Gå til innhold

Når livet blir for tøft å leve.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til deg kjære TS : Det er veldig leit at du har det sånn som du beskriver. Jeg tror nok de aller fleste av oss går igjennom tøffe perioder i livene våre; alle !! Og tross alt ; flere kjemper seg igjennom det - og, det er nettopp det det er snakk om : en kamp (og for deg; mellom liv og død). Jeg har selv et nært familiemedlem som er alvorlig kreftsyk. For å prøve å muntre opp noe den psykiske tilstanden prøver jeg å si at : det er omtrent alltid noen som har det verre : plutselig dødsfall i familien, forverret helsetilstand (noen som blir blinde eller lam), er man født med fysiske eller psykiske skavanker (så er det verre) o.s.v. Du er tilsynelatende fysisk frisk : vær så snill og KJEMP, ditt liv er sikkert utrolig viktig for din sønn. Gjør sønnen din den tjenesten, du har gitt han liv ; kjemp for han ved å kjempe for ditt eget liv, et liv som er mye verdt og har en verdi for noen rundt deg. Helt sikkert. Husk også, tross alt, vi som er født og oppvokst i dette landet : bare der har man jo vunnet med et lodd i LOTTO. Det er forferderlig mange andre triste menneskeskjebner utenfor vårt lands grenser (jeg har sett noe). Så mitt råd til deg er : Ikke gi opp, men bruk alle ressurser som er tilgjengelig rundt deg for å få livet ditt på plass ! Bare se her inne på KG ; mange ønsker deg vel, så jeg støtter DEG i din kamp og gir deg mine beste lykkeønskninger for at det skal gå bedre for deg !!! :klemmer:

• 3 uker senere...
Skrevet

Trådstarter her igjen.

Ja så er vi på en liten nedtur igjen, og da har jeg funnet ut det er godt å lese innleggene dere har skrevet til meg. Jeg vil nok en gang takke dere alle for fine innlegg- det hjelper meg utrolig mye.

Skrevet

Hei ts,

så trist at du føler deg litt nede igjen. Vet ikke hva jeg skal si, av og til får man tilbakeslag. Håper at du klarer å innse at det vil bli bedre igjen.

Winston Churchill sa, hvis du er i helvete - fortsett å gå (min oversettelse). Tror det er mye sant i dette. Hvis du klarer - ikke sett deg fast i det vonde, prøv å bryt sirkelen, prøv å kom deg videre. Det er lettere sagt enn gjort. Du har erfart at ting kan være bedre enn de var. Husk dette.

Jeg har hørt masse historier om mennesker som var langt nede og kom seg opp igjen. Det er fullt mulig å klare dette. Finn noe du liker å gjøre, finn noe å aktivisere deg med.

Tenk på deg selv som et speil, et knust speil reflekterer mye mer lys (som en diskokule). Tenk på de vonde følelsene som en erfaring du kan ta med deg, og som kan gjøre deg til et mer interessant menneske.

Og hvis ting blir altfor vonde, finn et levende menneske og snakk med - noen du kan se eller høre stemmen til.

:klem:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nedturene kommer, men husk, for at det skal gå nedover må det være noe å gå ned fra.

Med andre ord, du kommer deg opp igjen. Det kan bare virke litt uoppnåelig mens en er nede. Men med litt hjelp vil nedturene bli grunner og grunnere, og vare kortere og kortere.

Du har hengt med helt frem til hit. Ikke verst bare det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...