Gjest Ts Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hei! Minsten slutter i barnehagen nå, gått der i tre år. Ser flere tråder der mødre lurer på hva en skal kjøpe til de ansatte som gave.. Er dette virkelig vanlig praksis?? Barnehagen til minsten har hatt utrolig mye skifte av ansatte, så i skrivende stund har jeg faktisk ikke oversikt over hvem som jobber der. Tror det bare er 2 stk som er der som minsten har hatt jevnlig. Ellers er det mange assistenter som er utplassert der gjennom NAV, jeg vet ikke navnet på alle engang, de skifter så fort. Ergo vet jeg heller ikke hvor mange f.eks vinflasker jeg skal kjøpe. Det jeg gjorde da jeg leverte minsten idag var at jeg hadde bakt en haug med sunne kanelsnurrer så ansatte og barn kan kose seg med etter måltidet, pluss at jeg har kjøpt et brettspill som avdelingen får. Er ikke det bra nok tror dere??
Yummy_Mummy Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Du må ikke kjøpe noe dersom du ikke vil, men synes (som du gjorde) at en gave til avdelingen (barna) da blir riktigere.
brumma* Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Det er mer enn bra nok! Det er helt valgfritt om man ønsker å kjøp noe til de ansatte, og med tanke på at du såvidt kjenner de som er der nå, synes jeg det var veldig lurt å kjøpe en ting til avdelingen istedenfor. Det er kjærkomment!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Synes gave til avdelingen holder plenty jeg
Gjest TS Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Supert! Føler det blir litt teit å kjøpe vin til mennesker jeg ikke har noen relasjoner til.... Ikke har jeg vært så fornøyd med barnehagen siste året heller, nettopp pga stort gjennomtrekk blandt ansatte, og ungene har fallt mellom to stoler. Prøvde å bytte barnehage ifjor, men det var helt håpløst! Skolen neste for minsten, heldigvis:-)
Susan Sto Helit Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Jeg ville ikke gitt noen personlig gave til ansatte jeg ikke kjente eller var spesielt fornøyd med. Da lillegutten sluttet i sin første barnehage var vi superfornøyd med de ansatte, og kjøpte stilig såpe til begge to, og ga dem kort med bilde av ungen. Da hadde han gått der 6 mnd... Den neste han gikk i, gikk han i ett år, og der valgte vi å gi en barnebok til avdelingen. Var ikke spesielt fornøyd med barnehagen, og ville ikke forskjellsbehandle de flinke og mindre flinke ansatte.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Vi har hatt unger i barnehagen i 10 år og har ikke gikk de ansatte noen personlig gave. For hver unge som har sluttet har jeg gitt noe symbolsk til avdelingen feks hjemmeplukkede blomsterbukett / potteplante og et kort ungen har skrevet/tegnet. Ungene har vært i samme barnehage fra de var omlag 1,5 - 6 år.
Gjest *Mim* Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Jeg har hatt fire barn i barnehage og aldri gitt avskjedsgave. Er ikke så vanlig her, tror jeg.
Gjest Marillia Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Nå er det noen år siden mine sluttet i barnehagen da, men den gangen kjøpte jeg ingenting til de ansatte. Var vel egentlig ikke klar over denne praksisen før jeg leste diverse tråder om dette på KG.
Gjest Gjest_lola_* Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 syntes det hørtes kjempekos ut. jobber selv i bhg, og de fineste jeg har fått var et lite håndskrevet kort hvor de takket meg for innsatsen, avd leder og tøfft år, nystartet bhg. betydde utrolig mye
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Klart du ikke må det! Synes det blir mye press og mas om sånt. Og må nok si at jeg kanskje er en av dem som gjør dette til et press... men vi ønsker å påskjønne de som har tatt vare på barnet vårt for oss - og dette var en helt spesiell person for oss og barnet, det var naturlig. I den barnehagen vi er nå, ville det være mer naturlig med en fruktkurv til sommeren - om noe... vi gjør det ikke fordi vi synes vi må,men fordi vi har lyst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå