Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 hvor streng er flyselskapet på dette med alder? og hvordan kan di sjekke dette? har 2 barn på 6 og snart 5 som jeg hadde lyst til å la dem reise en flystrekning på 30 min..
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Hva mener du egentlig? Ungene må jo ha legitimasjon, som alle flypassasjerer. Flyselskapet godtar uten bilde (fødselsattest) for barn.
Yummy_Mummy Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Dersom du tenker på at de skal reise alene, så må du nok vente til de er fylt 5 år begge to. (http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reiser-med-barn/Reiser-med-barn/Barn-som-reiser-alene/) Sikkert lurt at de har reist en del med fly tidligere før de begynner å reise alene også. Ellers må du (eller en annen voksen) nok være med dem.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Selv forstår jeg ikke at noen "har lyst" til å la så små barn fly alene. Men flyselskapene har nå i alle fall aldersgrenser og legitimasjon må alle ha, så da sier det seg selv hva du kan la dem gjøre.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Som noen sa må de være fem før de får reise alene - men hvordan de sjekker vet jeg ikke. Barn trenger ikke legitimasjon for å reise med fly innenlands. Eldste datteren min reiste med fly alene for å besøke besteforeldrene alene når hun var 5 (40 minutter flytur) og det gikk kjempefint. Men hun var vant til å kjøre fly, hun har flydd masse helt fra hun var baby, så det var ikke noe helt nytt. Hun syns det var dumt at flyturen ikke var lenger, hun fikk hverken gjort ferdig aktivitetsboka si eller spist opp all kjeksen;) Vi har nå flyttet nærmere besteforeldrene så det er ikke aktuellt for henne å fly mer, men jeg hadde ikke nølt med å la henne gjøre det en gang til. Jeg fløy også alene fra jeg var 5 år, minst en gang i året, og det var ca 1 t og 40 minutter flytur, og jeg syns det bare var gøy.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 De sjekket aldri sønnen min når han var 5, men kanskje de gjør det om de blir mistenksomme? Men med mindre de begynner å grine, så skjer vel ikke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå