Gå til innhold

HVordan veksler dere penger til sydentur?

Anbefalte innlegg

Gjest Veganeren
Skrevet

JEg skal som sagt til syden snart, og lurer på hvordan man best burdte veksle penger. Burdte man ta ut f.eks 6000 her og veksle det i syden? Eller burdte man veksle det her?Eller kan man bruke visa kortet i minibank der borte og få ut kypriotiske pund der?MEn da blir det vel ganske me i gebyr?

Jeg er helt clueless, aldri vært i syden før!

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg bruker alltid minibanker der jeg kommer. Enkelt og greit, og jeg foretrekker å ikke gå rundt med masse kontanter. Du bør sjekke med banken din hva de tar av gebyrer for uttak i utlandet.

Skrevet

Jeg gjør som Elfrida. Bruker minibank på flyplassen når jeg lander. Forøvrig bruker jeg ikke så mye kontanter når jeg reiser. Jeg foretrekker å bruke kredittkort (IKKE kort som tapper rett fra bankkontoen). Og jeg har alltid med minst to kort, som oppbevares på forskjellige steder. Litt kontanter har jeg alltid på meg, i tilfelle kortet blir avvist, eller de ikke tar kort i det store og det hele.

Det er gebyrer om du kjøper valuta i banken også, så du må nesten se på hva banken din tar for å bruke minibank i utlandet. I min bank er det 35 kr, ikke en formue mao.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...