Gå til innhold

Betatt av bestevennen til kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Ok, emnetittelen sier vel alt; jeg er betatt, eller forelsket, i bestevennen til kjæresten min. Ingen vet om dette, heller ikke han, men kan ha merket det av at jeg ser på han i smug:p Dette er noe jeg vil holde inni meg for jeg vet at det vil såre kjæresten min. Det kommer aldri til å bli oss to,så det er sikkert nettopp det som gjør at jeg er blitt så betatt av han fordi jeg aldri vil få han. Det sa klikk fra første gang jeg så han, og når jeg er sammen med kjæresten min så håper jeg alltid at han også vil dukke opp.

Noen tips i hva jeg kan gjøre for å få forelskelsen til å bare forsvinne?

Egentlig ville jeg bare skrive dette for å lufte tankene litt, måtte egentlig bare få det ut. Huff. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Jeg har vært betatt av bestevennen til min kjæreste, så jeg vet hvordan du har det. Det kunne aldri bli oss to, (han visste heller ikke at jeg likte han) så det var en klemme. Det jeg gjorde var at jeg var mindre sammen med kameraten, og forelskelsen gikk etter hvert over. Problemet i ettertid er at jeg lurer på hvor godt forhold jeg og kjæresten min har, siden jeg kunne bli betatt av andre menn...

Å unngå personen kan gjøre det lettere, for da blir ikke følelsene sterkere i alle fall.

Uansett er det gøy å være betatt ;)

Skrevet
Jeg har vært betatt av bestevennen til min kjæreste, så jeg vet hvordan du har det. Det kunne aldri bli oss to, (han visste heller ikke at jeg likte han) så det var en klemme. Det jeg gjorde var at jeg var mindre sammen med kameraten, og forelskelsen gikk etter hvert over. Problemet i ettertid er at jeg lurer på hvor godt forhold jeg og kjæresten min har, siden jeg kunne bli betatt av andre menn...

Å unngå personen kan gjøre det lettere, for da blir ikke følelsene sterkere i alle fall.

Uansett er det gøy å være betatt ;)

Og du lurer på om det er no galt med forholdet?

Det er ikke deg det er noe galt med ;)

Gjest gjest 35
Skrevet
Ok, emnetittelen sier vel alt; jeg er betatt, eller forelsket, i bestevennen til kjæresten min. Ingen vet om dette, heller ikke han, men kan ha merket det av at jeg ser på han i smug:p Dette er noe jeg vil holde inni meg for jeg vet at det vil såre kjæresten min. Det kommer aldri til å bli oss to,så det er sikkert nettopp det som gjør at jeg er blitt så betatt av han fordi jeg aldri vil få han. Det sa klikk fra første gang jeg så han, og når jeg er sammen med kjæresten min så håper jeg alltid at han også vil dukke opp.

Noen tips i hva jeg kan gjøre for å få forelskelsen til å bare forsvinne?

Egentlig ville jeg bare skrive dette for å lufte tankene litt, måtte egentlig bare få det ut. Huff. :sukk:

Det er ok å være betatt, så lenge det ikke går videre enn det.

Men kjærestens bestevenn burde aldri være et alternativ for noen. Hvis du hadde gått videre med dette, og fått gehør.. da hadde du ødelagt for din kjære i dobbel forstand. Sviktet av deg OG av sin beste venn.

Så ha dine følelser for deg selv.

Du burde heller spørre deg selv om din kjære er den rette? Når du kan forelske deg i en annen, er det kanskje ikke din nåværende kjæreste den rette for deg.

Lykke til uansett :-)

Gjest Opplevd det samme! Jente 28
Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme da jeg var 20-21 og traff kameratgjengen til kjæresten for første gang. Kjæresten min var rolig og stødig og stabil, mens kameraten var mer livlig og utadvendt (som meg) - og hadde et nydelig smil. Første gang jeg traff ham kjente jeg en tiltrekning, og det tror jeg var gjensidig. Jeg husker at han pleide å lyse opp når jeg traff ham tilfeldigl på butikken, bussen etc og det bare var oss to der. Jeg VET at det var noe der. MEN - så gikk jeg jo fra kjæresten min etter noen år og knuste ham fullstendig - og da menr jeg fullstendig - og måtte bare gjøre opp status at jeg aldri hadde vært skikkelig forelsket. Nå det 5 år siden det ble slutt. Innimellom lurer jeg på hvor kameraten hans ble av. Jeg har ikke sett ham siden bruddet.

Følelser er komplisert. Det er så lett å dømme folk men vi vet så lite...

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg synes du bør vurdere å gjøre det slutt, så han kan finne en jente som er forelsket i ham, og ikke kameraten hans.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Ja, jeg har vurdert å gjøre det slutt, men jeg vil vente og se om dette er noe som bare går over. Dessuten er jeg glad i kjæresten min og jeg elsker å være med han. I tillegg er jeg veldig åpen og jeg har fortalt han om dette, så jeg går ikke rundtog skjuler noe. . Jeg er veldig forvirret ang dette, fordi følelsene mine går opp og ned hele tiden. Jeg vet ikke hva det kommer av.

Dette har skjedd før, og jeg vet ikke hva grunnen er, kanskje noen som er psykolog kan forklare det:

1. kjæresten jeg hadde opplevde jeg det samme. Jeg fant en av vennene hans mer tiltrekkende enn han etter en kort stund. Når vi slo opp og gikk hver vår vei så mistet jeg interessen helt for denne vennen også.

Nå føler jeg at bestevennen til nåvørende kjæresten min nesten er søtere, eller kanskje jeg innbller meg det, av en eller annen grunn

Jeg har aldri involvet meg med noen som er venner/bekjente av eksen min eller, det synes jeg er ekkelt og kommer aldri til å begynne å flørte eller vise interesse for de så det er ikke snakk om utroskap eller at jeg kommer eller vil være utro osv. Det er bare at jeg får sommerfugler i magen. Kanskje er det bare spenning jeg er ute etter, jeg aner ikke. Iallefall så håper jeg ikke at dette skjer hvis jeg en dag gifter meg, og begynner å tvile på han jeg er sammen med igjen. Jeg misunner alle dere som ikke er usikre på dere selv...

Skrevet

Det er jo en god mulighet til litt krysning av sverd;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...