Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #1 Del Skrevet 6. august 2003 Jenta mi har begynt på en avdeling for store barn i barnehagen, og der sover de tydligvis ikke på dagen. I dag våknet hun kl 0600 og vi var hjemme fra barnehagen ved 1630 tiden. Ved 1800 tiden sovnet hun på sofaen, og ville absolutt ikke stå opp igjen. Jeg prøvde å vekke henne flere ganger, men hun ville ikke stå opp. Kl 2000 la jeg henne over i sin egen seng, dette gikk helt greit, det er ALDRI greit å flytte henne sånn. Hun var så trøtt at jeg bare fikk en natta-nuss og så sovnet hun igjen. Hun våkner vanligvis veldig tidlig mellom 0500-0600, så jeg lurer på om det var litt dumt å la henne sove fra 1800? Kan jeg liksom vente meg å være oppe fra 0300 i natt? Har jo vært oppe på den tiden før da.. Hva hadde dere gjort hvis ungene deres hadde vært så trøtte? Kan jo ikke tvinge henne til å være oppe heller.. Ville dere bare latt de sove? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. august 2003 #2 Del Skrevet 6. august 2003 Du hadde jo ikke akkurat noe valg siden hun ikke ville våkne da. Minsten vår er to år og 9 mnd og har også akkurat begynt på stor avdeling. Sluttet å sove også. Han er helt kake kl 19.30 og sovner som en stein. Kunne helt sikkert sovnet en halv time før. I barnehagen vår har de hvilestund der de som sovner får lov å sove litt. Har ikke din barnehage det ? Vel, uansett kan du jo ikke vekke henne nå for å legge henne igjen. Er det ikke bare et alternativ ? Å prøve og se ? Selv tror jeg at når hun var så sliten vil hun nok sove til i morgen. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #3 Del Skrevet 6. august 2003 Har nok ikke flere alternativ denne gangen, nei, så det er bare å vente til i morgen. Jeg lurte på hva jeg evt skulle prøve å gjøre neste gang. Kan jo ikke holde dem våkne når de ikke klarer å være oppe. Hum holdt på å spise banan, og sovnet med bananen i hånda,stakar. Mange sier jo at søvn avler søvn, så jeg krysser fingrene for at jeg får sove iallefall til 0500 om ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
destiny Skrevet 6. august 2003 #4 Del Skrevet 6. august 2003 Tror nok hun bare er sliten jeg, og at det vil bli annerledes når hun blir vant til å være på den nye avdelingen. Jeg hadde bare latt henne få sove jeg, så sant hun ikke våkner kl 3 da Så vil nok søvnen normaliserer seg om ikke så lenge tenker jeg. Min 3 åring sover fortsatt en lur på ettermiddagen (hun går i park), så at datteren din er ganske trøtt etter en hel dag i barnehage er ikke så rart synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
destiny Skrevet 6. august 2003 #5 Del Skrevet 6. august 2003 Ooops kom vist to ganger denne :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå