Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #1 Skrevet 6. august 2003 Jenta mi har begynt på en avdeling for store barn i barnehagen, og der sover de tydligvis ikke på dagen. I dag våknet hun kl 0600 og vi var hjemme fra barnehagen ved 1630 tiden. Ved 1800 tiden sovnet hun på sofaen, og ville absolutt ikke stå opp igjen. Jeg prøvde å vekke henne flere ganger, men hun ville ikke stå opp. Kl 2000 la jeg henne over i sin egen seng, dette gikk helt greit, det er ALDRI greit å flytte henne sånn. Hun var så trøtt at jeg bare fikk en natta-nuss og så sovnet hun igjen. Hun våkner vanligvis veldig tidlig mellom 0500-0600, så jeg lurer på om det var litt dumt å la henne sove fra 1800? Kan jeg liksom vente meg å være oppe fra 0300 i natt? Har jo vært oppe på den tiden før da.. Hva hadde dere gjort hvis ungene deres hadde vært så trøtte? Kan jo ikke tvinge henne til å være oppe heller.. Ville dere bare latt de sove?
Gjest Hilde K S Skrevet 6. august 2003 #2 Skrevet 6. august 2003 Du hadde jo ikke akkurat noe valg siden hun ikke ville våkne da. Minsten vår er to år og 9 mnd og har også akkurat begynt på stor avdeling. Sluttet å sove også. Han er helt kake kl 19.30 og sovner som en stein. Kunne helt sikkert sovnet en halv time før. I barnehagen vår har de hvilestund der de som sovner får lov å sove litt. Har ikke din barnehage det ? Vel, uansett kan du jo ikke vekke henne nå for å legge henne igjen. Er det ikke bare et alternativ ? Å prøve og se ? Selv tror jeg at når hun var så sliten vil hun nok sove til i morgen. :D
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #3 Skrevet 6. august 2003 Har nok ikke flere alternativ denne gangen, nei, så det er bare å vente til i morgen. Jeg lurte på hva jeg evt skulle prøve å gjøre neste gang. Kan jo ikke holde dem våkne når de ikke klarer å være oppe. Hum holdt på å spise banan, og sovnet med bananen i hånda,stakar. Mange sier jo at søvn avler søvn, så jeg krysser fingrene for at jeg får sove iallefall til 0500 om ikke annet.
destiny Skrevet 6. august 2003 #4 Skrevet 6. august 2003 Tror nok hun bare er sliten jeg, og at det vil bli annerledes når hun blir vant til å være på den nye avdelingen. Jeg hadde bare latt henne få sove jeg, så sant hun ikke våkner kl 3 da Så vil nok søvnen normaliserer seg om ikke så lenge tenker jeg. Min 3 åring sover fortsatt en lur på ettermiddagen (hun går i park), så at datteren din er ganske trøtt etter en hel dag i barnehage er ikke så rart synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå