Gjest Veganeren Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 JEg skal som sagt til syden snart, og lurer på hvordan man best burdte veksle penger. Burdte man ta ut f.eks 6000 her og veksle det i syden? Eller burdte man veksle det her?Eller kan man bruke visa kortet i minibank der borte og få ut kypriotiske pund der?MEn da blir det vel ganske me i gebyr? Jeg er helt clueless, aldri vært i syden før!
Gjest Elfrida Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Jeg bruker alltid minibanker der jeg kommer. Enkelt og greit, og jeg foretrekker å ikke gå rundt med masse kontanter. Du bør sjekke med banken din hva de tar av gebyrer for uttak i utlandet.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Jeg gjør som Elfrida. Bruker minibank på flyplassen når jeg lander. Forøvrig bruker jeg ikke så mye kontanter når jeg reiser. Jeg foretrekker å bruke kredittkort (IKKE kort som tapper rett fra bankkontoen). Og jeg har alltid med minst to kort, som oppbevares på forskjellige steder. Litt kontanter har jeg alltid på meg, i tilfelle kortet blir avvist, eller de ikke tar kort i det store og det hele. Det er gebyrer om du kjøper valuta i banken også, så du må nesten se på hva banken din tar for å bruke minibank i utlandet. I min bank er det 35 kr, ikke en formue mao.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå