Gå til innhold

er det flere som har det som jeg har det om dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten husmor på 25 år
Skrevet

Heisann, jeg føler med som jeg er tygd på og spyttet ut om dagen...................... :( .

Før du leser alt sammen må jeg nok si at dette blir et klage innlegg...............føles ihvertfall sånn akkurat nå.

Jeg er ei jente på 25 år som er forlovet og har to barn, en sønn på tre og ei jente på fire måneder. Sønnen min er i trassalderen om dagen, jeg trodde aldri en unge hadde slik fantasi men der tok jeg tydeligvis feil.

Jenta mi på fire måneder er snill og sover hele natta, men jeg kunne ønske hun ville ta flaske, slik at jeg kunne tatt en jentekveld innimellom................jeg tror jeg trenger litt FRI og litt annet og tenke på en bleieskift og pupping.

Samboeren min, tja hva skal jeg si om han....................jo han har jo sin hobby da, fjernstyrte biler :o det innebærer at han er veldig lite hjemme. og da han er hjemme ligger han på sofaen, eller spiser maten jeg lager.

Sex er en uhørt ting hva er det for noe??????????? Må si jeg ikke tenner på han lenger. Eller det er slik at hvis vi har sex er det veldig deilig og vi har det kjempe fint sammen, men jeg orker aldri og ta intinativet selv. Og dessuten legger han seg aldri likt som meg

Uff nå klager jeg veldig her......................trenger litt trøst jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*trøsteklem*

Kan ikke si jeg vet akkurat hvordan du har det, men høres ut som om dere har kommet godt inn i "hverdagssporet". Snakk med forloveden din. Lag en romantisk middag, ta en shoppingtur på noen timer (selv om minsten ikke tar flaske burde det gå bra), plei deg selv og unn deg litt "luksus" :D

Gjest Poirot
Skrevet

Kan du ikke dra på byen, pumpe deg og kaste melken neste dag?

Det gjorde min venninde da hun fikk barn og ammet.

Eller drikker hun ikke av flaske i det hele tatt?

Er jeg slem og grusom hvis jeg sier at blir hun sulten nok så driker hun, og ihvertfall neste dag når du er tilbake...

*gjemmer seg for slag og spark*

Du fortjener helt klart en frikveld eller 5, og mannen din bør fint holde seg mer hjemme, det kan du fortelle ham.

Skrevet

Kjenne meg litt igjen i det du skrev.

Er også 25 år og har 2 barn. Ei jente på 2 1/2 som er midt i trassalderen og ei jente på 6 uker. Har en liten fordel i motsetning til deg: minstejenta tar flaske, så jeg kan få fri.

Men jeg er også veldig sliten. Jeg har hovedansvaret for barna og husarbeidet, og føler ikke at jeg bare kan "forsvinne" og overlate barna til mannen min slik som han gjør. Klart jeg stoler på ham, men han er litt distre iblandt. Skulle ønske jeg fikk mer hjelp, og det har jeg sagt til ham. Han sa han skulle bli bedre, men vi får se.

Det er iallefall viktig at du sier til forloveden din hvordan du har det, så kan kanskje han være litt mer hjemme.

Hjemme hos oss er det eldstejenta som krever mest, så da er det godt å være to om det.

Skrevet

Hvis far føler seg litt klønete /ser litt klønete ut, så er det kanskje fordi han har litt lite trening? Han tar ikke så mye ansvar, for han vet alt ordnes opp i likevel? Husk at far skal ikke hjelpe deg, han skal ta ansvar for ting. Be ham bruke mindre tid på hobbyen sin nå når han har to barn i krevende alder. Innimellom kanskje du kan legge deg på sofaen mens han lager middag og passer barn? Du må jo slappe av for å få litt overskudd..

Skrevet
Hvis far føler seg litt klønete /ser litt klønete ut, så er det kanskje fordi han har litt lite trening? Han tar ikke så mye ansvar, for han vet alt ordnes opp i likevel? Husk at far skal ikke hjelpe deg, han skal ta ansvar for ting. Be ham bruke mindre tid på hobbyen sin nå når han har to barn i krevende alder. Innimellom kanskje du kan legge deg på sofaen mens han lager middag og passer barn? Du må jo slappe av for å få litt overskudd..

:enig:

Helt enig!!!

Far skal ikke passe barna sine når mor vil ha fri.Han er pappaen .

Jeg har mange venninner som ikke lar pappaen ta nok ansvar.Så da får han helt "spunk" når han en gang må.

La far delta mer,jenter!!!

Lykke til søta, høres ut som om du trenger litt fri en lørdag for å gå med venninnene på cafe!

Klem til deg fra La Guapa :D

Gjest ungmamma
Skrevet

kjenner meg igjen i det du snakker om. er selv kun 20, og har en liten baby på snart 3 månder-

han tar heldigvis flaske, så pappan og jeg har hatt noen turer ut på byen, på konsert og kosa oss med en flaske vin :) tror noen faktisk synes at det er egoistisk av meg, men jeg har hatt stort behov for det - og sort utbytte av det. mye mer energi til klumpen senere! men hvorfor ikke prøve som en her tidligere sa å vente til babyen er ordentlig sulten og se om dn spiser da, om ikke annet er det jo kanskje? mulig med skje? på sykehuset vet jeg de matet babyene med skje - du får kjøpt slik på apoteket. Det er viktig at faren forstår at det ER slitsomt å gå hjemme hele dagen, selv om de fleste faktisk har vanskli for å tro det...

Skjønner deg veldig godt, og håper du får deg litt fri.

tross alt det kommer ALLE partene til gode :blunke:

Skrevet

Jeg kan forstå at du føler deg sliten, det er vel ikke så unormalt. Men når det er som verst, husk også at det er mange ensomme der ute som gjerne skulle hatt det du har. En mann, barn, familie...

Gjest Poirot
Skrevet
tror noen faktisk synes at det er egoistisk av meg

Noe så tåpelig!! Man lever da ikke i symbiose med babyen. Man slutter ikke å eksistere som individ fordi om man får barn.

Skrevet

Jeg har heldigvis bare en tenåring i huset, - pluss høvdingen, da - og har følgelig en rimelig problemfri tilværelse.

:lucky:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må definitivt ta mer vare på deg selv!!!!! :P Ta deg tid til det! Det er nemlig den beste investeringen du kan gjøre for fremtiden, både for deg selv, mannen din og barna!!!!! :hoppe:

Babyen har jo en pappa som bor der sammen med dere ettersom jeg forstod. Hvorfor er det slik at fedre skal fritas for alt? Du gjør han en bjørmetjeneste,i og med at han ikke får det nære forholdet til ungen slik du får! Dessuten kan han føle seg utenfor familie-samhørigheten. Det bør du ikke risikere..... :roll:

Pappaen til min sønn tok over hele tiden når han var hjemme fra jobb,,,,med det resultat at de har et så flott og nært forhold i dag!!!!!!! :blunke: Pluss at jeg fikk hardt tiltrengt hvile.

Jeg pumpet meg og gikk ut første gangen med pappaen når ungen min var 3 mndr. Moren min satt barnevakt. Vi gikk ut og spiste, og deretter på kino,,så jeg drakk vel bare 1 glass vin. Men jeg pumpet ut den første melken da jeg kom hjem, så det gikk nok bra.

Ikke neglisjer dine egne behov nå mens ungen er liten,,da kan det bli et mønster som resten av familien også følger....... :-?

Og ha gjerne et mål, noe å se frem til. Hva med en jente-sydentur når ungen er 1 år? Da kan du glede deg til det, ikke sant,,,,å ha MÅL er viktig!

KUN for deg selv. Lykke til! :heiajente:

Skrevet

Kjenner meg igjen, kjenner meg igjen, kjenner meg igjen...

Skrekk og gru...

Da jeg gikk høygravid var det JEG som gjorde alt i huset. Jeg gikk i 100% stilling helt frem til en uke før fødselen, var stor og tung og kjempesliten, men mannen min kom hjem til ferdig middag, gikk fra bordet og la seg på sofaen. Sov middagslur så han ikke var trøtt da kvelden kom, og jeg fikk alltid gå og legge meg alene. Han satt oppe og så på TV til langt på natt. Jeg vasket, ryddet, lagde mat, stullet og stelte for ham, og når jeg ba om at han ikke skulle sove middagslur fikk jeg høre at jeg ikke tok hensyn til at han var sliten etter jobben...

Da jeg kom hjem fra sykehuset med vår nyfødte baby, så huset akkurat ut som da jeg reiste. Oppvasken stod på kjøkkenbenken og han hadde ikke engang skiftet sengetøy! Knakk helt sammen jeg da, bare la meg i senga og gråt og ønsket meg tilbake til det rene og trygge sykehuset hvor pleierne tok vare på meg...

Samme kvelden som jeg kom hjem fra sykehuset skulle han ut med gutta og feire at han var blitt far. Han kom ikke hjem om natten, og han hadde skrudd av mobiltelefonen. Jeg ringte til kameraten hans klokka ni om morgenen for å høre om han hadde sovet over der, og fant ut at det hadde han ikke. Han kom hjem klokka ett og sa han hadde sovet på sofaen hos denne kameraten... Da jeg ble hysterisk og hylte og skrek og forlangte et svar på hvor han hadde vært nektet han å prate med meg. Istedenfor å legge seg flat begynte han å kjefte for at jeg hadde tatt meg den frihet å ringe kameraten hans for å sjekke hvor han oppholdt seg om natta :evil:

Gjett om jeg flyttet fra ham?

Skrevet

høres ut som om dere har kommet godt inn i "hverdagssporet".

- det kan gå over etterhvert, men det må litt innsats til. Det er helt normalt å bli oppspist av alt som kreves av deg når du ammer, er hjemme, steller hus (utakknemlig arbeid ja), o.s.v.

Det kan virke som om det kreves umenneskelige ressurser å komme seg utenfor døra en tur, men det lar seg gjøre, og er verdt det! Pump melk og la far gi poden på flaske, eller med teskje/pipette dersom han ikke vil ta flaska. Det har de ikke vondt av, og så får du kommet deg ut å hente litt energi igjen.

Gå på kino, kafe eller gjør noe du selv har lyst til, så blir faktisk livet litt lysere etterhvert. Sexlivet har også muligheter for å ta seg opp , men dere bør vel ta en prat om fordeling av tid og jobb i heimen, kanskje? Ammetida med liten baby er slitsom, så jeg føler med deg, absolutt. Har tre unger selv, og vet at det går over etterhvert, og det går snarere hvis du har en partner som er villig til å støtte deg litt mer enn din mann gjør nå.

Skrevet

Jeg kjenner meg så godt igjen...

Har to barn, og da min yngste var liten, var pappa'n ukependler, så jeg satt der med hele ansvaret. Heldigvis har jeg en snill mor som passet barna en del, men sliten blir man jo... Har du tenkt på å få deltids barnehageplass til 3- åringen din? Selv om jeg gikk hjemme og hadde permisjon hadde jeg det (40%), og det var faktisk en stor forskjell de timene i uka han var borte. Minstemann sover, og eldstemann er i barnehage... Puhhh!! Sånt får man overskudd av.

Ellers får man bare trøste seg med at det er en periode i livet... Datteren din er jo snart stor nok til å spise grøt, og da kan du ta deg mer fri fra henne. Selv opplevde jeg det nesten som "fri" da permisjonen var slutt og jeg kunne synke ned foran dataskjermen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...