, så får han heller varme opp selv når han kommer, når han ikke engang gir beskjed. Så blir det mindre irritasjon på deg i hverdagen også;)

varme opp? Hvis han ikke gidder å komme tidsnok kan han vel lage sin egen mat..

Skrevet

Dette er respektløst for deg og barna. Uholdbart at han heller ikke sier fra!! Dette må du ta opp alvorlig med han, han oppfører seg dårlig.

Greit at man av og til kan bli forsinket, men da får man si fra.

Min mann er også alltid forsinket, men er han først forsinket fra jobb er det gjerne 6-7 timer... Men da sitter jeg ikke hjemme med barn og venter. Men jeg hadde blitt forb. om jeg ikke fikk beskjed iallfall, når vi har en avtale. Det har med respekt for andres tid å gjøre.

Kan han ikke komme hjem med bilen til du trenger den får han la være å ta bilen de dagene du skal ha den....!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skulle være typisk mannefenomen? Det er noen som er sånn, andre ikke. Uavhengig av kjønn. Iallefall etter det jeg har erfart. På den annen side har jeg alltid vært nødt til å vente på kvinner som får det for seg at de må skifte kjole eller lignende 2 sekunder før vi skal dra.... ;)

Gjest strykebrett
Skrevet
Om vi skulle på besøk et sted, og mannen ikke begynte å gjøre seg klar i tide, så hadde jeg rett og slett bare sagt ifra at hadet, nå kjører vi, så kan du ta bussen når du er ferdig.

Jeg er også en sånn blir som mektig irritert over folk som stjeler andres tid. Det er så til de grader respektløst og egoistisk. Så lenge du ikke lar det få noen konsekvenser for ham, så kommer han bare til å fortsette.

Helt enig med deg. Jeg tror heller ikke noe på at det er umulig å forandre seg. Selvfølgelig kan en voksen person greie å følge med klokken og komme til riktig tid, det er jo ikke akkurat rakettforskning det er snakk om!!

Det handler vel mer om viljen til å forandre seg. Dersom en person faktisk ikke er i stand til å komme til avtalt tid må vedkommende være stokk dum. I så tilfelle finnes det hjelpemidler, man kan sette på alarm på telefonen for eksempel. Men det hjelper nok lite når viljen ikke er til stede.

Gjest Gjest_gina_*
Skrevet

Jeg var gift med en som heller ikke hadde respekt for andres tid, spesielt ikke min.

Så jeg forstår veldig godt din vrede og irritasjon.

Men poenget er, at idag hadde jeg aldri sittet og ventet med ferdig middag til en som kaaanskje dukket opp 5- 6 timer seinere, uten unnskyldning eller forklaring.

Det skjedde litt for ofte og jeg ser nå at jeg var altfor snill og ettergivende.

Skulle han hente ungene i barnehagen, så skjedde det også flere ganger at han kom forseint slik at personalet måtte jobbe overtid- på grunn av hans somling.

Idag hadde jeg bare laget mat til meg og ungene, spist, vasket opp og levd vårt liv som det passet oss. Hvis fyren hadde mumlet noe om middag når han kom slengende i 22 tiden om kvelden, så hadde jeg bare sagt følgende; "Synd du ikke var tilstede da middagen stod på bordet".

Du må bare sette hardt mot hardt og la ham lære the hard way. Ellers nytter det ikke. Det er iallefall min dyrekjøpte erfaring.

Kan du alliere deg med noen andre til kjøring og slikt, forresten?

Skrevet

Noen er født en halvtime for sent og har aldri klart å ta det igjen...

Når det gjelder tider han skal komem hjem med bilen, være ferdig for selskap e.l. må du begynne å lege inn et slingringsmonn. Trenger du bilen 13.00, sier du SENEST 12.30 til ham. Dette betinger jo litt at han ikke vet hvilket tidspunkt du virkelig trenger bilen. SÅ det kan være litt verre når det selskap hvor hna sikkert vet når dere er invitert.

Middag spises til et fast klokkeslett hver dag enten han er der eller ei. I hvert fall inntil han klarer å gi beskjed i rimelig tid om når han er hjemme de gangene han blir forsinket.

Lykke til!

Skrevet

Kjenner en dame som er slik jeg...mann og unger sitter i bilen og venter, og hun finner plutselig ut at hun f.eks må vaske gulvet før hun går ut døren...

Gjest Marillia
Skrevet

Sånn var det også hjemme hos oss. Det tok mange år, mange tårer og mye krangling - før ting ble bedre.

Jeg dro rett og slett uten han, eventuelt gikk om han ikke kom med bilen, kastet maten i bossbøtta om han ikke kom hjem til avtalt middag osv. Når jeg dro, svarte jeg ikke på tlf eller meldinger heller. Heldigvis visste både familie (selv svigermor) og venner om hans forhold til klokka, så all sympati lå på min side.

I dag er han ganske så flink, og selv om det kanskje er knapt med tid, så rekker han tidspunktene...

Skrevet

Jeg er selv mann og føler ikke at tiden strekker til. Jeg har en stressende hverdag og mange på jobben som trenger svar selv om klokka gjerne er over 1600. Jeg pleide å være flink til å gi beskjed dersom noe kom i veien men pga overreagering og krangling blir dette ett forferdelig stress moment som jeg ikke klarer å forholde meg til når jeg er stresset fra før. Skaff dere en bil til eller ta bussen. Mannen din jobber hele dagen og vel så det. Er han utslitt og i tillegg har en kone som "maser" blir det lett til at han må "stjele" noen ekstra minutter for å samle seg!

Skrevet

Jeg tenker også litt slik som siste innlegger i tråden: Si til mannen at dere må kjøpe en bil til, eller at du må få ha bilen mens han tar bussen de dagene det er viktige avtaler som må holdes. Rett og slett på grunn av at du VET han har det travelt. lat som du gjør dette for å hjelpe HAM til en mindre stresset hverdag. Mens du i virkeligheten sikrer at du og barnet kommer til rett tid der dere skal.

Og etter et par kalde middagsretter alene på kjøkkenbordet, vil han nok skjønne at han må begynne å komme hjem til avtalt tid, at ikke du tilpasser deg ham hver eneste gang.

Skrevet
Jeg er selv mann og føler ikke at tiden strekker til. Jeg har en stressende hverdag og mange på jobben som trenger svar selv om klokka gjerne er over 1600. Jeg pleide å være flink til å gi beskjed dersom noe kom i veien men pga overreagering og krangling blir dette ett forferdelig stress moment som jeg ikke klarer å forholde meg til når jeg er stresset fra før. Skaff dere en bil til eller ta bussen. Mannen din jobber hele dagen og vel så det. Er han utslitt og i tillegg har en kone som "maser" blir det lett til at han må "stjele" noen ekstra minutter for å samle seg!

Skal ts måtte ta bussen for å hente barna i bhg for at mannen hennes skal få forsette og ikke komme hjem til avtalt tid?

At mannen til ts ALDRI svarer på mobilen eller sms når han er forsinket får jeg en dårlig følelse i magen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...