Gå til innhold

Zip lock poser, brukes igjen eller kastes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette lurer jeg på. Dere som bruker zip lock poser, bruker dere de igjen, eller bare kaster dere de? Finnes de i ulike størrelser? Er det så smart som det virker?

:)

Gjest Gjest Marit
Skrevet

Sluttet å bruke de da jeg synes de ble dyre. Kastet de etter en gangs bruk som med andre plastposer.

Gikk over til de "gamle" billige igjen.

Sikkert smart, men det er jo ikke noe problem å lukke igjen de andre heller.

Frysetape kan være kjekt å bruke noen ganger.

Skrevet (endret)

bruker de gjerne igjen, så lenge det ikke har vært noe klissete mat i :) (jeg bruker forøvrig vanlige matposer igjen og, om det er mulig)

Edit: og ja, de er smarte. Men sjeldent verd prisen ;)

Endret av Pingting
Skrevet

De kan jo fint brukes igjen! Bruker dem igjen hele tiden om de ser ok ut inni og det ikke har ligget noe der som har begynt å mugne el.l.

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

Jeg har alltid en eske med ziplock-poser hjemme. Bruker de aldri til mat - men til kosmetikk ved flyreiser, tannkost + tannkrem, pass, osv .... synes de er helt glimrende slik.

Skrevet

Bruker zip-pose til ost og kaster posen når det er tomt for ost. Til engangsinnpakning bruker jeg vanlig plastpose.

Kjøttpålegg har jeg i plastboks (har to like og bytter til ren hver uke).

Og så bruker jeg zip-poser på reise til kosmetikk ol.

Skrevet

Ikea har billige ziplock-poser som kommer i en eske med to størrelser i. Jeg bruker disse, og til nå har de vært engangsbruk, men bør vel helst slutte med det. Ikke så miljøvennlig, og det blir jo litt penger etterhvert (jeg bruker mine hovedsaklig til å ha matpakke i, og da blir det jo en om dagen, pluss til hundepølsa som må ligge i kjøleskapet).

Skrevet

Bruker posene om igjen om det bare har vært tørre varer inni, og posen ikkje er full i smuler el.

Veksler mellom vanlige poser og ziplock, alt etter ka eg skal bruke det til! På den måten blir det ikkje så dyrt.. Skal sjekke ut ikea sine neste gang eg er innom der!

Kommunen eg bor i har plast-gjenvinning, så eg kaster posene med forholdsvis god samvittighet :)

Skrevet

de er billige, og jeg bruker de ikke igjen. Mormor vasker alltid slik.

Bruker de oxo til mine kort som jeg lager, hobby ting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...